fbpx

Jövőkép alkotás és vizualizációs gyakorlat

Már sokszor említést tettem a vízió megalkotásának fontosságáról egy életmódmárka esetében, mert úgy gondolom, hogy ez mindennek az alapja, amire aztán később lehet építkezni. Nem véletlen, hogy az újonnan indult 21 Napos Tudatos Életmód Kihívás első szériájában egy egész napot szenteltem a témának. Ebben a cikkben szeretném tisztázni, hogy miért fontos a jövőképed vizualizálása és hogyan tudod a gyakorlatban megvalósítani.

Mielőtt belecsapnánk a témába, szeretném tisztázni a vizualizálás alapfogalmát, mert a márkaépítésben és az önfejlesztésben is óriási jelentősége van ennek a kreatív alkotói technikának, de e két területen más-más módszereket és eszközöket használunk a kibontására. Nem is beszélve arról, hogy a tudatos életvitel alapja is, amire modern vállalkozóként már kiemelten figyelni kell, hiszen ennek segítségével teremthetjük meg az egyensúlyt a munka és a magánélet között, illetve a magunk valóságát, amiben jól érezzük magunkat.

Lássuk …

Mi a vizualizáció és miért lehet hasznos?

A vizualizációs technika tehát a következő lépésekből áll:

1. Vegyél fel egy számodra kényelmes testhelyzetet! Ez lehet háton fekvés is, (csak ennek az a veszélye, hogy esetleg elalszol), illetve törökülés is. Fontos, hogy egyenes háttal helyezkedjünk el, mert így tud szabadon áramlani a levegő a testünkben, ez pedig egy biztonságos, nyugalmi állapotot kölcsönöz számunkra, és az elménket is elcsendesíti.

2. Hunyd le a szemed!

3. Képzeld el magad azon a helyszínen, azok közt az emberek közt, abban a történésben, amit igazán szeretnél megélni! Lásd magad előtt beteljesedve az áhított célt!

4. Az elképzelt kép legyen minél kidolgozottabb, részletesebb, színesebb! Tudd, hogy pontosan mi történik, milyen ruhát viselsz, hogyan viselkedsz, mit mondasz, és a többiek hogyan reagálnak!

5. Tehát, mivel egy pozitív végkifejletet szeretnénk, így afelé kell alakítanod a fantáziavilágodat. A tudatalatti nem tesz különbséget valós és fiktív kép között. Lehunyt szemmel ugyanúgy valóságosnak, igazinak élheted meg, amit elképzelsz.

6. És itt a leglényegesebb tényező: Ha képes vagy tiszta szívvel, érzelmileg belefolyni ebbe a vágyott képbe, és naponta csak 5-10 percet rászánni erre a vizualizációra, akkor növeled az esélyeidet arra, hogy álmodat megvalósítsd.

7. Figyelmeztetés! Természetesen nem szabad olyan dolgokat bevinni a vizualizációba, amivel másik, szabad akaratú embertársunkat szándékoznánk manipulálni, irányítani, befolyásolni, esetleg ártani neki, stb., mivel egyrészt mi sem örülnénk, ha valaki ilyesmit tenne velünk, másrészt minden szándék és energia, amit kibocsájtunk magunkból, az visszatér hozzánk. Így a későbbiekben mi is ráfaragnánk ezzel.

Tehát a tisztességes szándék is nagyon fontos! Csak úgy akarjunk jót magunknak, hogy azzal közben nem kívánjuk senki más kárát.

8. A gyakorlat végén pedig adjunk szívből hálát a történtekért! Az elképzelt vágyat úgy kell kezelned, mintha már meg is történt volna, és hálát érezned iránta, mintha már most a tiéd lenne. Az álmodba fektetett hit, és hála hatalmas erők. El kell hinned magadról, hogy megérdemled, amit el szeretnél érni. Tudatosítanod kell magadban, hogy minden, amire valójában szükséged van, már úton való feléd. Ebben biztosnak kell lenned, kételyek nélkül.

Hinned kell, hogy a történések a legfelsőbb javadat szolgálják. Csak így tudod a jót, a célodat beengedni hála-teli szívvel az életedbe.

9. Vegyünk egy mély levegőt, miközben őszinte köszönettel útjára engedjük kívánságunkat! Ez segít finoman, és nem összecsapva lezárni a vizualizációt, és lassan visszahangolódni az „elméleti síkról” a fizikai világba.

10. Fontos azt is megjegyezni, hogy miután elképzeltünk magunknak valamit, értelemszerűen nem előnyös türelmetlen elvárásokkal, és kételyekkel fordulni felé, és naponta nézegetni, hogy „Na, mikor lesz már meg az, amit akarok.” Fontos hinni abban, hogy az, amit kértünk, amit szeretnénk, máris úton van felénk. És persze, aktívan cselekedni is kell érte.

Rajtunk múlik csak, hogy mennyi idő alatt ér el hozzánk az, amit szeretnénk megélni, megvalósítani. Helyet kell biztosítanunk az adott dolog számára az életünkben. Úgy kell bánnunk ezzel a céllal, mintha egy kedves vendéget várnánk, akinek örömtelien nyitunk ajtót az életünkben. Fontos előkészíteni a terepet hozzá, izgatott örömmel várni rá, majd tárt karokkal fogadni.

Éppen ezért, ha nem hiszünk abban, hogy megvalósulhat az, amit el szeretnénk érni, azzal rácsukjuk a „vendég” orrára az ajtót, mert nem a beengedés, befogadás állapotában vagyunk. Nem azt érezzük, hogy „megengedem, és megérdemlem, hogy jó dolgok történjenek velem”, hanem ellenállásban, egy elzárkózott állapotban vagyunk.

A hit, a szilárd meggyőződés arról, hogy „megérdemlem”, „sikerülni fog” viszont, kinyit minket a megvalósulás lehetősége felé.

Ez a gyakorlat tulajdonképpen arra is jó, hogy napi szinten emlékezteti az embert arra, hogy mi a célja, mire is vágyik, mit is szeretne elérni. Ezáltal pedig, hogy mindennap jelen van a gondolatai közt a céljáról kialakított pozitív, bizakodó érzelmekkel teli kép is, így okvetlenül olyan cselekvésekre fog hajlani, amelyekkel támogatja, elősegíti ennek a célnak a beteljesülését. Hisz, tudat alatt mindig észben tartja, rá van fókuszálva a gondolatmenete. Ez a nyitja a dolgoknak. Hogy az ember nem veszíti szem elől a célt.

[Forrás: www.hashtagmagazin.net]

Erre a gondolatmenetre rácsatlakozva szeretném megismertetni Veled azt a módszertant, aminek a segítségével ugyanezt elérheted a vállalkozásodban. Ez az ún. ‘Vision Board’ készítés, amit jómagam is alkalmazok ügyfeleimmel már hosszú évek óta. A Brand Styling folyamatának első lépései között szerepel (ezért került bele a Brand Brief online munkafüzetbe is, amit kezdő márkaépítők számára alkottam meg) pontosan azért, mert ez lesz az az erős alap, amire ezután építkezünk. A legféltettebb álmaink, egyéni és üzleti céljaink megjelenítése vizuálisan (vagyis képekben) jó alkalmat is adhat számunkra, hogy elmélyedjünk önmagunkban, a gondolatainkban, s felismerjük azt, hogy minek van itt az ideje, vagy éppen mi az, amin változtatnunk kellene.

Ennek a kreatív gyakorlatnak más jótékony hatása is van, például amellett, hogy visszatekintünk a múltba, s megtervezzük az előttünk álló jövőt, mégis a jelenben tart, mivel teljes odafigyeléssel vetjük be magunkat a képek, színek, motívumok világába, melyek összehangolása türelmet, éberséget és őszinteséget kíván tőlünk. Ezáltan nem tudunk olyan könnyen elkalandozni. Persze ez egyfajta képzeletbeli utazás is. Személy szerint imádom nézni a konzultációk alatt, amikor személyesen megy végig e kreatív, de mégis játékos folyamaton a kliensem. Ilyenkor lépésről lépésre bontjuk le a héjakat a személyiségéről.

Lássuk, hogyan zajlik ez a gyakorlat a márkaépítésben …

Mire jó a Vision Board készítés vállalkozóként?

Az alábbi gyakorlat a 21 Napos Tudatos Életmód Online Kihívás Nr. 1 egyik feladatába ad betekintést! Az egyik nap konkrét témája a saját víziónk definiálása, megalkotása.

Íme a gyakorlat, amit Te magad is bármikor elvégezhetsz! >>

Gyűjts képeket magazinokból, régi katalógusokból, majd vágd ki azokat, amelyek számodra valamit szimbolizálnak az elképzelt világodban. Ha többet választottál, tisztázd le, hogy tényleg csak a legfontosabbak maradjanak. Ha ez kész, akkor helyezd el őket egy A3-as fehér lapon úgy, hogy együtt neked egységes képet alkossanak, majd ragaszd is fel őket. Ezt a feladatot online is elvégezheted: gyűjthetsz képeket Pinterest board-on, vagy egy külön mappában lementve a számítógépedre. Ami neked komfortos. 

Élvezd a folyamatot! 

Én bevallom, hogy imádom időnként kézzel készíteni ezt a gyakorlatot, mert teljesen kikapcsol, segít fókuszálnom és a jelenben maradnom. De rád bízom a döntést, mindenkinek más működik. Én magam is el szoktam készíteni, ha valami új dologra készülök.

A gyakorlat közben hallgass a belsődre, s próbálj meg ösztönösen válogatni! Ne gondold túl! Nem a tökéletesség a lényeg, hanem hogy közel kerülj a lelked üzeneteihez.

Ha érdekel a 21 Napos Tudatos Életmód Kihívás Nr. 1 első szériája, akkor kattints ide, nézd meg a részletes tematikát, hogy mit adhat ez a program, majd csatlakozz. >>

Remélem, hogy találkozunk az első napon!

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Kollár Franciska – Lifestyle Brand Therapist | Volom Sára / Photon.hu

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.