fbpx

4+1 tipp: hogyan találhatsz rá a saját stílusodra, ha énmárkát építesz?

Mindenkinek elmondom, aki velem dolgozik a márkáján, hogy elengedhetetlen kialakítani az egyéni hangvételedet, mégha közhelynek is tűnik. Én nem csak a sablonokra gondolok, hanem egy olyan önismereti útra, ami az üzletedet építi és a vállalkozói énedet erősíti meg. Az önbizalom nem csak a magánéletben fontos. De lássuk, hogy milyen összetevői vannak a márka stílusnak és hogyan tudsz rátalálni magadtól.

Egyáltalán nincs veled gond, ha a fenti bevezetőt olvasva úgy érzed, hogy neked egyáltalán nincsen saját stílusod és nem is igazán tudod, hogy mit kellene tenned ahhoz, hogy erre rátalálj. A jó hírem az, hogy többféle módszer is létezik arra, hogy rátalálj a saját kreativitásodra, majd ezáltal a saját utadra. Én hiszek abban (és mára már a szakmai tapasztalataim is ezt igazolják), hogy ha tudatosan felépíted magadat úgy, hogy még önazonos tudj maradni, akkor egyrészt sokkal magabiztosabb leszel a munkádban is, emberileg is megerősödsz és el fogod hinni magadról, hogy valóban értéket adsz másoknak. Ha ezek megvannak, akkor nem lesz szükséged tovább külső motivációra, mert élvezni fogod minden percét annak, amit csinálsz és ezt észre fogják venni mások is. Azt nem lehet megjátszani, ha jól érzed magadat a bőrödben. Íme néhány tipp, amivel közelebb kerülhetsz az üzleti céljaid megvalósításához, s ezáltal saját magad is rátalálhatsz az egyéni stílusodra. (A stílus alatt itt most nem csak és kizárólag a márkádhoz tartozó vizuális vagy arculati elemekre gondolok, hanem hangvételre, kommunikációra, szokásokra, kapcsolatépítésre, hiszen az is rólad árulkodik, hogy milyen emberekkel veszed körül magadat.)

énmárka saját stílus

1 // Énidő megtartása, saját rituálék kialakítása
Több helyről is hallhattál már az énidő fontosságáról, és én magam is ezt emelem ki először. Ameddig nem tudod, hogy te magad ki vagy és mit szeretnél elérni az életben, milyen vágyaid és álmaid vannak, addig ezt a külvilágnak sem fogod tudni elmesélni. Ha saját magadat nem veszed elég komolyan, akkor bizony mások sem fognak téged komolyan venni. Ezen a legjobban úgy tudsz segíteni, hogy lebontasz magadról minden előítéletet és skatulyát, és elkezded élni a saját életedet sallangoktól mentesen. Ne másokat figyelj, mert az túl sok energiát felemészt. Inkább abba fektess időt, hogy jobban odafigyelj magadra és a valódi szükségleteidre. Alakítsd ki a saját szokásaidat, gondold újra a napi rutint. Ehhez azt javaslom, hogy legyél nagyon őszinte magadhoz. Ami már nem épít, azt hagyd el, és ami hiányzik azt építsd be a mindennapjaidba. Ha kifáradtál, akkor állj meg és igyál egy csésze teát. Pihentsd le az elmédet és a testedet is. Ami téged igazán feltölt, azzal foglalkozz a legtöbbet. Próbáld meg ösztönösen érzékelni a saját reakcióidat bizonyos helyzetekben. Ha valakitől befeszülsz, frusztrálttá válsz, akkor azt hagyd abba azonnal. De ha jól esik például hajnalban kelni és futni egyet, mielőtt felébred a város, akkor indulj hát neki, hogy később frissen kezdhesd el a napodat.

2 // Fogalmazd meg, hogy mi tetszik! (Készíts moodboard-ot!)
Nálam minden esetben így kezdünk neki egy márka felépítésének és kibontásának. Amellett, hogy felszabadít ez a játékos feladat, megmutathatja neked, hogyan szedd össze a gondolataidat anélkül, hogy bárki megmondaná mit és hogyan csinálj. Ezer oldalról áramlik felénk az információ nap mint nap, hogy mit hogyan kellene csinálnunk. Én azt mondom, hogy nincs jó vagy rossz irány, amerre te elindulsz az lesz a te utad és ahogyan haladsz, az lesz a te ritmusod. Vegyél magad elé egy A2-es fehér lapot majd halmozz magad köré sok-sok magazint, katalógust, szórólapot stb. Vágj ki minden olyan képet, ami elsőre “valamiért“ megragadja a figyelmedet. Például mert emlékeztet valamire, vagy csak úgy tetszik egy szín, maga a hangulat, vagy egy tárgy rajta. Soha nem véletlen, hogy melyik képekre nyúl rá az ember, de próbálj meg ettől teljesen elvonatkoztatni és csak úgy beleengedni magadat a kiválasztás folyamatába. Amikor már jó sok kép összegyűlt, akkor még egyszer nézd át őket és ami már nem illik a képbe, azt tedd félre, ami pedig megmaradt, azokat helyezd el a fehér papírodon és ragaszd is fel őket. Az, hogy te hogyan fogod az egyes fotókat, színeket, mintákat összehangolni, az megint csak a te ízlésedtől függ majd. Az lesz a te stílus és hangulat ábrád. Ha elkészültél ‘rendezz kiállítást a remekművel”, rögzítsd fel valahova, állj hátrébb kicsit és nézegetsd egy darabig, vagy akár napokig, hogy milyen hívószavak és érzések merülnek fel benned a kép láttán. Jegyezd is fel őket, vagy írd rá a lapra a szavakat, hogy ne felejtsd el egyiket sem. Lehet, hogy később nagy segítségedre lesznek valamely szöveged írásánál, vagy a weboldalad, közösségi oldalaid tartalmainak gyártásánál, esetleg a főbb üzeneteid megfogalmazásánál.

3 // Vezess naplót és jegyezd fel a gondolataidat!
Két típusú ember létezik szerintem a szabadúszók körében. Az egyik, aki mindent (hangsúlyozom, hogy mindent) applikációkban és elektronikus naptárakban vezet, legyen szó találkozókról, napi vagy heti feladatokról, házimunkáról egyéb teendőkről, határidős munkákról és még sorolhatnám. A másik típus (ide tartozom én is) az a klasszikus naplóírós típus. Én is vezetem a találkozóimat az iCloud naptáramban, mert praktikus és mindig velem van, de emellett szükségem van arra, hogy kézzel leírjam napra pontosan lebontva a teendőimet. Én ebben hiszek, mert az sokkal jobban megmarad a fejemben, amit egyszer már papírra vetettem. Az előző években szebbnél szebb határidő naplóim voltak, de januárban találkoztam egy világhírű naplótervező technikával, a Bullet Journal Módszerrel, amit szeretnék nektek is átadni, de erről majd később írok részletesebben egy másik bejegyzésben. Ez az irányelv nagyon közel áll ahhoz, ahogyan én is működöm, ezért nem nehéz számomra az elsajátítása és persze az alkalmazása a hétköznapokban. Arra ösztönöz a módszer, hogy: Kövesd a múltat – Rendezd a jelent – Tervezd a jövőt. A naplómban vezetett tiszta, átlátható feljegyzések segítenek összegezni a gondolataimat, sokszor még azt is felírom, hogy egy eseményen milyen érzések törtek rám valami hallatán, mert megtanultam, hogy később még bármikor szükségem lehet ezekre a benyomásokra. Semmi más nem kell a naplózáshoz, mint egy toll meg papír, azaz egy füzet, ami csak a tiéd és veled van mindig. Amióta elkezdtem alkalmazni ezt a technikát, sokkal nyugodtabb vagyok, sokkal tudatosabban állok a feladataimhoz és ezáltal könnyebben és rugalmasabban tudok átszervezni dolgokat magam körül, ha arra kerül a sor. A módszeresen megírt feladatlistákkal jobban fel tudom osztani a kisebb lépéseket is, így jobban átlátom a saját céljaimat, hogy biztosan eljussak a végeredményig. Az már csak a saját kis szabályom lett, hogy amikor leülök jegyzeteket írni, akkor semmilyen elektronikus kütyü nincs (telefon, laptom) a közelemben, hogy tényleg ki tudjam kapcsolni kicsit a külvilágot és a saját gondolataimra, szükségleteimre tudjak fókuszálni. Tulajdonképpen lopok magamnak még néhány percet a nap közepén, ami segít, hogy egy lépéssel előbbre vigyem a dolgaimat. Nekem ez már fél siker.

4 // Találj hobbit, ahonnan inspirálódhatsz!
Talán első hallásra furcsának tűnhet, hogy a márkaépítés és vállalkozásfejlesztés kapcsán arra buzdítalak, hogy találj magadnak szabadidős elfoglaltságot, pedig tényleg kiemelt szerepe van az ember életében. Magánemberként is óriási hasznod lehet abból, ha találsz magadnak egy olyan tevékenységet, ami csak rólad szól, téged tesz boldoggá és fel tudsz belőle töltődni. De ami ennél még fontosabb, hogy ha van egy márkád, akkor be tudod építeni az innen szerzett tapasztalatokat, értékrendet, impulzusokat, és minden olyan kreatív aspektust, ami valami miatt hatással volt rád. Amilyen te vagy, olyan lesz a márkád is, ezt ne felejtsd el. Ha enervált vagy céltalan leszel, akkor ez érződni fog a márkádon is. Ha jó passzban vagy és életvidám, akkor pedig ez fog tükröződni azon, amit csinálsz. Mind a kommunikációdban, mind a megjelenésedben érződni fog minden, ami éppen történik veled. Ez az előnye vagy adott esetben a hátránya egy énmárkának, hogy tényleg teljes egészében téged fest le. Én ezt kihívásnak szoktam tekinteni, hiszen ha éppen egy visszahúzódósabb periódusban vagyok, akkor nagyon gyorsan kapom a visszajelzéseket és leáll körülöttem minden, ami okot ad rá, hogy összeszedjem magamat és újabb lendületet vegyek. De ezt magamtól nagyon-nagyon nehéz megtenni, ezért ilyenkor kimegyek a szabadba, jógázom egyet és a belső munka után kiírom magamból, hogy az elmúlt időszakban mi történt a háttérben. Te gondolkoztál már azon, hogy mivel szoktad magadat motiválni? Ismered magadat annyira, hogy észrevedd ezeket a pillanatokat, amikor valamin változtatni kell?

Amikor elhatározod, hogy a magad ura leszel, akkor rövid időn belül rádöbbensz, hogy rengeted területen helyt kell állnod és nap mint nap dolgozni kell saját magadon is. Nekem ebben mindig is jól jött a segítség, ezért szeretném megmutatni nektek is, hogy a megfelelő módszerekkel és eszközökkel tudatosan meg lehet tervezni egy napot, egy hetet, egy márka felépítését és tulajdonképpen az egész jövődet. Ezzel az írásommal arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy igenis fontos a saját ízlésünk formálása, hogy rájöjjünk milyen is a mi típusunk és megtaláljuk a saját szokásainkat, karakterelemeinket, amelyeket be tudunk építeni egy fenntartható vállalkozásba, ami folyamatosan megújul és változik velünk együtt. 

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Unsplash.com

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .