Úgy veszem észre a környezetemben, hogy egyre többen elveszítik a vezérfonalat ebben az időszakban. Ami persze egyáltalán nem meglepő. Nehéz időket élünk, minden átalakul körülöttünk. Ilyenkor kell csak igazán odafigyelnünk az egyensúly fenntartására.
De mit értek vezérfonál alatt?
A mindennapi motivációt, az inspiráció forrását, ahonnan meríthetünk új kreatív ötletek, termékek vagy szolgáltatások megszületéséhez, a vállalkozásunk fellendítéséhez, egy új kampányhoz, a népszerűség növeléséhez vagy akár új vásárlók figyelmének felkeltéséhez.
Sokakon érzékelem a kiüresedést, a pánikot és közben a tenni akarást is, de most nem céltudatosságból, hanem félelemből, pánikból. Finisbe érünk lassan, közeledik az év vége, s mikor pont fel kellene pörgetni még a dolgokat egyszerűen leáll minden és eluralkodik a bizonytalanság, az ünnepek előtti versengés a piacon, hogy még valamit ki lehessen hozni az évből. S persze ezzel normális esetben nem is lenne semmi baj, csak sokan azt felejtik el, hogy a nehéz időkben éppen hogy nem tukmálni kellene az emberekre a dolgokat, hanem éreztetni velük, hogy van számukra valami klassz ötleted, hogy mellettük vagy, hogy támogatod őket. Bocsánat a kifejezésért, de elfelejtünk embernek lenni néha.
Neked is ugyanúgy eleged van mindenből, én tudom. Sokan otthonról dolgoznak, kevesebb helyre jutunk el, leredukáljuk a társadalmi életünket is, nem csoda ha üresnek érezzük az életünket. De ha valami nem megy, akkor sem kell erőlködni, hanem ilyenkor érdemes visszalépni egyet, s megkeresni a felmerülő probléma gyökerét. „Ez aztán most pont nem fér bele?” – gondolod magadban. Dehogynem. Éppen most kell ezzel foglalkozni!!
Új időket élünk, ezért nem viselkedhetsz úgy, mintha minden a megszokott kerékvágásban menne, hisz ez nem így van. Nem adhatod neki ugyanazt, mint eddig, ha egyszer másra van szükségük.
Ez az év másról szól. Nem fogunk ész nélkül költekezni, sokan spórolnak és még többen kezdenek végre felébredni és tudatosan tervezni, hogy felelősen költsék el a pénzüket hasznos, értékes és klassz dolgokra. Lejárt a mesterséges illúziók ideje, már nem hagyják magukat megvezetni a vásárlók, de hisz Te sem. Nem igaz? Éppen ezért ha szeretnél valamit a figyelmükbe ajánlani most (legyen szó egy új termékről, szolgáltatásról, kampányról, akcióról), akkor el kell mesélned, hogy ez miért lesz jó nekik! Nincs más út, mint az őszintség. Ha értik, hogy mi a célod és hol kapcsolódik az ajánlatod az ő szükségleteikkel, akkor rá fognak kapcsolódni automatikusan arra, amit kínálsz nekik. De ehhez türelmesen végig kellene gondolnod, hogy mire van szüksége most valójában a vásárlóidnak. Ne rutinból akard ledugni a torkukok a portékádat, hanem figyeld őket, hallgasd meg a visszajelzésüket, hogy mire áldoznának most pénzt, időt, figyelmet!
Mit tegyél, ha elvesztetted az inspirációdat?
Minden kreatív ötlet valamiféle inspirációból születik meg. Ehhez a folyamathoz nem feltétlenül kell kreatív szakmában dolgoznod, de ha életmódmárkát építesz (márpedig valami ilyesmiben lehetsz, ha itt vagy a blogomon), akkor tudhatod, hogy sokszor egy egyszerű nap megszervezéséhez is kell némi kreativitás, hogy minden flottul menjen. De ugyanez elmondható egy édesanyára, akinek oly sok mindent kell összehangolni, hogy a család harmonikusan működhessen. Ehhez mind inspirációra van szüksége egy nőnek, s ha nincs honnan meríteni pozitív energiákat, új impulzusokat, életerőt, akkor bizony könnyen előfordulhat, hogy kiüresedünk, elkeseredünk, lelassulunk és pont amikor helyzet van, akkor vagyunk a legenerváltabbak és engedjük szabadjára a gyeplőt.
Ezzel az írással azoknak szeretnék segíteni, akik most úgy érzik, hogy kicsúszott a talaj a lábuk alól és próbálkoznak mindenfélével a vállalkozásukban, de valahogy nem jön össze úgy, ahogyan ők szeretnék! >>
Először is nézzük, hogy mik lehetnek az előjelei ennek az állapotnak:
➥ kapkodsz össze-vissza, ‘ad-hoc’ jelleggel próbálgatsz dolgokat, hátha bejön
➥ mindenkinek csak panaszkodsz a jelenlegi helyzetről
➥ tudod, hogy tenned kellene valamit, de egyszerűen nem megy
➥ másokra fókuszálsz, ami teljesen elviszi a figyelmedet a saját teendőidről
➥ erőltetetten igyekszel valami új terméket a piacra dobni, de magad sem hiszed, hogy
bárki is ráharap
➥ kattogsz éjjel-nappal, mit kellene csinálni, alig alszol, örlődsz egy helyben
➥ úgy érzed, hogy most nem engedheted meg magadnak a pihenést, kikapcsolódást
➥ túl gyakran és feleslegesen posztolsz a közösségi média felületeiden pánikból
➥ koncepció nélkül zúdítod rá a közönségedre az üzeneteket az online felületeiden
Ha ezek közül bármelyik jelenségre (vagy többre is akár) ráismersz magadból, akkor se keseredj el és ne érezd úgy, hogy rossz, amit csinálsz. Tudatosítsd magadban, hogy kicsit összekuszálódtak a dolgaid, a ritmusod, a terveid amin most dolgozni fogsz, hogy felálljon egy számodra kényelmes menetrend, amit tudsz tartani, nem pedig magad után futsz.
Nincsen késő soha irányt váltani, még így év vége előtt sem!
Ha arra van szükséged, akkor vonulj el valahova pár napra, vagy csak „lopj magadnak” néhány szabad órát az otthonod egy félreeső részében, ahol csak magad vagy és gondold végig a következőket és dolgozd ki a saját akciótervedet a megvalósításhoz:
Ellenőrző kérdések
Amelyekkel könnyebben eljuthatsz az elakadás gyökeréhez:
- Mi volt év elején az eredeti célkitűzésed erre az évre?
- Mi változott azóta a vállalkozásodban?
- Mi működött eddig a közönségednek és mi nem működik most?
- Miben nyilvánul meg az elakadásod? (bevétel, idő, népszerűség stb.)
- Valld be magadnak őszintén: mi most a legnagyobb gyengeséged?
- Aztán írd le: miben vagy igazán jó?
(Ha ebben nem vagy biztos, akkor töltsd ki az Ingyenes Brand Brief munkafüzetet!) - Honnan merítettél eddig inspirációt az ötleteid megvalósításához?
- Mi az, ami hiányzik ehhez? (utazás, társadalmi élet, szakmai események stb.)
- Tedd fel magadnak a kérdést: biztosan csak a járványhelyzet miatt vannak problémáid?
- Listázd magadnak: mit tehetek én magam, hogy változzon a helyzet?
- Majd nézd meg, hogy mihez kell segítség? (márkaépítés, üzleti terv, gyártás, stb.)
Ha nem látsz rá magadra tisztán és tényleg úgy érzed, hogy magadra maradtál és most kellene egy nagy löket, vagy hogy valaki rávilágítson, hogyan tudnád összeszedni a gondolataidat, akkor bejelentkezhetsz egy 60 perces célkitűző online beszélgetésre. Nem szégyen segítséget kérni egy olyan területen, ahol elakadtál. Ha pedig egy igazi mentorra lenne szükséged, akivel mélyebben együtt dolgozhatsz most az elkövetkezendő néhány hétben és végig melletted áll ebben az újrahangolásban, nézőpontváltásban, akkor jelentkezz az 1 Hónapos Branding Mentorprogramra! Ez most életmentő lehet számodra, ha valóban megrekedtél és nagy szükséged lenne motivációra, új látószögre.
Ha pedig csak egy kis feltöltődésre vágysz, akkor kattints ide és pillants bele az Inspiráció Természetesen – Találj rá a kreativitásodra! című életmódkalauzba, ami segítséget nyújthat egy újszerű, élhetőbb életvitel kialakításában!
Mit vethetsz be magad a változásért
Végül nézzük meg a legalapvetőbb lehetőséget, amire talán nem is gondoltál. Te magad is tehetsz azért, hogy változzanak és elmozduljanak körülötted a dolgok. Ne várj mindig valami külső történésre, teremtsd meg Te magad a változást az életedben!
- Rendezd át a munkaterületedet! Tedd izgalmassá, számodra különlegessé!
- Járj ki többet a természetbe!
- Vedd fel olyan emberekkel a kapcsolatot, akik teljesen más típusúak, mint Te!
- Feszegesd a határaidat! Tegyél meg olyan dolgokat, amik nem jellemzőek rád!
- Állíts fel egy akciótervet kis lépésekkel! Mit fogsz tenni ma és jövő héten?
- Borítsd fel teljesen azt, ami már így is döcögött az életedben! Tervezz újra!
- Fordíts időt magadra is, különben ki fogsz merülni teljesen!
- Minden nap tegyél valamit a saját boldogságodért!
- Iktass be kisebb szüneteket a hétköznapokba és szánd ezt az időt az átalakításra!
- Ha nem számítana sem az idő, sem a pénz sem más, akkor mit tennél legszívesebben?
Bízom benne, hogy ezzel az írással sikerült egy kissé rávilágítanom arra, hogy ha valami elakadás van az életünkben, ami már elkezd nyomni belülről is, majd később már a külső világunkban is megmutatkozik, azt nem szabad elnyomni, hanem foglalkozni kell vele!
⁎⁎⁎
Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!
Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!
Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …
Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!
⁎⁎⁎
Képek forrása: Unsplash.com, Kollár Franciska – Lifestyle Brand Therapist