fbpx

Hasznos tanácsok: Így készíts fotókat a márkádhoz!

Ez a hónap nálam a fotózásról szól, ennek a szezonja van. Kitavaszodott és ahogyan a lakásban is nagytakarítást végzünk ilyenkor, úgy a márkáknál is felrázzuk kicsit a hangulatot. A leglátványosabb, ha friss, lendületes képi anyag készül a szezonális adottságokat figyelembe véve (színek, termések, hangulat), de ahhoz, hogy tényleg elérjük vele a célunkat, sok mindenre kell odafigyelni. Most összeszedtem, hogyan kell precízen megszervezni egy márkafotózást és hogy mire érdemes odafigyelni.

Mielőtt belecsapnánk a közepébe, fontos elmondanom, hogy ebben a témában is te magad döntheted el, hogy mennyit szánsz a megújulásra. Határozd el előre, hogy körülbelül mennyit ér neked ez, mi lesz a hozadéka és mennyit tudsz jelen helyzetedben rákölteni. Semmi sem kötelező és ne másokat figyelj, hanem csak a saját szükségleteidre hallgass. Ez az írás egy útmutató összefoglalása a témának, amit bármikor elővehetsz, amikor annak eljön az ideje. Ezek az információk, irányvonalak nem fogják elveszíteni az aktualitásukat. A legfőbb motiváció, amid lehet egy fotózáshoz, hogy a képek energiát, lendületet, ezáltal változást hozhatnak a márkád életébe. Kihozhatod magadból a kreativitásodat és megmutathatod a márkád alapvető értékeit, nem beszélve arról, hogy növelheted a közönségét azáltal, hogy vizuális történeteket osztasz meg velük a mindennapjaidból. A jó minőségű, ún. “lifestyle” képekkel könnyedén pozícionálhatod magadat a piacon és felhívhatod magadra a figyelmet. Amikor változásról szeretnénk beszámolni a közönségünknek, akkor érdemes kis időt, pénzt befektetni és minőségi képeket készíteni, amivel jó darabig tudsz majd kommunikálni az online csatornáidon. Ne kapkodj, tudd hogy miért fotózol és mit szeretnél kihozni belőle?

fotok márkaépítéshez

Tehát mindenképpen szükséges, hogy legyen egy jól kigondolt koncepciód ütemezési stratégiával. Erről szól az online marketing és a pr, hogy jól megtervezed, mit, mikor, hol, miért és hogyan kommunikálsz. Kezdjük azzal, hogy egyáltalán milyen esetekben lehet például szükséged fotózásra, de ezeken kívül még számtalan okod lehet rá:

  • Ha új márkát indítasz és még egyáltalán nincsenek fotóid,
  • Ha webshopod van és a termékeidet kell megjeleníteni,
  • Ha nincs rólad friss portré kép és a régivel már nem tudsz azonosulni,
  • Ha nem önazonos a márkáddal a vizuális megjelenésed,
  • Ha weboldalt tervezel és kellenek képek a portfóliódba,
  • Ha már több éves vállalkozásod van és régi a fotóanyagod,
  • Ha megváltozott a szolgáltatásod, működésed, stb.,
  • Ha szeretnéd újrapozícionálni a márkádat a piacon,
  • Ha szeretnéd megörökíteni egy eseményed pillanatait,
  • Ha ügyfelednél történik valami izgalmas dolog és jó referencia lehet neked is,
  • Ha marketing anyagot készítesz. 

A legjobb, amit tanácsolhatok, ha életmódmárkát építesz, hogy szezonálisan, azaz évszakonként szervezz fotózást, aminek más-más témája és hangulata van. A styling és a környezet az, ami legnagyobb mértékben meg tudja határozni a képek karakterét, de nem szabad, hogy ezek elvigyék a fókuszt arról, amit meg szeretnél mutatni. Szerezz be gyümölcsöket, terméseket, jeleníts meg jellemző színárnyalatokat.

Lássuk tehát, hogy mik a lépései egy profin megszervezett fotózásnak:

Egy fotózás lépései

Erről írtam egy bejegyzést az Instagramon is!

1 // Gondold át, hogy milyen típusú/hangulatú képekre (tartalomra) lesz szükséged és milyen online vagy nyomtatott felületeken fogod használni őket! Az inspiráció gyűjtéshez kiváló a Pinterest, ne félj használni. Tartsd szem előtt, hogy érzelmeket kell majd kiváltanod az emberekből.

2 // Készíts forgatókönyvet, hogy lásd hány beállítást kell megtervezned, milyen segítőkre és kellékekre lesz szükséged a stylinghoz!

3 // Keresd meg a számodra ideális fotóst (vagy videóst persze)! Ha erre nincs ötleted, akkor fordulj hozzám bizalommal. Nem könnyű megtalálni azt, aki ideális ár-érték arányban dolgozik és akivel egy hullámhosszon vagy.

4 // Keresd meg az ideális helyszínt, de légy nagyon körültekintő, hogy biztosan ne legyen hangzavar, ne hátráltasson senki a munkában, ideálisak legyenek a fényviszonyok! Tervezd meg fejben a beállításokat!

5 // Állítsd össze a saját mini stábodat! Gondold át, hogy még kikre lesz szükséged! Például portré kép készítése esetén érdemes sminkest, fodrászt bevonni.

6 // Készíts moodboard-ot (hangulat montázs) a fotózáshoz, hogy egyben lásd, hogy fog mutatni a helyszín, az öltözéked, a kellékeid a termékeiddel adott esetben!

7 // A fotózás napján érkezz korábban, mint a többiek! Ne legyen kapkodás, félreértések vagy konfliktus se a stábbal, se a helyszínnel. Fontos, hogy jó hangulatban tudjatok dolgozni. Ehhez elő kell készíteni mindent.

8 // Gondoskodj a képek minőségét javító egyéb kiegészítőkről, úgy mint: friss virág, gyümölcs, szezonális termések, sütemény, kávé, limonádé stb. amiktől csak még gusztusosabb lesz az egész összhatás!

9 // Ha videóztok is, gondold át, hogy mit fogsz mondani, milyen üzeneteket szeretnél átadni és milyen legyen a felvétel hangulata! Mind a fotók, mind a videó tekintetében ügyelj arra, hogy a végeredmény önazonos legyen a márkáddal!

10 // Tervezd meg, hogyan és milyen felületeken fogsz kommunikálni az új tartalmaiddal! Legyen egy stratégiád! Meséld el a történetedet lépésről lépésre az új fotóiddal.

Én vizuális típus vagyok, ezért a leíráson és összegzésen túl mindig a szemléletes példákból tanulok a legjobban. Éppen ezért összeszedtem néhány nagyon klassz példát arra, hogy milyen, amikor egy márka profin kommunikál a képeivel. Azt gondolom, hogy ha ezt végignézed és kielemzed, akkor nem szorul majd magyarázatra, hogy miért is van erre szükség. Annyi a feladatod, hogy a te elképzeléseidet valósítsd meg és dolgozd ki.  

PÉLDÁK

Így kommunikálj a képekkel, ha életmódmárkát építesz!

Meatified – gasztronómia: https://meatified.com/

Aphrodite’s – gasztronómia: https://aphroditesfood.com/

Flowerona – lifestyle: https://flowerona.com/

We Are Branch – lifestyle: http://www.wearebranch.com/

Josephine Kimberling – lifestyle: http://www.josephinekimberling.com/

The Future Kept – lifestyle: https://thefuturekept.com/

Ruby & The Wolf – lifestyle: http://rubyandthewolf.com/

Caroline Davis, Interior stylist – lifestyle: http://carolinedavis-stylist.com/

Lisa Cox, garden designs – lifestyle: https://www.lisacoxdesigns.co.uk/

MOA – lifestyle: https://moa.co.uk/

Mindegyik példánál érdemes az Instagram oldalukat is megnézni a képek miatt!

Tudatosan nem említek egyelőre magyar márkákat, mert szeretném később alaposan összeszedni, hogy kik azok, akik ezt itthon példaértékűen csinálják. A stylingról pedig külön bejegyzésben olvashatsz majd, mert megér az a téma is egy külön írást. Mivel ez is a szakmám, rengeteg szempontra fel fogom hívni a figyelmedet és még több példát hozok majd minden egyes részletre, hiszen ezek adják egy márka igazi esszenciáját.

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Unsplash.com

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .