fbpx

Kezdeti nehézségek ellen

Csak hogy ne mindig a márkaépítés szép oldaláról beszéljünk, íme a megnagyobb buktató, vagyis mit tehetünk az önszabotázs ellen!? Te foglalkoztál már önismerettel? Tudod, hogy miért szükséges ez a fajta tudás, ha életmódmárkát építesz? Mondom is!

A márkaépítésnek is van egy folyamata, azon belül is különböző fázisai, amihez nekünk magunknak is alkalmazkodnunk kell, de ez csak akkor sikerülhet, ha kellően felkészültek vagyunk emberként. Van egy ún. megelőző vagy felkészülő fázis, egy aktív vagy megvalósító fázis és végül az utógondozó vagy fenntartó fázis. Ebben a cikkben az első fázissal foglalkozom, vagyis hogyan készüljünk fel fejben és lelkileg a saját márkánk felépítésére, a vállalkozásunk elindítására úgy, hogy közben ne omoljunk össze teljesen magánemberként. Ha úgy döntesz, hogy megvalósítod az álmaidat, tisztában kell lenned azzal a törvényszerűséggel, hogy jöhetnek akadályok az utadba, s lehetsz Te magad is gátja a várva várt sikernek, ezért érdemes foglalkozni az üzletfejlesztés, marketing és márkaépítés szakmai kérdései mellett humánus területekkel. Ha megérted a pszichológiáját annak, hogy min mész keresztül és magadra fókuszálsz, nem mások ítéleteire, véleményére vagy saját életmodelljére, akkor sokkal könnyebben fogsz boldogulni és rugalmasabban veszed majd a felmerülő akadályokat.

Meg kell tanulnod kezelni a változást akár pozitív akár negatív következménye van az életedben, mert máskülönben hiába csinálsz jól mindent, nem fogsz tudni megfelelően reagálni a kezdeti örömökre. Még az is előfordulhat, hogy észre sem fogod venni, ha beindulnak a dolgok, mert már nem fogsz túllátni a megpróbáltatásokon és a kezdeti nehézségeken. Pedig ezek is mind a velejárói egy életmódmárka elindításának.

A márkaépítés szakaszai I.

A megelőző & felkészülő fázis

Ez a szakasz olyan, mint egy gyermek születése a fogantatástól kezdve. Onnantól van dolgod vele, hogy szó szerint megfogan egy ötlet a fejedben. Persze lehet még korábbra is visszamenni, amikor még eleve több ötlet kering a tudatodban, de ez egy teljesen külön téma, hogy hogyan tudod eldönteni a sok jónak tűnő “business ötlet” közül melyik életképes és melyik lesz hosszú távon kifizetődőbb számodra. Most inkább foglalkozzunk azzal, hogy már kiválasztottad és eldöntötted, hogy mi lesz “a nagy ötlet”, vagyis milyen termék vagy szolgáltatás lesz az, ami mögé vállalkozást szeretnél felépíteni. Az én munkám is ekkor nyer teret magának, hiszen én alapvetően a megvalósításban segítek a klienseimnek, így nem győzöm hangsúlyozni, hogy hozzám már csak akkor forduljanak, ha megvan a szegmens, illetve a termék és/vagy szolgáltatás, mert én abban nem segíthetek, hogy valakinek mi okoz örömet, mi tartja benne a szenvedélyt, mi motiválja.

Én ott lépek be az alkotói folyamatba, ha Te magad már tudod és határozottan érzed, mi az utad és küldetésed és megvan hozzá a megfelelő tudásod és szakmai tapasztalatod. Számtalan eset volt már a pályám során amikor úgy keresett fel valaki, hogy még nem igazán tudta hogy mivel szeretne foglalkozni, de már egy-két fázissal előbbre járt. Ezekben a helyzetekben akkor is és most is ugyanazt szoktam javasolni, vagyis hogy menjen el az illető egy coach-hoz, egy pszichoterapeutához, egy kineziológushoz vagy bármilyen segítő szakemberhez vagy csoportba, ahol segítenek megtalálni a jó irányt teljesen az egyéni igényeire szabva. Ez lehet a nulladik lépés.

Ha önismereti kérdésekről van szó, akkor én abban tudok segíteni, ami közvetlenül a márkaépítéshez, vállalkozói lét kialakításához kapcsolódik, vagyis …..

  • Ki vagy Te?
  • Mi a Te víziód?
  • Milyen stílusjegyeid vannak, amire építed a vállalkozásodat?
  • Milyen értékek mentén éled az életed, amelyek összekapcsolódnak az énmárkáddal?
  • Mik a hosszú távú terveid?

Ezekre a kérdésekre keressük a válasz a Brand Brief online kitölthető segédanyagban is. Nem véletlen, hogy minden esetben ezzel kezdem a munkát, bárkiről is legyen szó. De ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre tényleg őszintén és határozottan tudjon valaki válaszolni, ahhoz bizony ismerni kell a korlátait, erősségeit, gyengeségeit, vágyait és azt hogy milyen típus, vagyis milyen kitartó az életben és specialista a saját szakmájában. Akkor lehet valaki igazán sikeres, ha tisztában van a szakmai hozzáértésével, tudja honnan jön és merre tart pontosan az életben. Ha ezek a biztos pontok megvannak én ehhez tudok kapaszkodókat adni, valamint egy működő módszertant és kreatív eszközöket a célok megvalósításához. De ha önmagaddal nem vagy tisztában, abból később olyan zűrzavar adódhat, ami lecsapódik a vállalkozásodon, s mások számára is láthatóvá válik. Ha úgy érzed, hogy még nem vagy elég stabil, akkor képezd magad, s foglalkozz a lelki háttered megerősítésével is nap mint nap. 

Az önfejlesztés később is elengedhetetlen lesz az életedben vállalkozóként, ezért érdemes rá befektetésként gondolni és beépíteni a napi rutinba. Mivel folyamatosan változik a világ körülöttünk, s benne mindannyian formálódunk, így a fogyasztói szokások is gyorsabban alakulnak át. A Te döntésed, hogy beleállsz-e ebbe a körforgásba és felfokozott tempóba, vagy éppen hogy visszaveszel és inkább ragaszkodsz a saját értékrendedhez, amihez a vásárlóidnak is idomulniuk kell, ha téged választanak. Ez a döntés már eleve kiemelhet a piaci versenyből és megkülönböztethet a versenytársaktól.

A formabontó viselkedés mindig megpecsételi egy ember sorsát, csak az nem mindegy, hogy ebből előnyt tud-e kovácsolni, vagy éppen háttérbe szorul és lecsúszik ez által.

Ha nem szeretnéd már az elején egy rossz döntéssel indítani a márkádat, akkor ellenőrizd le magadat a 45 pontos csekklistával, hogy tényleg készen áll-e az ötleted a megvalósításra! Ezután következik csak, hogy magadba nézz őszintén!?

2014 óta dolgozom tanácsadóként, így elegendő tapasztalatom és rálátásom nyílt arra, hogy mire van szüksége a kezdő márkatulajdonosoknak. Jó ideje azt látom, hogy a legnagyobb segítség egy kezdő márkaépítőnek, ha nem csak az ötlete zsenialitásával foglalkozik, hanem tisztában van a lehetséges veszélyforrásokkal is és tisztán átlátja, hogy milyen területekkel kell foglalkoznia, s azok milyen feladatokat vonnak maguk után majd az aktív szakaszban. Ha előre látjuk ezeket, akkor nem fogunk ledöbbenni, megtorpanni vagy teljesen meghátrálni a nehezebb időszakokban, hanem viszonylag könnyedén vesszük majd az akadályokat (vagy legalábbis jobban tudjuk majd kezelni).

A Self-Branding Online Program célja pontosan az, hogy megmutassa, milyen lépéseket tudsz megtenni már magadtól is, mielőtt profi segítséget kérsz a márkaépítésben. A 3 Napos Ingyenes Self-Branding Minitréninggel arra szeretnélek ösztönözni, hogy ne ugorj egyből fejest a teendőkbe, hanem tudatos stratégia mentén haladj, s az előre megtervezett ütemtervhez igazodj. Ha ezzel a módszerrel építkezel, akkor lehetséges, hogy kicsit lassabban haladsz majd a terveidhez képest, viszont annál nagyobb sikerekben lesz részed, hiszen amit eltervezel, az meg is fog valósulni. De ehhez tudnod kell, hogy mikor, kihez fordulj és pontosan mit is kérj tőle, és a saját igényeidet is jobban kell látnod. 

Ebben segítek Neked a kezdeti szakaszban, mert úgy látom, ha ebben a fázisban melletted vagyok, akkor indulnak be szépen a dolgok. Megkapod a kellő támogatást, kialakul az önbizalmad és így fogsz biztos talajon állni később is. Ha bízol magadban, akkor mások is fognak. Ez lesz a legnagyobb előnyöd, majd meglátod! Attől leszel különb másoktól, hogy meg mered lépni az első lépést és képes vagy jó döntéseket hozni. 

Én támogatlak, hogy ne ússz el!

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Unsplash.com

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .