fbpx

Definiáld a stratégiádat

Sokat beszélek a tudatos tervezés és a fenntartható stratégia fontosságáról nem véletlenül. Ugyanakkor azt is látom, hogy az utóbbi időben nem tudunk már túlságosan előre tervezni. Míg a korábbi mentorálásaim alkalmával három és ötéves tervet készítettünk, úgy ma ha megkérdezem mik a tervek a következő három hónapra, már azt sem biztos, hogy meg tudjuk határozni. 

De ez nem a Ti hibátok! Megváltozott minden.

Tudni szeretnéd, hogy miért alakult ez így? 

Először is szeretném ha tudnád, hogy nem Veled van a baj. Egyszerűen annyira felgyorsult a világ és most már azt is megtapasztaltuk, hogy bármikor beüthet olyan globális átalakulás, ami teljesen felboríthatja az egész működésünket, az eddigi terveinket. Bármennyit is dolgozol valamin, mindig van egy magasabb rendű erő, ami eltörölheti egy pillanat alatt a befektetett energia következményeit, megtérüléseit. S ebben a rossz hír az, hogy erre előre nem igen lehet felkészülni. De magadat át tudod állítani másik üzemmódba!

De akkor mi a megoldás? Mégis mit tudsz tenni?

Tervezz hónapról hónapra, hogy lásd merre tartasz!

Én azt tanácsolom Neked, hogy dolgozz magadon és próbálj meg másképp hozzáállni a dolgokhoz, vagyis légy egy kicsit rugalmasabb, mint eddig. Most lehet, hogy egy picit vissza kell vonulnod elcsendesedni, hogy letisztuljanak a fejedben a célkitűzéseid. Próbálj meg arra törekedni, hogy ne másokhoz hasonlítsd magadat, hanem a te saját lehetőségeidre, képességeidre fókuszálj. Mérlegelj, hogy mi az ami jelenleg működik, azt gondold tovább és láss rá, hogy mi az, ami nem működik, azon pedig változtass. Ha valamit már régóta érzel, hogy nem az igazi, akkor ne húzd tovább magaddal. Szüntesd meg, vagy alakítsd át legyen szó egy termékről, vagy szolgáltatásról. Erre számos módszertan van, hogy ráláthass magadra és a legbelsőbb gondolataidra. Mert ezt egyedül nem könnyű végigvinni úgy, hogy értékelhető eredményt kapj, amivel tovább tudsz majd haladni.

A tanácsadásaim alkalmával éppen ezen a folyamaton megyünk végig, s a visszajelzések alapján ez a legnagyobb kincs, amit én adhatok Nektek. Elmondom őszintén, hogy mi az, ami látszólag már nem szolgálja a fejlődésedet, amin legbelül magadtól nem mersz változtatni . Sokszor fájdalmas ez, hiszen szembesülnöd kell a saját „kudarcoddal”, hiszen valamit korábban kitaláltál, amiről azt gondoltad, hogy életképes lesz, de valahol mélyen meg régóta tudod, hogy már rég nem az.

Ami viszont nagyon is megváltozott, hogy korábban leültünk, s eleve úgy kezdtük a munkát, hogy többéves stratégiát készítettünk elő beütemezett termékbevezetésekkel, bemutatkozó eseményekkel, online marketing kampányokkal stb. Most viszont azt látom, hogy vissza kell térni a hónapról hónapra építkezéshez, s lépésről lépésre haladni.

Ez első hallásra visszafejlődésnek tűnhet, de hallgass meg!

Gondold végig, hogy mennyi stressztől mentesülhetsz, ha most éppen úgy állnak a dolgok, hogy nem tudod, hogyan menj tovább, hogyan folytasd a tevékenységedet. Eltűntek a korábbi vásárlóid, lecsökkent a megrendelések száma, esetleg olyan szolgáltatásaid/termékeid vannak jelenleg, amire most nincsen nagy kereslet, vagy éppen a beszállítóid nem elérhetőek? Egy szó, mit száz valamiben elakadtál, megrekedtél, s nem tudod hogyan tovább? Egy biztos, hogy életben szeretnéd tartani a vállalkozásodat, amiért olyan sokat dolgoztál az elmúlt években. Rengeted érved lehet arra, hogy változtatnod kelljen. Éppen ezért szeretném megosztani, hogy hogyan tudod ezt úgy csinálni, hogy a pánikolás vagy a tehetetlenség helyett eredményes legyél.

  1. Tűzz ki magad előtt egy időpontot, hogy meddig tudsz életben maradni így és mikorra kellene átállnod. Ezt csak te tudod megtenni, ebben senki más nem tud segíteni, hiszen te tudod, milyen anyagi helyzetben vagy, milyen erőforrások és kapacitás áll rendelkezésedre.
  2. Szedd össze és írd le, hogy mi az ami nem működik. Ha nem jössz rá magadtól, már az is kiindulási alap lehet. Tehát lásd, hol vagy elakadva.
  3. Nézd meg, hogy korábban kik kerestek fel és most kik veszik fel veled a kapcsolatot. (Kik lettek az új megrendelőid, vásárlóid?)
  4. Milyen visszajelzéseket kaptál korábban és most? Ha jelenleg csendes a közönséged és még a posztjaidra sem érkezik egy “Like” sem, az is információ. Valld be őszintén!
  5. Számold ki, hogy mennyi pénzt tudsz most havonta elkülöníteni a vállalkozásodban. Olyan visszaforgatott tőkére gondolok, amit most befektetésre tudsz használni, de később megtérül. Amit most kimondottan a változtatásra szánnál rá!

Ha ezek megvannak, akkor tervezz lépésről lépésre havi bontásban. Hol tartasz most, hova szeretnél eljutni mondjuk nyár végére, vagy fél év múlva. Hangsúlyozom megint! Ne azt nézd, hogy bezzeg a másik már miket csinál. Azzal foglalkozz, hogy Te mit fogsz csinálni. Ahhoz, hogy valami újba belevágj nem csak bátorság kell, hanem tettek és kitartás. Ha hagyod, hogy csak úgy alakuljanak a dolgok: “Lesz, ahogy lesz” elv alapján, akkor túl sok pozitív változásra ne nagyon számíts. Vagyis eléggé kiszolgáltatott helyzetbe kerülhetsz, hiszen bármilyen meglepetés érhet így, jó is és rossz is. Akarod ezt? Én nem lennék nyugodt így? De persze mások vagyunk. 

A legfontosabb, hogy merj változtatni, vagy ha kell újragondolni!

Ha Te is az a típus vagy, aki szeretné tudni, hogyan alakul az élete (értsd most a vállalkozásod életére), akkor vágj bele mostantól egy építkező munkába, ahol biztonságos környezetben, megfelelő szakmai támogatással újra biztos alapokra terelheted a vállalkozásodat. Ha stílusos és egységes márkát szeretnél építeni, akkor az első lépés a legnagyobb döntés, amit magadban kell meghoznod. Mégpedig az, hogy nem akarsz lemaradni! Életben szeretnél maradni és ezért tenni is fogsz az önsajnálat helyett.

Készen állsz? Én mutatom az utat! Hamarosan egy új ajánlattal jövök ki, csak figyeld a Facebook oldalamat. Ez az én döntésem és újdonságom, mert látom és észrevettem, hogy Nekem is változtatnom kell, hogy még hatékonyabban tudjalak segíteni Titeket!

Addig is, ha kérdésed lenne írj Nekem egy üzenetet, hogy milyen helyzetben vagy, miben lenne szükséged segítségre!

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Unsplash.com

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .