fbpx

Hogyan tudsz kitűnni a tömegből?

Mitől más a Lifestyle Brand Therapist, mint aki csak énmárka építéssel foglalkozik? Mit csinál másképp, hogyan tudsz vele dolgozni és miért van rá egyáltalán szükség?

A mai világban sokan küzdünk azzal, hogy hogyan legyünk egyediek, hogyan tűnjünk ki a tömegből és nem csak a vállalkozásunkkal, hanem magánemberként is. Nap mint nap a közösségi média hálójáról informálódunk, s másokat figyelünk akarva akaratlanul, hogy mit csinálnak, hogyan csinálják, merre járnak, amitől egyre kisebbnek, szürkébbnek, szerencsétlenebbnek érezzük magunkat és elbizonytalanodunk még abban is, amiben igazán jók vagyunk. Ennek nem csak az a veszélye, hogy az önbizalmunk teljesen háttérbe szorul, hanem azt érezhetjük akár évről évre, hogy újra kell építenünk az egész személyiségünket, így a márkaidentitásunkat is. Miért beszélek egyre többet az önfejlesztésről, önmagunk megismerésének fontosságáról és az ezzel járó személyes útról? Hát ezért. Mert látom, hogy a nők hogyan működnek.

kollár franciska énmárka vállalkozásfejlesztés márkaépítés


Egyre többször előkerül a téma a konzultációim során, hogy ha belül valami megváltozik, akkor azt kívül is meg kell-e mutatni? Ilyenkor már kezd gyanús lenni a dolog, ezért azt szoktam mondani, hogy “Na itt álljunk meg egy szóra”. Visszalépünk pár lépést és elkezdek kérdezni, hogy miért is vagyunk itt, mit is csinálunk pontosan!? Mert nem mindegy sem anyagilag, sem energiabefektetés szempontjából, hogy elbagatellizáljuk, hogy a márkát valójában teljesen új értékre kellene alapozni, más perspektívából ránézni, tehát megújítani az egész működését, adott esetben az arculatot is, vagy csupán meg kell erősíteni az alapokat. Ebben az ingergazdag világban, amiben élünk nagyon könnyű letérni a saját utunkról. Ezért van úgy, hogy csak egy kis segítséggel (“fenékbe billentéssel”) vissza kell terelnem a saját útjára, vagy rá kell világítanom, hogy miért nincs már ott a helye és milyen más lehetőségei vannak. Mindkét esetben szükség van a külső szemre, mert ezt magától senki nem képes meglátni, nem tudsz kívülről befelé nézni hogy mit csinálsz vagy gondolsz jól vagy rosszul. Itt van a titok elrejtve, mert nincsen jó vagy rossz gondolat és cél, de az ehhez vezető folyamatban lehet hibázni.

HA EZEK KÖZÜL MIN. 2-3 PONT ILLIK RÁD, AKKOR ÉRDEMES SEGÍTSÉGET KÉRNI:

  • teljesen elkeseredsz, mert már azt sem tudod, hogy miért kezdted el, amit csinálsz
  • folyton azt lesed, hogy mások mennyivel jobbak, s ettől teljesen elbizonytalanodsz
  • leértékeled önmagadat, ahelyett, hogy megnéznéd hol van a baj és mit tehetsz ellene
  • évről évre átalakítanád a márkádat, mert sosem érzed azt, hogy teljesen téged tükröz
  • nem bízol eléggé magadban, nem tartod magad elég jónak, de erre nincsen különösebb okod
  • már egy ideje kiestél a körforgásból, nem ismered a mai trendeket, azt sem tudod hogy kellene nekiállni az álmaid megvalósításának, vagy egyáltalán egy vállalkozás elindításának
  • annyira lehúzod saját magad, hogy végül inkább bele se vágsz a terveid megvalósításába
  • nem mersz senkinek beszélni a terveidről, mert félsz a véleményüktől
  • elment a kedved a vállalkozástól, mert sokan lebeszéltek róla
  • nem ismered magadat eléggé, így nem is tudsz válaszolni az induló kérdésekre
  • nem is érted, hogy miért van szükség külső segítségre, szerinted minden jó úgy, ahogyan te gondolod, majd lesz valahogy
  • ha azt érzed, hogy valamit kellene csinálni, de foggalmad sincs, hogy mi illene hozzád

Ezeket az eseteket vagy inkább állapotokat az eddig tapasztalataimból merítettem, de még számtalan dolgot sorolhatnék ide, amiket hallottam már az ügyfeleimtől. Amikor körülbelül egy éve én magam is átsrukturáltam a működésemet, akkor az motivált a legjobban, hogy ne csupán egy márkát segítsek létrehozni, hanem a mögötte lévő emberrel is elkezdjek foglalkozni, mert úgy vettem észre, hogy ez lenne az első lépés. Majd amikor jobban beleástam magam én is az önfejlesztésbe, akkor döbbentem rá, hogy tulajdonképpen én már réges régen érintem a tanácsadásaim alkalmával az önismereti kérdéseket, csak nem volt ennyire tudatos, mint ma. Az, hogy az ügyfeleim szükségleteihez igazodva néha újrahangolom a vállalkozásom szolgáltatásait/termékeit, az nem azt jelenti, hogy folyton elbizonytalanodom. Mert abban egészen biztos vagyok, hogy imádom amit csinálok, látom hogy igazi érték mások életében a segítségem, jönnek a visszaigazolások, hogy működik is, amit együtt létrehozunk és nagyon-nagyon élvezem, hogy minden nap azzal foglalkozhatok, ami a legjobban lelkesít. Tehát valóban érdemes magadba nézni, hogy:

1 // újra kell hangolnod valamit, mert megváltoztak a körülményeid vagy

2 // teljesen rossz vágányon vagy, érzed hogy valami nem működik, de nem tudod megfogalmazni, hogy pontosan mi és nem is érkezik meg a bőség az életedbe semmilyen szinten

Ezekben az esetekben azt javaslom, hogy ne a családod és a legközelebbi barátaid véleményét kérd ki, mert ők más szemmel néznek téged, adott esetben a saját szemüvegükön keresztül “bírálnak” téged, ami nem azt jelenti, hogy rosszat akarnak neked, de nem biztos, hogy a hozzászólásaikkal a javadat szolgálják. Amikor felállt az új modellem, vagyis elkezdtem e szerint a filozófia szerint működni:

EMBER – ÖNISMERET + MÁRKA – ÁLMOK MEGVALÓSÍTÁSA + ÉLETMÓD – EGYÉNI RUTIN 

onnantól az én életem is óriási változáson ment keresztül, még a titulusomat is átneveztem, vagyis kommunikációs szakember helyett ma már Lifestyle Brand Therapist-ként definiálom magam. Azért tartom találónak ezt az elnevezést, mert kifejezi hogy az életmódod átalakításával, újragondolásával kezdődik a vállalkozói léted, ami csak akkor valósulhat meg, ha ismered önmagadat, meg tudod fogalmazni, hogy ki vagy, milyen személyiségjegyeid vannak, mik a legfőbb vágyaid, milyen értékek mentén éled az életed s milyen emberekkel szeretnéd körülvenni magadat. Mert bizony, amikot az ember elkezd cselekedni, változtatni magán, akkor a környezetében is jelentős átalakulásokat figyelhetsz meg. Ezt is tudni kell kezelni. Jönnek majd új emberek, társak, segítők (akár egy új párkapcsolat), és el is fognak menni, akik már nem a fejlődésedet szolgálják, nem tudnak csatlakozni az új rezgésszintedhez. Lesznek olyanok, akikről sosem gondoltad korábban, hogy nem lesznek ott a nagy pillanataidnál, de rá fogsz jönni, hogy meg van ennek is az oka és már nem fogsz félni, vagy megijedni ettől, mert képes leszel elfogadni, hogy a dolgok változnak, s vele együtt mi is. Ez a legfőbb gondolat, amiből én elindulok egy klienseimmel, s ha nem is vagyok terapeota vagy orvos, de az emberi oldaláról közelítünk első körben, mielőtt belemennénk gondolkodás nélkül egy márka felépítésében. Mert amikor elmesélitek a legbelsőbb vágyaitokat, mindig előkerülnek a magánéleti elakadások, aktuális helyzetetek. A klasszikus márkaépítés kreatív folyamata tehát kiegészült nálam egy “saját életviteli módszerrel”, amihez a következő hónapokban profi tudást is fogok szerezni, hogy még jobban tudjalak titeket segíteni eligazodni az útvesztőben. Az élet folyamatos tanulás, így most nálam is megérett az idő, hogy tovább képezzem magamat, de erről később fogok beszámolni, hogy pontosan milyen plusz tudással fogok gazdagodni. Egy biztos, hogy 2020 tavaszától sok-sok újdonságra lehet majd számítani, aminek nagyon fogtok örülni.

MIBEN MÁS EGY LIFESTYLE BRAND THERAPIST ÉS MIT CSINÁL PONTOSAN?

  • felkutatom az igazi értékeidet, a benned rejlő egyéniséget és lehetőséget
  • rávilágítok az erősségeidre és elmondom hogyan tudod ezt belevinni a márkádba
  • átbeszéljük, hogy miért fontos az önazonosság, s hogy ebből hogyan tudsz profitálni
  • elmondom, hogyan lehetsz sikeres a saját területedet és hogy miért fognak hozzád menni az ügyfelek, vásárlók
  • támogatlak a cáljaid elérésében, a régen dédelgetett álmod megvalósításában
  • nem hitegetlek, ha az ötleted nem piacképes, hanem öszintén átvilágítom a márkádat
  • veled építkezem lépésről lépésre, ott vagyok ha elbizonytalanodsz és átlendítelek
  • megmutatom, hogyan légy tudatos a közös munka után is, hogyan állj meg a lábadon
  • elmondom, hogy min kellene változtatnod, ha valódi eredményt szeretnél elérni

Mindezek mellett persze Te magad is kellesz a változáshoz. Attól, hogy én elmondom a sarokpontokat neked meg is kell tenni bizonyos lépéseket, mert ha nem teszed, akkor minden marad a régiben. llyen esetet is láttam már párszor, amikor mindent szépen összeraktunk fejben, megírtuk a stratégiát, de továbbra is jöttek a kifogások, a halogatás és a kételkedés, így elmaradt a siker is. Ha nem tudlak átlendíteni ezen az állapoton, annak is van mögöttes oka, de ahhoz már más szakember segítségét is be szoktam hívni, mert ilyen esetben úgysem tudunk tovább haladni, amíg nem vagy stabil érzelmileg.

Kétféle embertípust ismertem fel a munkám során. Több, mint tíz éves tapasztalattal a hátam mögött azt látom, hogy valakinek kifejezetten szüksége van a személyes jelenlétemre, az építő megjegyzésekre és a mindennapi motivációra, valakinek pedig instrukciókra, feladatokra van szüksége, tehát egy tervre, ami mentén haladhat. Ilyenkor ti magatok csodálatosan tudtok építkezni, míg én a háttérből irányítom finoman a szálakat, terelgetlek titeket, majd kontrollálom a folyamatokat és végül így is fantasztikus eredmények születnek. Nem egy sikeres vállalkozást indítottam el úgy, hogy én tényleg csak egy katalizátor voltam a folyamatban, mert az ügyfelem ambíciózus, jó ízlésű, strukturált gondolkodású ember volt, csupán nem tudta magát kívülről nézni, így ebben kellett neki a legnagyobb segítség.

ITT AZ IDEJE, HOGY BELEVÁGJ!

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Kollár Franciska – Lifestyle Brand Therapist

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .