fbpx

A tudatosság a legújabb trend

Már jó ideje írok és beszélek arról az online felületeimen, egyéni konzultációimon és a csoportos programjaimon, hogy mit is jelent a tudatos életvitel modern vállalkozóként, mert úgy hiszem, hogy ez fogja meghatározni a mai modern vállalkozók jövőbeni sikereit.

Minden formálódik körülöttünk, a környezetünk is évről évre változik, ugyanúgy, ahogyan a piaci feltételek és a fogyasztói igények. Nem kell messzebbre menni, figyeld meg magadon, hogy mi változott a gondolkodásmódodban az elmúlt 1-2 évben, ha az életviteli szokásaidról, a mindennapi működésedről, vagy éppen a vállalkozásod manifesztójáról van szó.

Éppen ezért lett óriási szerepe az önfejlesztések a márkaépítésben, mert sokan borzasztó nehezen viselik a változást és ahelyett, hogy megtanulnák az előnyükre fordítani a helyzetet, inkább tiltakoznak és homokba dugják a fejüket.

Én legfőképpen nekik hoztam ezt az írást, amiben tisztázom és körbejárom, hogy milyen hozadéka lehet a tudatosságnak, ha egy vállalkozást vezetsz és milyen lehetőségeid vannak, hogy még több ismereted legyen a témában és hogyan tudod gyakorolni a saját életedben.

Rögtön annak a tévhitnek az eloszlatásával szeretném kezdeni, hogy ez valamiféle spirituális maszlag, amit „köszönöm, de nem kérek”. Adj egy esélyt, hogy meglásd, hogyan szolgálhat ez téged! A téma akkor válthatja ki ezt a reakciót, ha valakinek semmilyen ismerete nincsen a témában. Éppen ezért tartom kötelességemnek, ha már egyszer missziómként tűztem ki azt a célt, hogy ezt a gondolkodásmódot tanítsam és átadjam a másoknak, akkor arról is beszéljek, hogy mi minden változhat és alakulhat át az életedben, ha rálépsz a tudatosság útjára. Mindig az első döntés és az elhatározás a legnehezebb, az elindulásban már én is tudlak támogatni.

Mit is jelent maga a tudatosság szó?

Sok írást lehet olvasni a témáról, nekem mégis ez a kedvenc idézetem:

A tudatosság mindent magába foglal, és semmit nem ítél meg. 

Ebből az egy mondatból már megértheted, hogy: ha a tudatosság mindent magába foglal, – úgy mint önismeret, márkaépítés, étkezés, mozgás, életmód, láthatóság, kreativitás, nőiesség, természetesség, pénzügyi tervezés, online jelenlét, otthonteremtés, szépségápolás, – és semmit nem ítél meg, ez azt jelenti, hogy magába foglalja a könnyeket és a haragot és az izgatottságot is. Bizony, jól olvastad. A tudatosság mindezt magába foglalja, hiszen éppen az a lényege, hogy meg merd élni a saját érzelmeidet, hullámvölgyeidet, a fenteket és ugyanúgy a lenteket. Gondolj csak bele, de teljesen őszintén. Nem erről szó a 21. században vállalkozni?

Minden mindennel összefügg, s minden körforgásban van az életünkben, így ezeket a témákat nem lehet radikálisan elválasztani egymástól, inkább célszerű egységként tekinteni rájuk. Mindezen területek összehangolása adhatja meg számunkra azt a harmóniát, amiben egészségesen és természetesen tudunk működni magánemberként és vállalkozóként is.

A Brand Coaching egy kiváló módszer arra, hogy olyan helyre juttasson téged, ahol nagyobb tudatosságra és kevesebb ítélkezésre vezető eszközöket használhatsz, s így több választásod és több lehetőséged lehet az előrehaladásra. Ha van egy elakadásod, akkor arra nem problémaként tekintünk, hanem feladatként állunk hozzá, aminek fel kell fedezni az eredőjét, a forrását, hogy honnan indul ki, milyen életterületekre terjedt szét és hogyan lehetne változtatni rajta, hogy fejlődhess általa. Ebben a többlépcsős folyamatban találkozhatsz a valódi önmagaddal, ha ki mersz lépni a komfortzónádból.

Nagyon komplexnek tűnik, pedig éppen hogy nagyon egyszerű megoldásokra kell gondolni. Azt tapasztalom magamon is és az ügyfeleimen is, – akik egytől egyig izgalmas ötleteket valósítanak meg egy csodás életmódmárka keretein belül, – hogy sokszor túlbonyolítunk mindent, ahelyett, hogy éppen leegyszerűsítenénk a dolgokat. Ha megtanuljuk, hogyan legyünk jelen a saját életünkben, az már megteremtheti az alapokat a továbblépésre.

Légy nyitott, hogy a csodák megtörténhessenek a Te életedben is! A legtöbb helyzetben önmagunkat korlátozzuk: örökölt családi mintáinkkal, berögződött szokásainkkal, röghöz kötött és én-központú gondolkodásunkkal. Pedig ha kitágítjuk a teret, megláthatjuk az újat, az ismeretlent, ami lehet, hogy nem is annyira ijesztő, mint amennyire azt mi elképzeltük.

Minél kevésbé vagy korlátozott, annál kevesebb beragadásod van. Ha megtanulsz úgy fülelni, hogy az serkenti fantáziádat és tudatosságodat, egészen más nyílik meg előtted. Ha ebben a kérdésben élsz: „Mi történik most tulajdonképpen?”, és már nem igyekszel megoldást találni arra, hogyan is könnyíts bármin/oldj meg bármit is, lassan meghallod azt, ami nincs kimondva. És hallod, hogy valaki valamit mond, és nem is ezt mondja, de te tudod, mit gondol, vagy mi van az ő univerzumában.

Forrás: What is consciousness?

Manapság tényleg mindenhonnan ezt a szót halljuk, „tudatosság”, de még mindig nagyon kevesen tudják, hogy mit is jelent pontosan ez a szó. Főként nem vállalkozói kontextusban. Egyfajta trend lett azt mondani magunkról és a márkánkról, hogy tudatos, mert akkor fogyaszthatóbbnak, fenntarthatóbbnak és olyan „mainak” tűnik. Így joggal merülhet fel benned is a kérdés, hogy miért kellene beállni megint a sorba és meglovagolni egy olyan hullámot, amit mindenki úszik. Én is feltettem magamnak ezt a kérdést, s ekkor döbbentem rá, hogy:

Az én márkám és azon belül a szolgáltatásaim nem sablonos megoldásokhoz nyúlnak és nem az aktuális piaci igények kiszolgálására építenek. Az én egyedi módszerem tapasztalatokra épít és önazonosságra buzdít. Fontosnak tartom követni a versenytársakat, az aktuális marketing és design trendeket, hogy aztán mindezekből levonva a megfelelő konklúziót valami igazán eredetit tudjunk alkotni, ami egy bizonyos közönségnek értéket adhat és szebbé, könnyebbé teheti az életüket. De mindezt úgy megvalósítani, hogy ne veszítsd el az ösztönös működésedet. Az én filozófiám szerint az erre való törekvés jelenti a tudatosságot.

Vagyis, hogy …

  • Felfedezd, ki vagy?
  • Milyen korlátaid, vagy éppen képességeid vannak, amiből meríthetsz?
  • Kikkel tudsz rezonálni?
  • Mit fogsz nyújtani pontosan?
  • Mi a vágyott cél?
  • Hogyan fogod átalakítani az életviteledet, hogy mindez megvalósuljon?

Ezek a kérdések foglalkoztattak, amikor kitaláltam a Francy Business & Lifestyle Brunch Szériát, egy új női közösséget, ami megmutatja a vállalkozóknak, hogyan lehetnek tudatosak, hogyan fejlődhetnek anélkül, hogy elveszítenék önmagukat és a velük született egyéniségüket.

Tudatos Női Vállalkozók

Az elmúlt években volt szerencsém számos inspiráló nővel dolgozni régóta dédelgetett álmaikon. A közös munka során azonban kiderült, hogy sokan túlságosan alulértékelik önmagukat, így alacsony önbecsülésük, téves hitrendszereik, vagy a környező lehúzó energiák miatt sokszor nem jutnak el arra a szintre, ahol megtapasztalhatnák az igazi sikert és boldogságot, amit a mindennapi munkájuk adhatna számukra. Sokan feladják már idő előtt, vagy el sem indulnak, mert nem hisznek magukban, s nincsenek tisztában azzal, hogy tudatos tervezéssel, szemléletváltással és kellő kitartással bizony bármilyen álmuk valóra válhat. De ehhez könnyen lehet, hogy egy 180 fokos fordulatra, vagy komplett életmódváltásra van szükség. Viszont a jó hír az, hogy ebben viszont tudjuk egymást segíteni és támaszt adni.

A Francy Business & Lifestyle Brunch egy olyan eseménysorozat, amit azért hoztam létre, hogy rávilágítsak, hogy mely életterületeket kellene újragondolni és összehangolni, hogy megteremtődjön az az egyensúly az életedben, amiben képes leszel megismerni önmagad és elindulni a saját utadon. Ha elsajátítod ezt a fajta gondolkodásmódot, s eleinte segítséget kérsz ott, ahol még gyengének érzed magad, utána már sokkal könnyebben túllendülhetsz a nehézségeidet, a mindennapi kihívásokon.

Ebben a támogató női közösségben kísérőkre találhatsz, s átfogó képet kaphatsz arról, hogy mire lenne érdemes helyezni a fókuszodat itt a jelenben és a következő egy évben. Ezeken az alkalmakon megkaphatod azt a stabilitást, amire mindig is vágytál ahhoz, hogy biztonságosan alkothass és fejlődhess. Itt mindenki bizalommal áll a másik előtt, így nem kell attól félnek, hogy elítélnek, véleményt alkotnak rólad, vagy éppen lehúzzák az álmaidat. Mindannyian rendelkezünk félelmekkel, kételyekkel és gyenge pontokkal. Éppen azért jövünk össze havonta egy alkalommal, hogy megkapjuk a megerősítéseket, amelyek segítségével tovább tudunk haladni a saját utunkon. Nem kell többé egyedül lenned a kérdéseiddel.

A brunch szériában a soron következő program novemberben a ‘Hogyan legyél önazonos az online felületeiden?‘, amit én magam fogok tartani. Ha érdekel a téma, akkor kattints ide és szerezd be a jegyedet és csatlakozz hozzánk. Ha érdekelne több téma is, akkor még bérletes formában is tudsz csatlakozni kedvezményes áron.

Ha már régen kinézted magadnak ezt a programot, de valamiért nem tudtál részt venni, vagy nem engedted meg magadnak, akkor kérheted karácsonyi ajándéknak is a párodtól, testvéredtől, barátaidtól. De ha másnak szeretnél kedveskedni vele, akkor is biztos lehetsz benne, hogy nagy örömet fogsz okozni vele annak, akinek éppen erre van szüksége.

A 2 alkalmas bérletet itt tudod beszerezni ajándéknak! >>
A 4 alkalmas bérletet itt tudod beszerezni ajándéknak! >>

Ha bármi kérdésed felmerülne, vagy szeretnél egyeztetni az utalvány eljuttatásáról, akkor bátran írj nekem üzenetet a hello@kollarfranciska.hu email címre!

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Kollár Franciska – Lifestyle Brand Therapist, Volom Sára / Photon.hu

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .