fbpx

Értsd meg a vásárlóidat

Te is észrevetted, hogy valami megváltozott? Hónapok óta csak azt érzem, hogy valamin változtatni kellene, mert egyszerűen nem mennek úgy a dolgok, mint korábban. Másképpen kellene felkelteni az emberek érdeklődését, főként azoknak a márkáknak, akik valamilyen életmódbeli szolgáltatást nyújtanak. 

Ebben a cikkben arra szeretném felhívni a figyelmedet, hogy én mit tapasztalok és te mit tudsz tenni, hogy érdeklődőket szerezz még ebben a kilátástalan helyzetben is.

Sok helyről hallom, hogy a félelem és a teljes kilátástalanság, megrekedtség érzése miatt teljesen leállnak a vállalkozások. A leggyakoribb indok (de ezt már jó ideje tapasztalom), hogy a vállalkozások vezetői besokallnak. Nem tudják és nem is akarják felvenni a versenyt ebben a rohanó és állandóan változó világban és elegük lesz abból, hogy mindenki valami csodát vár tőlük. Ezt az állapotot még fokozza, ha valakinek családja és kisgyermeke van, mert akkor ott más frusztrációk is képbe kerülnek és így szépen lassan elúszik a tervezés, és a kiszámítható jövőkép lehetősége is. Ilyenkor a legnagyobb hiba, amit vállalkozóként tehetsz, ha elbújsz és teljesen leállsz. Éppen most, amikor fontos teendőid lennének.

Ha nem tudod, hogy milyen lépéseket kellene megtenned, akkor inkább figyelj és tanulj. Itt pedig hangsúlyozni szeretném, hogy ezzel a cikkel az a célom, hogy ne megijesszelek, hanem támogassalak. Mindenki másképpen éli meg ezt az időszakot. Ne érezd magad rosszul akkor sem, ha nálad nehezebben mennek most a dolgok. Különbség van a teljes leállás és az újrahangolás között. Döntsd el, melyiket választod. Ha folytatnád, amibe belevágtál, akkor olvass tovább, mert segítek, hogy ne érezd magad egyedül ebben a helyzetben.

Motiváció a nehéz időkben is

Nem szeretnék hiú ábrándokat kelteni benned. Egy vállalkozás felépítése, majd annak gondozása olykor embert próbáló kísérlet. Bármilyen szektorban is dolgoztál korábban, bármilyen jól menedzseled a saját életedet, itt bizony jöhetnek olyan fordulatok, amire korábban senki és semmilyen helyzet nem tudott volna felkészíteni. Amikor válaszút elé érkezel, vagy komoly döntéseket kell meghoznod, akkor hallgass minden esetben a belső hangra. Ha nem hallod egyből, akkor vonódj ki, csendesedj el és addig ne hozz döntéseket, ameddig 100% biztos nem vagy abban, hogy mit és miért csinálsz. Amit még megtehetsz, hogy könnyebben menjenek a dolgok:

  • Maradj tájékozott, de ne engedd be a külső manipulatív hatásokat!
  • Ne azt nézd most, hogy mások mit csinálnak. Magadra koncentrálj!
  • Tartsd magadat a céljaidhoz!
  • Nem vagy egyedül a problémáiddal, keress támogató közösséget!
  • Ne állj le a működéseddel, csak hangolj újra!
  • Optimalizáld a működésedet és a költségeidet!
  • Magaddal is foglalkozz, mert ha te jól vagy, a vállalkozásod is rendben lesz!
  • Légy rugalmas és merj változtatni! 

Légy rugalmas és merj változtatni

Máris elérkeztünk a cikk legfőbb témájához. Amikor a vészterhes időkben túl vagy azon a fázison, hogy csökkenteni tudtad magadban a felgyülemlett feszültséget a jövődet illetően, biztosítottak az alap szükségleteid és magánemberként meg tudtál nyugodni annyira, hogy újra tisztán láss, na akkor ülj le és gondold végig, hogy a vállalkozásodban most milyen változtatásokra lenne szükség ahhoz, hogy ne veszítsd el az érdeklődők figyelmét és fenn tudd tartani magadat. Az ehhez vezető út első és legfontosabb lépése, hogy két lábbal a földön állj és vizsgáld meg, (vagy ha így nem megy, akkor térképezd fel), hogy mire van most szüksége most a közönségednek.

Megváltoztak a prioritások mindenki életében, ami akarva akaratlanul átírja a piacot. Ha ezt nem ismered fel időben, akkor valóban le fogsz maradni és nem fognak jönni az eredmények. De ne félj továbbra sem, mert van megoldás! Nem kell kapkodnod!

Most mindenki elkezdett mocorogni az online térben, ami jó is, meg nem is. Aki amúgy is ezt tervezte volna és technikailag is felkészült, annak természetesen továbbra is azt tudom tanácsolni, hogy haladjon szépen az előre megtervezett úton, maximum kicsit kisebb lendülettel, vagy ha a lehetőségei úgy adják, akkor több mérföldkő érintésével.

Aki viszont teljesen más ritmusban működött és keresztülhúzta a számításait ez a jelenlegi helyzet, az gondolkozzon el azon, hogy tényleg ez lenne-e a következő lépés, ami előbbre viszi a vállalkozását. Ha csak félelemből lépnél ki olyan területre, ami amúgy nem a te asztalod, és ha eddig nem igazán hallattad a hangodat a közösségi oldalakon, de most mások miatt úgy látod, hogy muszáj lenne, akkor először mérlegelj, mielőtt cselekszel. Többet árthatsz ezzel, ha rosszul csinálod. 

De lássuk, hogy mit tudsz tenni:

  1. Döntsd el, hogy kell-e vagy akarsz-e új termékkel, szolgáltatással kijönni az új helyzet kapcsán, ami hasznos lehet most mások számára.
  2. Ha nem, akkor valószínűleg a közönséged is marad a régi, ezért abba fektess több energiát, hogy őket ne veszítsd el. Érezzék, hogy továbbra is itt vagy velük és ügyelj arra, hogy biztonságban érezzék magukat. Emellett persze érdemes az új érdeklődők elérésével is foglalkozni, így tudsz majd növekedni.
  3. Ha viszont úgy érzed, hogy most minden felborult, s valami változtatásra lesz szükség, különben fennállhat a veszélye annak, hogy teljesen leálljon a vállalkozásod, akkor lépned kell, de azonnal. De akkor se kapkodj!
  4. Tervezz újra! Építs ugyanúgy stratégiát, s míg az újak és a pánikolók eltűnnek az éterből, addig te előre megtervezed az előtted álló időszakot.
  5. Készíts precíz ütemezést! Lásd magadat és a lehetőségeidet reálisan! Ha nem is látsz túlságosan előre, indulj el egy koncepció mentén, s reagálj gyorsan, ha irányt kell változtatni. De mindig tudd, hogy mit és miért csinálsz!
  6. Kezdd elölről az építkezést ha kell. Ne légy lusta, ne spórold meg az időt és az energiát erre, hiszen most minden változik és vele együtt neked is kell. Azok fognak előnybe kerülni, akik most résen vannak és tettre készek.

Ha már most megtennéd az első lépést, akkor ajánlom figyelmedbe  a Brand Brief online munkafüzetemet, amelyet ingyenesen le tudsz tölteni a honlapomról, s azonnal neki tudsz látni a márkád alapjainak lerakásának vagy újrahangolásának. (Ha segítség lenne számodra, hogy átbeszéljük a terveidet, hogy most ne veszíts időt és biztosan jó irányba indulj, akkor pedig keress meg és kérj konzultációs időpontot! Ehhez most ráadásul kedvezményes áron juthatsz hozzá!)

Ez az egyéni munka kreativitásra is sarkall, hiszen lehetséges, hogy tényleg sok mindent újra kell gondolnod. Ettől könnyen kétségbe lehet esni, s hamar összecsaphatnak a hullámok az ember feje felett. Főként akkor, ha mindemellett otthonról kell dolgoznod, nyakadban a család és a gyereke(i)det is el kell látnod.

De én továbbra is csak bátorítalak, hogy ne add fel! 

Ismerd meg a közönségedet

Mutatok 5 lépést, amit ha kipróbálsz, akkor biztosan előre tudsz majd lépni az állóvízből, vagy legalábbis látni fogod, hogy mi lenne most a teendőd. ››

  1. Csekkold, hogy kik reagálnak most a tartalmaidra!
  2. Nézd meg, hogy kell-e új csali termék?
  3. Mi az, amit most el akarsz adni?
  4. Egyáltalán eladni akarsz vagy most csak közösséget építenél vagy egyszerűen csak fenntartanád az érdeklődést, hogy később emlékezzenek rád?
  5. Mi lenne most a legnagyobb érték, amit te adhatsz a klienseidnek / vásárlóidnak?

Ha ezekre a kérdésekre megkeresed a választ, biztos vagyok benne, hogy meg tudod tenni azokat a lépéseket, amelyek előbbre visznek majd. Hiszen meglátod, hogy jó helyen vagy-e, valóban azzal foglalkozol, ami hosszú távon a jövődet és a sikereidet szolgálja és rá fogsz jönni, hogy hol kellene változtatni.

Figyeld, hogy mit csinálnak a többiek, de csak azzal a céllal, hogy képben legyél. Ha most úgy érzed, hogy elviszi a fókuszodat, ha másokat követsz, esetleg frusztrál, ha azt látod, hogy míg neked komoly nehézségeid vannak, mások éppen most kapnak szárnyra, akkor kapcsold ki pár napra a közösségi oldalak applikációit, s koncentrálj magadra. Másképp nem fog menni! Utána úgy fogsz visszatérni, hogy kitisztul az ég a fejed felett és az önbizalmad is a helyére kerül.

Ha mélyebben györekezik a magadba vetett hiteddel való probléma, akkor viszont törődj magaddal, mert tényleg meg fog látszani minden kisebbségi érzés, bizonytalanság és frusztráció a márkádban, ha ezeket nem teszed a helyére időben. Ha eddig nem foglalkoztál ezzel, akkor éppen itt az ideje. Ahhoz, hogy sikeres és önazonos márkát építhess, szükséges önmagad megismerése. Ha reálisan látod magadat és vannak céljaid, az már önmagában óriási előny. Kívánom, hogy találd meg a nyugalmadat a káoszban!

Ez a modern vállalkozók filozófiája!

•••

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Unsplash.com és Kollár Franciska – Lifestyle Brand Therapist

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .