fbpx

Gyakori kérdések

Mitévő legyek, ha nem tudom melyik szolgáltatás lenne számomra megfelelő?

Kérj időpontot egy online célkitűző beszélgetéshez. Ezt az alkalmat éppen ezért találtam ki.

Mi a különbség a konzultáció és a mentoring között?

A konzultáción elhangzott tanácsokat, feladatokat magadnak kell megvalósítani. Ezeken az alkalmakon felteheted a kérdéseidet, kikérheted a véleményemet, ötletelhetünk együtt, de nincsen utánkövetés a csomagban. A megbeszéltek alapján Neked kell haladnod a feladatokkal, én csak rávilágítok a sarokpontokra. Míg a mentoring lényege, hogy az egyes konzultációk között is egyeztetünk, aktívan dolgozunk, s átnézek és véleményezek minden feladatot, megírt anyagot. Ez egy szorosabb együttműködés, amihez Neked is el kell köteleződnöd, ezért akkor várj bele, ha van fel tudod szabadítani az erőforrásaidat a közös munkához. Nélküled nem fog menni!

Mi az a self-branding?

Általánosságban a self-branding (az énmárka építés során) segít abban, hogy felfigyeljenek rád a leendő kliensek, vásárlók és meggyőző módon mutasd be a legelőnyösebb szakmai erősségeidet. Nekem az a legfőbb célom, hogy a közös munka során az ügyfeleim tisztán értsék és átlássák, hogy mi hogyan működik és utána maguk is elboldoguljanak a feladatokkal, amelyekkel egy induló vállalkozónak szembe kell néznie. A 3 napos minitréningben pontosan erre világítok rá, hogyan tudod magad felépíteni úgy a márkádat, hogy az önazonos és mégis sikeres legyen. (Ez persze nem azt jelenti, hogy nem vehetsz igénybe szakmai segítséget, hanem arra világítok rá, hogyan alapozd meg, hogy ne legyél kiszolgáltatva egy kreatívnak sem azért, mert nem beszéled a nyelvüket.)

Ha még nem tudom pontosan, hogy mivel szeretnék foglalkozni, attól még eljöhetek konzultációra?

Attól tartok, hogy nem lenne a legjobb döntés. Csak abban az esetben tudunk hatékonyan együtt dolgozni, ha van egy jó ötleted, megvan hozzá a szakmai tudásod (azaz specialista vagy a magad területén) és tudod, hogy mi a célod a leendő márkád felépítésével. Utóbbin tudunk közösen is csiszolni, de ha az alapok nincsenek meg, akkor nem tudok miben szakmai tanácsot adni. Ehhez pedig rendületlenül ragaszkodom, hogy olyan kliensekkel dolgozzak márkaépítésen, akiknek megvannak a saját álmaik, értenek ahhoz, amit csinálnak, s mindezek megvalósításához van szükségük az én segítségemre. Ha viszont útkeresésben vagy, esetleg az önbizalmad gátol abban, hogy elindulj a saját utadon, akkor a brand coaching ülések segíthetnek előbbre jutni ebben a kérdésben.

Pontosan mire számíthatok egy tanácsadás alkalmával?

A tanácsadás szorosan a márkaépítéshez kötődik. Egy alkalom 60 percig tart online vagy személyesen, amin előzetes időpontfoglalást és fizetést követően lehet résztvenni. A találkozó alatt maximálisan rád és a szükségleteidre összpontosítok. Meghallgatom, hogy miben vagy most éppen, merre szeretnél tartani és együtt meghatározzuk az oda vezető út mérföldköveit. Ezeken az alkalmakon nincsen lehetőségünk mélyebben megvizsgálni a működésedet, új stratégiát kialakítani vagy tüzetesen átnézni különböző leírásokat, anyagokat (arra ott van a Mentőcsomag Életmódmárkáknak). Itt inkább csak ötletelünk, tervezünk, döntéseket hozunk, eloszlatom a kételyeidet és megvitatjuk a Téged aktuálisan foglalkoztató kérdéseket. Ha például van egy aktuális üzleti vagy szakmai lehetőség és nagy érzed, hogy nem tudsz egyedül dönteni, előbbre jutni a kérdésben, abban is kaphatsz megerősítéseket.

Milyen esetben válasszak konzultációkat és mikor valamely mentorcsomagot?

Ha konkrét projekten, eseményen, vizuális megjelenésen, weboldal átalakításon, új szolgáltatás kitalálásán szeretnél dolgozni, akkor nagyon szépen tudunk haladni hétről hétre a konzultációk alatt is. De ha az alapoktól kell összerakni a márkádat, megvitatni mélyebb stratégiai kérdéseket és ehhez összeállítani ütemtervet, illetve ha szükséged van más szakemberekre is (úgy mint grafikus, webfejlesztő, pénzügyi tanácsadó, stb.), akkor ez már a mentorprogramok keretein belül valósítható meg.

Mit jelent az, hogy életmódmárka és miben különbözik a többitől?

Ha életmódmárkát építesz, akkor feltehetően az emberek bizonyos szükségleteire építed a termékeidet, szolgáltatásaidat. Éppen ezért el kell nyerned a bizalmukat, a lojalitásukat, hogy melletted döntsenek, hogy téged válasszanak. Egy életmódmárkának szíve van és egyénisége éppen úgy, ahogyan a tulajdonosának is. Én abban segítek a közös munka során, hogy megtaláld az igazi esszenciádat. Ha szeretnél bővebben olvasni a témáról, akkor olvasd el ezt a cikkemet még! Életmódmárka tulajdonosként elsősorban egy életérzést kell átadnod, amivel rezonálni tudnak a leendő klienseid, vásárlóid. Ezután jön csak a terméked és a szolgáltatásod bemutatása, amelyekkel a közönséged egy adott problémájára tudsz megoldást kínálni professzionális és megbízható körülmények között.

Mi az a Lifestyle Brand Therapist és mit csinál pontosan?

Ez egy újszerű megközelítése a tanácsadásnak, hiszen attól jóval többet adok azoknak, akik velem dolgoznak. Nálam a márkaépítés és az önfejlesztés már kéz a kézben járnak. Egy ideje megfigyeltem, hogy a munkám jelentős része az emberi tulajdonságok felfedezéséről, értékek felkutatásáról, erősségek és gyengeségek felszínre hozásáról és a régen berögzült tévhitek eloszlatásáról szól. Vagyis magáról az emberről, aki egy márka mögött áll és az ő önbizalmáról, személyiségéről. Ezért elkezdtem összedolgozni ezt a két területet, mert az egyik nincsen a másik nélkül. Kellő önismeret nélkül nem lesz tartása még a legkeményebb jellemvonásokkal megáldott márkatulajdonosnak sem. De hogy pontosan mi vezetett idáig, és mivel is telnek a napjaim, azt itt elolvashatod.

Mi az a brand coaching? Miben különbözik a tanácsadástól?

A Brand Coaching egy folyamat, amely során a jelenlegi helyzetedet tárjuk fel (például ha el vagy akadva valamiben, nincsen elég önbizalmad, folyamatos megerősítésekre van szükséged, vagy ha olyan a tevékenységed, ami nem engedi meg, hogy laikusokkal beszélj az eseteidről, tapasztalataidról) és a vágyott jövőhöz vezető utat készítjük elő. A legnagyobb segítség, amit itt kaphatsz, az a rálátás önmagadra, a változás elindítása és a gondolkodásmódod transzformálása, ami a legnagyobb kincs lesz számodra. Itt nem kapsz konkrét tanácsokat, nem mondom meg soha, hogy mit kellene tenned, ugyanakkor nem is ítélkezem feletted, nem bírálom a döntéseidet, hanem azon vagyok, hogy a számodra legmegfelelőbb irányba tereljelek segítő kérdéseimmel, gyakorlati feladataimmal.

Milyen formában tudunk együtt dolgozni?

Az egyéni lehetőségekre ott van a: tanácsadás, a mentoráció vagy a brand coaching. Ezek mind akkor a leghatékonyabbak, ha nem egy-egy alkalomra jelentkezel nagy időkieséssel, hanem ha belemegyünk közösen egy folyamatba, ahol célorientáltan meghatározzuk, hogy honnan hova szeretnél eljutni. Ha csoportos fejlődésre vágysz, arra ott vannak az aktuális online mesterkurzusok. Ha pedig magadtól szeretnél előbbre lépni háttértámogatással, szakmai instrukciókkal, ahhoz számos letölthető segédanyagot és online elvégezhető kurzust találsz a Shop-ban. Ha pedig még csak az alapokat szeretnéd átlátni, akkor rendeld meg az Ingyenes 3 Napos Self-Branding Minitréninget és aztán gyere el egy 30 perces bemutatkozó online találkozóra, ahol megbeszéljük hogyan lépj tovább.

Probléma-e, ha külföldön élek jelenleg?

Abszolút nem. A konzultációk és a mentorprogramok is tökéletesen működnek online. Ebben az esetben minden ugyanúgy működik, amit a leírásban olvashatsz, csupán annyi különbséggel, hogy a találkozókat GoogleMeet-ben szervezzük meg. Számos klienssel dolgoztam már együtt sikeresen Új-Zélandról, Ausztráliából, Észtországból, Belgiumból minden fennakadás nélkül.

Van-e bármilyen alapfeltétele, kritériuma a közös munkának?

Ha konzultációra vagy mentoringre jössz, nagyon fontos, hogy tudd, mivel szeretnél foglalkozni, hogy mit szeretnél értékesíteni, vagyis hogy mi lesz a kínálatod. Én ezt helyetted nem tudom kitalálni, csak konkrétumokkal tudunk dolgozni. Én a mikéntjében tudok leginkább segíteni, hogy átlásd milyen feladataid vannak, s azokat milyen sorrendben végezd el. Ha pedig brand coachingra jössz, akkor annyi követelmény van, hogy legyen kilátásban egy sikeres vállalkozás felépítése, hiszen én alapvetően márkatulajdonosokkal, vagy leendő vállalkozókkal dolgozom együtt. Ezért is tüntettem fel, hogy kizárólag magánéleti elakadással hozzám nem tudsz fordulni. A közös munka során persze feljönnek ilyen témák, de az hozzátartozik a modern vállalkozói lét kialakításába. Ami viszont kiemeltem fontos, hogy szakszerűen járt el minden jogi, könyvelési és adatvédelmi kérdésben. Ha bármilyen szabálysértést követsz el, azért én nem vállalok felelősséget, illetve ilyen esetben nem is tudunk együtt dolgozni. Ha később derül fény ilyen eljárásra, az azonnal szerződésbontást, illetve az együttműködés megszakítását vonja maga után.

Mivel tudok előkészülni, mielőtt igénybe veszem valamelyik szolgáltatást?

Rendeld meg a Brand Brief ingyenes munkafüzetet a Shop-ból, amit éppen ehhez a nulladik lépéshez állítottam össze, hogy össze tudd szedni a gondolataidat. Ezt a feladatlapot kidolgozhatod digitálisan és ki is nyomathatod. Az első találkozón mindig ezzel kezdünk, mert én is szeretem átlátni, hogy mi az, amiben már tudatos vagy és melyek azok a kérdések, területek, amikkel még foglalkozni kell, mert nincsen még róla határozott elképzelésed. Tudnod kell, hogy itt nincsenek jó vagy rossz válaszok!

Mi az én feladatom kliensként és mi a Lifestyle Brand Therapist feladata?

Minden információt érdemes megosztanod Velem, aki a márkádhoz, vállalkozásodhoz köthető, különben nem tudok hatékony módszereket, megoldásokat kínálni számodra. Te hozod az alapanyagot, én megmutatom hogyan valósítsd meg. De helyetted nem fogod dolgozni. A közös munka során mindent letisztázunk időben, hogy mit kell neked kidolgoznod és mihez kell esetleg más szakember segítségét behívnod. Én nem tervezek meg arculatot, nem nyújtok jogi tanácsadást, nem vagyok könyvelő sem sebfejlesztő, így ezek konkrét megalkotása nem az én feladatom. Neked kell utánajárnod, hogy milyen formában indítsd el a vállalkozásodat (könyvelő segítségével), ehhez milyen adózási formát válassz és hogyan árazd be a termékeidet, szolgáltatásodat. Ha ezeken a területeken úgy érzed, hogy nem vagy kompetens, akkor javaslom a hazai vállalkozói csoportok felkeresését, illetve szakjogász, profi jegyzett könyvelő bevonását. Ha például webáruházat szeretnél üzemeltetni, akkor Neked kell utánajárnod, hogy ehhez hogyan kell felkészülni (pl.: jegyzőnél regisztráltatni, tevékenységi kör felvétele, számlázás, GDPR-dokumentáció elkészíttetése stb.) Abban segítek, hogy körülbelül átlásd, mire kell majd odafigyelned, de más szakterületekért felelősséget nem tudok vállalni, csupán az eddigi tapasztalataimra hagyatkozva tudok rávilágítani néhány alternatívára.

Mi az a pont, amikor el tudunk kezdeni dolgozni? Mikor jelentkezzek márkaépítésre?

Ha megvan az ötlet a fejedben, utánanéztél a működésed jogi és egyén kritériumainak és készen állsz a projekted, márkád megvalósítására. Akkor jelentkezz nálam, ha már rendelkezésedre áll minden szükséges erőforrás (elegendő büdzsé, idő, segítők, partnerek, befektetők, beszállítók stb.) Mivel minden konzultációs és mentoring csomagom határozott idejű együttműködésre szól, így ha rajtam kívülálló okok miatt csúszik az előre haladás, azt sajnos nem tudom figyelembe venni. Ebben az esetben nem az én felelősségem, ha nem jutunk el a kitűzött célig. Ilyenkor kedvezményes lehetőset biztosítok további alkalmak megvásárlására, hogy ne maradj egyedül egy közösen megkezdett úton. Az én célom is az, hogy megvalósuljon az álmod és sikeres legyél abban, amit csinálsz.

Milyen esetekben kaphatom vissza a pénzemet?

Pénzt vissza nem tudok fizetni, hiszen a megállapodásunk arról szól, hogy lefoglaltad az időmet. Kizárólag az Általános Szerződési Feltételekben megfogalmazott és feltüntetett vis major esetekben beszélhetünk pénzvisszafizetésről, de akkor sem a teljes befizetett összegről. A webshopban található termékek esetében más a helyzet, ott a jelenlegi jogszabályok szerint járok el ilyen esetben.

Becsatlakozhat-e még több ember (szakmai partner, cégtárs, élettárs, rokon) a találkozóinkba?

Kizárólag akkor, ha előre egyeztettük és én is indokoltnak tartom, vagy ha közös a vállalkozás és a másik felet is közvetlenül érintik azok a kérdések, amelyeken dolgozunk. Alapvetően arra a személyre szólnak a szolgáltatások, aki megvásárolta, s aki ilyen módon leszerződött és elköteleződött felém. Ettől az alapelvemtől csak nagyon ritka esetekben szoktam eltérni!

A mentoring csomagok tartalmazzák-e fotózáskor a művészeti vezetést, styling díjat?

Konzultációk alkalmával nem vonódok bele aktívan a kreatív folyamatokba, csak a VIP mentorprogramok esetében, ahol több hónapig dolgozunk együtt. Ennek az az oka, hogy úgy tudok hitelesen és hatékonyan segíteni és jelen lenni egy fotózáson, ha már jól ismerek egy márkát és a tulajdonosának az elképzeléseit. A mentoring csomagok nem tartalmazzák alapvetően a művészeti vezetést és a styling díjat. Ezekről külön kell egyeztetnünk és megállapodnunk. A szolgáltatás leírásánál el tudod olvasni, hogy pontosan mit takar ez az extra lehetőség, amire külön árajánlatot kell kérned. A művészeti vezetés és a styling díja a projekt komplexitásától függően változhat.