fbpx

Hogyan kezdj márkaépítésbe?

Mielőtt belekezdenél az ötleted megvalósításába, lépjünk vissza egy lépcsőfokot és nézzük meg, hogy mitől tudsz egy igazán klassz életmódmárkát létrehozni!

Sokan úgy gondolják, hogy a márkaépítés abból áll, hogy valaki összedob egy jópofa logót és aztán már lehet is nyomni az üzleti részét. Persze ez ennél sokkal komplexebb dolog, amire ebben a cikkben is ki fogok térni, de előbb lássuk a márkaépítést megelőző legfőbb lépéseket, fázisokat. Mert ahogyan az élet többi területén, itt is vannak megelőző folyamatok, mérföldkövek. Egy márka létrehozása általában nem csak úgy kipattan az ember fejéből, hanem vagy egy brilliáns ötlet szüleménye, vagy egy ember aktuális élethelyzetének változása indítja be a folyamatot. Mindkét esetben egy nagyobb döntés következménye, hogy valaki nekilát megvalósítani a terveit. Iyenkor megszületik az elhatározás, hogy olyan emberré szeretne válni az ötletgazda, aki tesz a jövőjéért.

A vágyaidról mindig csak álmodozni fogsz, a céljaidat meg is kell valósítani, így tudnak valósággá válni! Kérdés, hogy Te melyiket választod?

Vannak bizonyos embertípusok, – kihangsúlyozom, hogy nem jó vagy rossz ez, egyszerűen csak egy megfigyelhető jelenség, – akik soha nem lépik meg végül azokat a lépéseket az életben, amelyek igazán közelebb vinnék őket önmagukhoz, a céljaikhoz. Egyszerűen megmaradnak az álmodozás, vágyakozás fázisában, így nem terveznek, nincs stratégiájuk, egyszerűen csak úsznak az árral, kívülről várják a változást és sodródnak az eseményekkel. Ha valami pedig nem úgy alakul, ahogy tetszene nekik, akkor ráfogják valaki másra, vagy belelépnek az ún. „áldozatszerepbe”, így ők maguk is elhiszik, hogy egyszerűen nincs is lehetőségük változtatni a saját életükön. Pedig örök igazság, hogy ….

Mindig van lehetőség változtatni az életünkön, csak el kell határozni magunkat és cselekedni kell. Magától nem történik csoda, kell hozzá valamilyen katalizátor.

Én ezért mondogatom mindig a klienseimnek, hogy mielőtt nekilátnánk a terveik megvalósításának, nézzenek magukba, hogy érzelmileg, idegileg, élethelyzetileg valóban készen állnak-e egy nagyobb változásra, mert ha elindul ez az alkotói folyamat, akkor olyan megpróbáltatások előtt találhatják magukat, amelyeket csak egy stabil, kiegyensúlyozott személyiség képes jól menedzselni. Tényleg igaz, ha valaki harmóniában van önmagával és ezáltal az egész világgal, akkor másképpen áll a dolgokhoz és könnyebben magához vonzza a sikert és a bőséget. Szóval érdemes mélyebb önismereti tudást szerezned és odafigyelni a rutinra, a mindennapi szokásokra, mielőtt vállalkozást indítanál.

A márkaépítést megelőző folyamatok

Mielőtt időt, energiát és pénzt áldoznál egy ötleted megvalósítására, érdemes számot vetni az életeddel, hogy honnan indultál (múlt), hol tartasz most (jelen) és merre tartasz pontosan (jövő). Ezt kristálytisztán kell látnod, máskülönben könnyen útvesztőbe kerülhetsz. Ha úgy érzed, hogy ez még homályos benned, vagy bizonytalan vagy, akkor inkább gyere el egy 1 alkalmas célkitűző beszélgetésre, mert ott egyből kiderül, ha valami nem stimmel.

Ezt követően jöhet a tervezés, ami biztosítja számodra a megvalósulás sikerességét. Hiszen ha nem készítesz tervet és nem teszel lépéseket nap mint nap a terveid megvalósítása felé, s nem mutatod meg a külvilág számára, hogy mire vagy képes, akkor csak egy álom, egy vágy marad a gondolataidból, amit megtartasz magadnak.

Akkor fogod magadat hasznosnak és ezáltal értékesnek tartani, ha másoktól visszajelzést kapsz, hogy megváltoztattál valamit az életükben, vagy jobbá és szebbé tetted az életüket. Ezt csak minőséggel és profizmussal érheted el, vagyis ha a terméked / szolgáltatásod színvonalas és értéket teremt mások számára. Ha szükségük lesz Rád a leendő vásárlóidnak, ha szinte nélkülözhetetlenné válsz az életükben, akkor sokkal jobban meg fognak becsülni és hajlandóak lesznek pénzt áldozni arra, amit nyújtasz nekik.

Előkészületek

Miután fejben a helyére tetted a dolgokat és megfelelően felkészültél a márkád elindítására, utána jön a szakmai rész, vagyis a terméked / szolgáltatásod tökéletesítése. Ha úgy érzed, hogy megérett az ötleted a megvalósítsra, kötelességed kiképezni magadat, hogy felelősségteljesen tudd végezni a munkádat. A hitelesség az alapja minden vállalkozásnak. Akkor várhatod el a közönségedtől, hogy téged válasszanak, ha látják hogy értesz ahhoz, amit csinálsz. Mondok egy példát is erre: ha például valamilyen úton-módon emberekkel dolgozol tanácsadóként, szolgáltatóként stb., akkor meg kell találnod a módját a feltöltődésnek, a folyamatos tanulásnak, hogy ne érezzék meg a gyengébb pillanataidat sem és felkészült legyél kezelni az ő problémáikat is. Ők éppen hogy azért fognak Neked fizetni, hogy csak velük foglalkozz, s közben a legjobb formádat nyújts nekik. Szerezd meg a tudást ahhoz, hogy a legjobb lehess a szakmádban! Legalábbis törekedj rá!

Persze mindannyian emberek vagyunk, így lehet rossz napja bárkinek, de kellő higgadtsággal és tudatossággal elérheted azt az állapotot, hogy rövid időn belül vissza tudd zökkenteni magadat az egyensúlyodba egy-egy drámaibb időszak után. Akkor fogsz tudni fennmaradni hosszú távon, ha jól ismered a határaidat, gyengeségeidet és a nehezebb időkben is kordában tudod tartani az indulataidat, jól be tudod osztani az energiádat és el tudsz határolódni a környezeti tényezőktől és mások véleményétől, kritikájáról és előítéletétől. Ha mindezekben megerősödsz, akkor már nehezen fognak tudni kibillenteni a komfortzónádból, ami az üzleti életben határozottan előnyödre válhat. Inkább a magánéletedben érdemes feszegetni a határaidat, hiszen ott csodákat érhetsz el vele.

Tervezés

Ha az alapok rendben vannak, akkor tudsz elkezdeni építkezni és definiálni a stratégiádat. Írd le a céljaidat és készíts ütemtervet az egyes mérföldkövek megvalósításához. Lásd át, hogy milyen feladatad vannak, miben kell kérned külső segítséget és milyen sorrendben érdemes ezeket véghez vinni. A legnagyobb fejetlenség úgy tud kialakulni, ha nincsen saját rendszered, vagy ennek az előrehaladott fázisa, ha már kicsúszott a talaj a lábad alól. Ne várd meg ezt az állapotot, s előzd meg a „bajt”.

Már többször írtam arról, hogy egy újonnan induló életmódmárka esetében mire kell odafigyelni és milyen kezdeti nehézségekkel kell számolni és arra hogyan lehet felkészülni. Röviden összegzem még egyszer a legfontosabb pontokat:

💎 Önismeret – egyéni motiváció, célkitűzések, jövőkép, saját kompetenciák felmérése
💎 Alapok lerakása, stabilitás megteremtése, erőforrások
💎 Tervezés (mérföldkövek, múlt-jelen-jövő kapcsolódási pontok megtalálása)
💎 Ütemterv készítés (feladatok sorrendje, időzítés)
💎 Stratégia (mikor, hol, hogyan, mit és kinek kommunikáljak?)
💎 Megvalósítás

Indulj el egy új irányba, s meglátod hogy változást fog hozni az életedben!

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Unsplash.com

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .