fbpx

5 tipp: mit csinálj másképp, ha életmódmárkát építesz?

A mai rohanó világban óriási a verseny a piacon. Bármilyen szegmensről beszélünk, hatalmas a túlkínálat minden iparágban, az online felületeken pedig nagy a reklámzaj, aminek hatására a fogyasztók már teljesen elvesztették hitüket a márkákban. Az életmód témájú vállalkozásoknak éppen ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a közönségükkel való kapcsolattartásra, az értékek közvetítésére.

Többen kérdeztétek tőlem az utóbbi időben, hogy mik is azok az életmód-márkák, mit csinálnak ők másképp, mint a többiek. Mivel én magam is ún. “lifestyle brand therapist”-ként kezdtem el magamat definiálni, hiszen a klasszikus kommunikációs tanácsadáson bőven túlmutat az, ahogyan dolgozom, ezért úgy éreztem eljött az idő, hogy tisztázzuk ezeket a kérdéseket, hogy világos legyen mindenki számára a különbség.

A tradicionális formával szemben ma már jobban szeretik az emberek, ha közvetlenül őket szólítja meg egy márka. Érezni akarják, hogy törődnek velük, hogy odafigyelnek rájuk és hogy törődnek az érzéseikkel. Erre a filozófiára építenek azok a bizonyos lifestyle brandek, azaz életmódmárkák, akik nem csupán eladni szeretnének, hanem egy életérzést adnak át, amivel könnyebben tudnak azonosulni a vásárlók, hiszen az ő problémáikra, élethelyzetükre reagálnak. Elsősorban az érzelmekre próbálnak hatni a kommunikációjukkal és csak másodsorban fókuszálnak arra, amit kínálnak. Ilyen területek például a gasztronómia, a divat, a lakberendezés, a szépség, az egészség, stb.

életmód márka építés

Ezek a modern vállalkozások már rájöttek arra, hogyan lehet kivívni az ügyfeleik / vásárlóik tiszteletét és bizalmát azzal, hogy hozzáférést biztosítanak nekik egy olyan életmódhoz, amelyre mindig is vágytak. Testre szabják a szolgáltatásaikat ahhoz illően, amit a fogyasztóik el szeretnének érni, így mindenki elégedett lesz a vásárlás alkalmával. A legjobb életmód-márkák tudják, hogy a mai világban attól lehet valaki sikeres, ha nem csak egy ideális terméket teremt meg, hanem a közönségét meg tudja győzni arról, hogy cége támogathatja őket abban, hogy olyanok legyenek, mint a profik, akiket a többség bálványoz. Mindannyian szeretjük hinni, hogy nem átlagosak vagyunk, így elvárjuk, hogy különleges bánásmóddal kezeljenek minket, de mégis hétköznapi emberekként. Szóval, tisztázzuk még egyszer, hogy mi is az az életmód-márka, és hogyan válhat azzá a te vállalkozásod is!?

Mi az életmódmárka?
Az életmód-márkák megértették azt a tényt, hogy a legtöbbünk számára az élet elég unalmas. Bár szeretjük családjainkat, értékeljük a kapott ajándékunkat, és mégha élvezzük is a munkánkat, gyakran igyekszünk bizonyos változásokat elérni magunkban: még több kalandban részt venni, sportosabbá vagy társadalmilag tudatosabbá válni. Az életmód-márkák bizonyos élelmiszerekkel, termékekkel és ruházattal segítenek abban, hogy jobban össze tudjunk kapcsolódni az ideális változatunkkal, azzal az önmagunkkal, akivé válni szeretnénk. A luxus életmód-márkák, mint például Marks & Spencer meggyőzik ügyfeleiket arról, hogy a termékeik vásárlásakor jobb életminőséget érhetnek el, mert azok luxus és kényeztető tapasztalatok köré épülnek. Tehát ha életmód-márkát szeretnél építeni, ki kell találnod, hogy milyen ügyfélhez szeretnél csatlakozni (célcsoport meghatározás), majd ehhez kell beállítanod a kép-, hang- és marketing stratégiádat, hogy mélyebb kapcsolatot tudjál kialakítani az adott egyénnel.

Néhány példa, amiből érteni fogod, mire gondolok:

  • A Nike vagy a Puma, az „atlétikai” identitáshoz járul hozzá,
  • Az olyan márkák, mint a Jeep vagy a Harley Davidson, csatlakoznak a „Kalandor” identitáshoz,
  • A Marks & Spencer pedig a „luxus” vagy „gazdag” identitást tükrözi.
életmód márka építés


Mit kell tenned ahhoz, hogy életmódmárkád legyen?
Egy biztos, hogy a sikeres életmód-márkák legfőbb célja, hogy elnyerjék ügyfeleik lojalitását, mert szeretnék őket meggyőzni arról, hogy az ő segítségükkel azzá a személlyé válhatnak, akik mindig is lenni szerettek volna. Mivel az eladni kívánt életmódot be kell ágyazni az egész személy azonosságába, ezért néhány dolgot még meg kell tenned, mielőtt még elkezdenéd megtervezni a logódat vagy felépítenéd a weboldaladat. Nem győzök eleget beszélni erről mindenkinek, aki velem dolgozik. Az alapok lerakása mindennek az alapja. “Ha nincs mire építkezni, később biztosan össze fog dőlni a ház”, ezért mielőtt belevágnál az operatív és kreatív teendőkbe lássuk, hogy mire kell odafigyelned:

  • Határozd meg, hogy milyen életmódot szeretnél eladni!Kérdezd meg magadtól, mit élveznek az ügyfeleid a legjobban, mit szeretnének elérni, és milyen kihívásokkal szembesülnek nap mint nap! Ha bizonytalan vagy, akkor készíthetsz egy felmérést is, amiből biztosan kiderül majd, mire lenne szükségük. Kérdezd meg őket több fórumon is, hogy mit éreznek, mire vágynak!
  • Alkosd meg a saját márkatörténetedet, amivel lenyűgözheted a leendő ügyfeleidet!Ha sikeres akarsz lenni, meg kell tervezned egy olyan leírást / történetet, amely meggyőzi az ügyfeleidet arról, hogy céged rezonál az ő szükségleteikkel. Tervezd meg a saját sztoridat és tegyél bele mindent, amit csinálsz, mert ettől leszek izgalmas és hiteles mások szemében. Nem érdemes valótlanságot állítani, vagy túlozni.
  • Építs közösséget!Az életmód-márkák természetesen szociálisak. A legjobb módja annak, hogy elérd a követőidet, ha a közösségi médián keresztül közelíted meg őket. Ez a csatorna segít neked tapasztalatokat szerezni a közönséggeddel kapcsolatban, miközben adatokat gyűjthetsz róluk. Arra figyelj oda, hogy itt ne eladj, hanem értéket adj!
  • Gyárts nagyszerű tartalmat!Egy márka hatékonysága függ a hihetetlen és hasznos tartalom megtervezésétől. Érdemes ezzel időt tölteni, hidd el észre fogják venni a követőid, ha számukra hasznos és értékes információkkal látod el őket. Ne magadat vagy a termékedet próbáld eladni az ügyfeleidnek, hanem az életfilozófiádat! Vond be őket abba, amiben éppen vagy. Például a blogbejegyzések nagyszerű módja lehet az ügyfelek oktatásának. Az online rangsorolásra rásegíthetsz a minőségi tartalommal: videók és podcastok-ok vagy látványos vizuális elemek.
  • Erősíts meg a közösségedet!
    Jogosan merül fel a kérdés ezen a ponton, hogy hogyan tudod növelni a közösségedet a lehető leggyorsabban. Szóbeli tartalommal, befolyásolómarketing-gel (ún. influencer-marketing) és egyéb olyan társadalmi bizonyítékok formájában, amelyek bemutatják a márkád által közvetített életmódot.

Összességében jó, ha annyit tudsz az értékesítésről, hogy a mai trendek szerint a legtöbb vásárlási döntés érzelmi alapon születik meg, nem pedig logikai érvek mentén Ha a fogyasztók megvásárolnak egy terméket egy bizonyos márkától azt azért teszik, mert egy olyan kultúra részévé akarnak válni, amelyet a márka képvisel – amely a kreativitás és az egyéniség középpontjában áll. A mai fogyasztók az általuk vásárolt dolgokat az identitásuk és értékeik kiterjesztésének tekintik, amik használatával üzennek a környezetüknek. Az életmód-márkák képesek egy bizonyos piaci rést lefedni és az emberek jellemzőit figyelembe véve egy olyan életmódot kínálni, amivel képesek az életük részévé válni. A siker kulcsa az, hogy mindig emlékezz arra, hogy mik a céljaid és hogy ezeket társítsd egy olyan képpel, amivé az ügyfeleid válni szeretnének, nem pedig azzal, amit már amúgy is képviselnek. Korábban írtam egy bejegyzést A szabadúszó márkaépítők 10 alapszabályáról, amit szintén érdemes még szem előtt tartani!

Ha szeretnél többet tudni az életmódmárkákról, vagy pont azt szeretnél építeni, de még nem tudod, hogyan állj neki, akkor érdemes személyes tanácsadás alkalmával testreszabottan kidolgozni egy stratégiát vagy online kurzusok formájában elsajátítani a szükséges tudnivalókat, amelyekkel már könnyedén elboldogulsz. 

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Unsplash.com

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .