Ahhoz, hogy tényleg valós és biztos alapokra tudd felépíteni az álmaidat, ahhoz nagyon jól “meg kell ágyaznod” a márkádnak, máskülönben a legelső nehézségnél el fogsz bizonytalanodni, vagy fel is adod azonnal, amit addig már elértél.


Én szeretném ezt megelőzni, s rávilágítani arra, hogyan találhatod meg önmagadat a saját márkádban, – hiszen egy énmárka vagy életmódmárka is önmagadat tükrözi vissza, – és ezáltal hogyan varázsolhatod el a közönségedet. Ehhez tudnod kell, hogy Ki vagy? Milyen vagy? Mik a céljaid?


Azok, akik velem tartanak hosszabb távon, megtanulják, hogyan gondoskodjanak arról, hogy a vállalkozásuk olyan ragyogóvá váljon, hogy mindenben, amit csinálnak visszaköszönjön a saját egyéniségük, a sok befektetett munka, azaz hogy érződjön a márka igazi esszenciája, amiért érdemes felfigyelni rá. Segítek, hogy meglásd, mitől vagy különleges, hiszen ha Te magad nem hiszel abban, amit csinálsz, akkor hogyan akarsz meggyőzni másokat, hogy téged válasszanak!? Márpedig ha énmárkát vagy életmódmárkát építesz (én ezzel a két fő területtel foglalkozom, ehhez értek a legjobban), akkor elengedhetetlen, hogy értéket adj az embereknek, s olyat nyújts nekik, amiben valóban hiszel, amiben igazán jó vagy és ami nekik is hasznos.


“Modern vállalkozóként egy átlátható és határozott jövőképre van szükséged ami megmutatja miről szól a márkád és merre tartasz pontosan.” – Kollár Franciska, Lifestyle Brand Therapist


Milyen márkát építs, hogy sikeres legyél?


Sokan feltették már nekem ezt a kérdést, és én mindegyik alkalommal csak merengtem magamban, hogy vajon mi lenne erre a legtökéletesebb válasz. Miért nem egyértelmű? Azért mert szerintem nem ez az elsődleges kérdés, amit fel kell tenned magadnak, hanem az, hogy mi a célod pontosan a leendő márkáddal? Ha egy olyan vállalkozást szeretnél létrehozni, amely megmutatja az erősségeidet (azaz hogy miben vagy jó), ami táplálja az ambíciódat és lehetővé teszi, hogy olyan életet élj, amilyet szeretnél, akkor énmárkára van szükséged. De mi is az az énmárka és mitől más a többitől?


Miben rejlik az énmárka ereje?


Az énmárka tulajdonképpen te magad vagy azzal, amilyen hatást, benyomást gyakorolsz a vásárlóidra/klienseidre, ahogyan mások gondolkodnak rólad, amit éreznek irántad, amit mondanak rólad. Mindazoknak a személyes tulajdonságoknak, kompetenciáknak, illetve azon ezekhez kapcsolódó érzelmeknek az összessége, ami mások fejében megjelenik, amikor a neved szóba kerül. Ez a Te igazi esszenciád. Az ahogy te saját magadat bemutatod, “eladod” a külvilágnak, illetve ahogy ez alapján az emberek látnak téged, az a személyes márka.

A személyes márkád kommunikálja azt a külvilág felé, hogy te ki és mi vagy, mit tudsz, mit gondolsz és mit csinálsz, mit akarsz és hogy merre haladsz. Az emberek pedig ez alapján fognak megítélni. Éppen ezért nem mindegy, hogy mit is kommunikál ez a személyes márka rólad.  


Az énmárka általában egyszemélyes vállalkozások, szolgáltatások körében mutatkozik meg, főleg ott, ahol előtérben van és éppen ezért fontos a szolgáltató személyisége, azaz a márka tulajdonosa (vagyis Te magad). Az üzleti világban a bizalom kiépítése elengedhetetlen a sikerhez. Nagyon sok esetben az ügyfelek a szimpátia alapján választanak ki egy szolgáltatót, vagy a hitelességre alapoznak. De vajon mikor lehetsz szimpatikus és hogyan lehetsz hiteles? Csak akkor, ha az énmárkád azt közvetíti, amit te magad vagy, amit te képviselsz. Az egyéniség a self branding fontos eleme: valamiben különböznöd kell a versenytársaktól, hogy felhívd magadra a figyelmet és ezt a különbözőséget az egyéniséged fogja megteremteni. Itt viszont elengedhetetlen az őszinteség és a hitelesség és az egyediség.


Mitől leszel más, mint a többiek a piacon


A mentorálásaim alatt számtalanszor elhangzott már, hogy “Rendben, már mindent értek, csak azt mondd meg, hogy mit tegyek, hogy kitűnjek a tömegből”. Erre azt szoktam elsőre mondani, hogy mindenki az első 5 helyért versenyzik a Google keresőjének listájában, csak azzal nem foglalkozik senki, hogy mi történik akkor, ha valóban rátalálnak a vásárlók. Nem elég csupán megszerezni az emberek figyelmét, utána a bizalmukat is el kell nyerni. Ettől még nem kell mindenáron beleállnod ebbe a piaci versenybe, inkább arra fókuszálj, hogy találd meg azt a közönséget, akik valóban kíváncsiak lesznek arra, amit csinálsz és szükségük lesz rád, ezáltal a márkádra. Ők legyenek a legfontosabbak, hidd el meghálálják.

Nem létezik olyan szabály, ami egyértelműen megmondja neked, hogyan kellene jó vállallkozást építened. Először is ki mondja meg, hogy mi a jó? Hát a vásárlók, nemde? Szóval velük törődj, hiszen ők arra fognak felfigyelni, ha azonosak lesznek a céljaitok. Mindenkinek más jelenti a sikert. Míg neked a sok bevétel a célod, a másik közösséget szeretne építeni hosszú távon. Éppen ezért mindenki más stratégia mentén dolgozik, mást helyez prioritásba és teljesen más célközönséget szólít meg. Egy a közös, mindenki a vásárlók figyelméért harcol különböző módszerekkel és eszközökkel, ami egy idő után viszont felidegesíti az embereket és az elköteleződés helyett a menekülést választják. Te szeretnéd, ha menekülnének előled?

Mi az az életmódmárka és kinek szól?


Egy életmódmárka pontosan azért harcol, hogy általa az emberek érezzék, hogy törődnek velük, hogy odafigyelnek rájuk és hogy törődnek az érzéseikkel. Erre a filozófiára építenek azok a bizonyos lifestyle brandek, azaz életmódmárkák, akik nem csupán eladni szeretnének, hanem egy életérzést adnak át, amivel könnyebben tudnak azonosulni a vásárlók, hiszen az ő problémáikra, élethelyzetükre reagálnak. Elsősorban az érzelmekre próbálnak hatni a kommunikációjukkal és csak másodsorban fókuszálnak arra, amit kínálnak. Ilyen területek például a gasztronómia, a divat, a lakberendezés, a szépség, az egészség, stb.


Ha szeretnél többet tudni az életmódmárkákról, akkor írtam erről korábban egy hosszabb cikket, amelyben tippeket is adok, hogy mit csinálj másképpen, ha életmódmárkát építesz.


⁎⁎⁎

Ha ezek után sem tudod, hogy neked milyen márkád van vagy milyet szeretnél felépíteni, akkor vagy rossz irányban vagy, vagy segítségre lenne szükséged, mert az alapok valószínűleg nem lettek pontosan meghatározva és lefektetve. Még mindig nem késő, hogy új startégiát építs és újra húzd a vállalkozásodat, vagy már eleve induláskor jól határozd meg az értékeidet. Kérhetsz személyes konzultációt is, de felkeresheted a a Francy Online Akadémiát is, ahol sok-sok tudásanyagot, gyakorlati útmutatót és hasznos tippet találsz, amelyek mind téged segítenek, hogy elboldogulj a hétköznapokban is.

Ha ez már túl kevés, akkor pedig gyere és dolgozzunk együtt, indítsuk el együtt a saját birodalmadat!

Várlak sok szeretettel,

Franciska