fbpx

Láthatóság az online térben

Úgy éreztem az elmúlt időszakban, hogy nagyon aktuális most ez a téma. Egyre többetektől hallom, hogy egyáltalán nincsen kedve foglalkozni a közösségi médiával, az online jelenléttel. Sokszor a technikai hozzá nem értés vagy az időhiány az oka ennek a hozzáállásnak, vagy egyszerűen a szkepticizmus, mert nem látjátok, hogy eredményt hozna ezzel foglalatoskodni.

Első hallomásra még egyet is tudok érteni, mert én is tudom (sőt!), hogy mennyi időt és energiát vesz el az ember életéből, ha valóban egységes, letisztult és hatékony kommunikációt szeretne folytatni az online térben. Tényleg nagyon megértő vagyok ezzel kapcsolatban. Empataként sokszor még át is érzem a klienseimmel a helyzetüket (család, időhiány, pénzhiány, fásultság, megrekedtség, stb.) De aztán mindig rájövök, hogy ez csupán egy felszíni probléma, maga a következmény. A megoldást nem ott kellene keresni, hogy miért nem tudsz ezzel foglalkozni, hanem hogy hogyan tudnád ezt sokkal tudatosabban és sikeresebben csinálni.

Korábban nekem is volt olyan időszakom, amikor már nagyon feszített a tudat, hogy egyre inkább meg kellene mutatkoznom a közösségi oldalakon, mégis inkább visszahúzódtam. Mindig azzal nyugtattam magam, hogy majd valahonnan máshonnan érkezik a csoda. De nem érkezett soha semmi, – legalábbis nem kívülről – mert nem azzal volt a baj elsősorban, hogy nem jelentem meg, hanem hogy nem vállaltam fel önmagamat és azt, amihez a legjobban értek és amit a mai napig a legjobban szeretek. Ez pedig nem más, mint hogy segítsek másoknak megtalálni önmagukat abban, amit csinálnak és utat mutassak abban, hogyan tálalják ezt a közönségük felé. Az üzleti célok is borzasztóan fontosak, de első körben azt keressük mindig, hogy mik azok a külső-belső értékek, amiket érdemes megmutatni a nagyközönségnek.

Merj változtatni és önmagad lenni!

Ez a bizonyos nagyközönség pedig nem elérhető, ha csak ülsz otthon a babérjaidon, vagy ha ugyanazokkal az emberekkel osztod meg a véleményedet a saját környezetedben, akikkel mindig is szoktad. Még az is lehet, hogy a belső köröd sem érti, hogy pontosan mit csinálsz. De ahhoz, hogy kitárulkozz a teljes önvalódban, ahhoz valóban egyensúlyban kell lenned és meg kell barátkoznod önmagaddal. Tudom, most mindenhonnan ez folyik, de talán éppen ezért elgondolkodtató, hogy miért is kell ezzel foglalkoznod és miért kellene összeszedned magadat és változtatni. Az egyéni jóllétünkről beszélek. Én azt tanultam és azt is tapasztalom, hogy ha megtaláljuk a középpontunkat és hallgatunk a belső világunkra, akkor az kívülről is meg fog mutatkozni a fizikai valóságunkban. Ezt a filozófiát adom át klienseimnek, akikkel az Életmód Program keretében dolgozunk együtt egy újfajta életvitel és egy modern vállalkozás felépítésén.

Miért kell megmutatnom magam

Jogosan hangzik el mindig ez a kérdés a konzultációkon. Induljunk ki abból, hogy miért merül fel bennünk ennek az ellenkezője? Miért ne mutatnánk meg magunkat? Miért ne vállalhatnánk fel, hogy kik vagyunk és mit szeretnénk elérni ebben a világban? Nos a válasz számomra egyértelmű. Azért, mert elvették ettől a kedvünket. Az instant, villámgyors megoldásoknak, a sok-sok ígéretnek, amit az online térből merítünk hátulütői is vannak. Mégpedig az, hogy nem tudjuk már reálisan megítélni, hogy mi az, ami nekünk szól és mi az, ami nem, vagy hogy mi a hiteles forrás. Ebből a zajból sokszor csupán annyit tudunk leszűrni, hogy mindenki más tökéletes, vagy minimum jobban csinál mindent, mint mi magunk és hogy már akkora a verseny, hogy jobb bele sem kezdeni abba, amin hónapok vagy évek óta dolgozunk, mert az már akkorra úgysem fog érdekelni senkit sem. Neked is ismerősek ezek a gondolatok?

Ha igen, akkor mindenképpen olvass tovább, mert lehet, hogy ettől fogsz átbillenni!

Az első lépés szerintem, hogy beismerd magad előtt, hogy valóban frusztrált vagy ettől az egész témától, s meghozd a magad döntését, hogy szeretnéd kihozni a legtöbbet az online kommunikációdból, s megtalálni azt a számodra optimális megoldást, amivel képes vagy megmutatni az autentikus önmagadat, a valódi személyiségedet. Ez az elhatározás azt is jelenti, hogy elfogadod magadat olyannak, amilyen vagy és bízol abban, hogy a tudásod és a hitelességed elegendő lesz ahhoz, hogy mások szolgálatába állj és segíts nekik abban, amiben elakadtak. Ez nem könnyű, főként ha az önbecsülésed jelenleg a padlón van. De a jó hír az, hogy ezen viszont tudunk dolgozni, hogy a folyamat során hétről hétre pozitívabban lásd önmagadat és megértsd a belső működésedet. Ahhoz, hogy a nap végén esztétikus és egységes tartalmat gyárthass az online felületeidre, ahhoz kristálytisztán kell látnod, hogy mi akadályozott eddig ebben és milyen negatív hiedelmeid, tévhiteid (pl.: nem vagyok elég szép, hogy kitegyek magamról egy fényképet, stb.) vannak ezzel kapcsolatban. Innen tudunk tovább haladni, hogy megérezd hol kell változtatnod a hozzáállásodon vagy a gondolkodásodon, majd le kell küzdenünk az ellenszenvedet a virtuális térrel szemben. Talán már érzed a téma összetettségét.

FOGLALD LE A HELYEDET MOST >>

Ha szeretnéd megtanulni, hogyan tudod magad ízlésesen és egységesen megmutatni és végigcsinálni a folyamatot lépésről lépésre a támogatásommal, akkor kattints ide és nézd meg a legújabb Tudatos Márkaépítés című online mesterkurzus részleteit. Ha érzed a hívást, akkor csatlakozz az első csoporthoz, ami június 2-án indul. Itt mindent megkapsz egyben!

Hogyan tudok ráérezni a saját stílusomra

Ha feltártad már az okokat, hogy miért tartózkodsz foggal-körömmel a virtuális térben való jelenlét ellen és túljutsz azon, hogy ez Neked úgysem fog menni, akkor jöhet a problémamegoldás első és legfontosabb fázisa. Vagyis, hogy meglásd a benned rejlő szupererőt, s összefoglald magadban, hogy te miben vagy más, eredeti, hogy feltérképezd a saját személyiségedet és megfogalmazd a legfőbb jellemvonásaidat, vagyis hogy megmutasd milyen vagy valójában. Ehhez tudatos önismereti munka kell, de ha lemersz nyúlni a mélybe, akkor igazi csodákra bukkanhatsz. Ha egyedül nem megy, vagy félsz, akkor keress fel és együtt feltérképezzük a személyiségedet egyéni coaching alkalmával.

Itt az idő, hogy felhagyj azzal a rossz szokásoddal, hogy másokhoz hasonlítgatod magadat!

Csinálj olyan dolgokat, amelyek igazán kikapcsolnak Téged, s boldogsággal töltenek fel. Az ilyen pillanatok lehetőséget teremtenek számodra, hogy elmélyülj a legbelsőbb gondolataiddal, félelmeiddel, lelki világoddal és megláss olyan összefüggéseket, amelyek előbbre vihetnek a fejlődésedben és rávilágíthatnak arra, hogy mire van szükséged valójában.

Kezdj el időt tölteni önmagaddal!

Ahhoz, hogy ráérezz milyen a Te egyéni stílusod, ismerned kell azokat a részeidet, amelyeknél valamilyen blokk van. Hogy jön ez a láthatósághoz és az online jelenléthez? Úgy, hogy ha Te következetesen elzárkózol attól, hogy megnyilvánulj nyilvánosság előtt bármilyen formában, – akár írásban, beszédben, vagy képek formájában – amögött mindig valami legbelső elakadás, gyerekkori sérelem vagy félelem áll, amivel foglalkozni kell, hogy felszabadítsd magadat az önszabotázs alól. Enélkül nem lesz eredménye semmilyen szakmai tanácsnak, módszernek és kreatív eszköznek sem. Mert Te magad fogsz a saját utadban állni.

Milyen hasznom lesz a megjelenésből

Ha vállalod teljes vállszélességgel azt, aki vagy, amilyen vagy és amit csinálsz, akkor …

✔ meglesz az az egészséges önbizalmad, ami megadja a stabilitásodat, magabiztosságodat
✔ eszébe fogsz jutni az embereknek
✔ jobban tudnak kapcsolódni hozzád azok, akik dolgoznának Veled
✔ hitelesebb leszel a leendő klienseid/vásárlóid szemében
✔ meg tudnak ismerni azok is, akik eddig másként ítéltek meg
✔ tisztán fogják érteni a céljaidat és azt, hogy miben is vagy igazán jó
✔ így képes leszel elmesélni lépésről lépésre a történetedet
✔ nem kell győzködnöd az embereket, hogy Veled dolgozzanak
✔ új partnereket/segítőket tudsz bevonzani, akik támogatnak az utadon

Ennyi nem elég? Szerintem ez a lista már önmagában is borzasztóan motiváló. Arról nem is beszélve, ha korábban problémáid adódtak a láthatósággal, akkor a saját határaidat is feszegetned kell kissé, hogy átlendülj ezen és elkezd megmutatni magadat. Kiesni a komfortzónádból néha jótékony hatással tud lenni a jellemfejlődésedre, ami később az üzleti céljaid eléréséhez is hozzásegíthet. Amiről korábban azt hitted, hogy nem elérhető számodra, az most karnyújtásnyira kerülhet hozzád. Csak egy picit lehet, hogy eleinte “erőltetni” kell a dolgokat, vagy inkább csak be kell lendítened saját magad. Ki kell zökkenned a fásultság állapotából, a jól megszokott ún. langyos vízből és beleugrani az ismeretlenbe. Én magam is átestem ezen, úgyhogy pontosan tudom, hogy miről beszélek.

Szóval lépj előre egy nagyot és hagyd magad mögött az ítélkezést!

Próbáld meg a dolgok pozitív oldalát nézni, vagyis ne onnan indíts, hogy ráz a hideg már a gondolatától is, hogy neked azzal kell töltened az idődet, hogy a közösségi hálókon szörfölj, hanem használd jótékony célokra ezt a platformot és szedd ki belőle azt, amire Neked szükséged van. Gondolj csak bele, ha senki nem hall felőled, akkor hogyan fognak rátalálni a honlapodra, a webáruházadra, vagy más fontos kommunikációs felületeidre, ahol megosztod a legfontosabb üzeneteidet? Ugye-ugye! E nélkül nagyon nehéz dolgod lenne.

De azt aláírom, hogy akkor leszel a leghitelesebb, ha önazonosan csinálod mindezt. Nem kell beállni a sorba, ha nem akarsz, semmit sem kell tulajdonképpen, amit nem akarsz. Az online marketinggel foglalkozó cégek/szakemberek is csupán módszereket, eszközöket, jól bevált stratégiákat nyújthatnak számodra, de semmire sincsen igazi garancia. Ami a másiknak bevált az egyáltalán nem biztos, hogy a saját vállalkozásodban is működni fog, éppen ezért érdemes kísérletezni és több helyről inspirálódni, illetve optimalizálni az időráfordítást. De egy biztos, úgy senki sem fogja csinálni, ahogyan Te magad. Attól vagy egyedi, amilyen vagy és ahogy csinálod a dolgokat. Az is lehet egy ismertetőjeled, hogy nem csinálsz valamit! De a legfőbb, hogy tarts ki a saját stílusod mellett és mutasd meg másoknak, hogy mi az, amiben a legjobb vagy, az elveidet, amelyekért bármikor kiállsz és a filozófiádat, amire építetted a márkádat. Ezek azok a momentumok egy vállalkozásban, amelyek iránt elköteleződnek a követőid.

Remélem, hogy sikerült egy kicsit rendet tennem a fejedben ezzel a témával kapcsolatban és közelebb hozni magadhoz a lehetőséget, hogy ki tudd használni ezt a kommunikációs fórumot is olyan formában, ami számodra ideális és elfogadható! Ott legyél jelen a márkáddal, ahol a legkényelmesebb Neked és ahol egyúttal a célközönségeddel is találkozhatsz!

Erről a témáról hamarosan fogok beszélni a Francy Business – tudatos életmódmárka építők Zárt Facebook Csoportban is! Csatlakozz be, ha szívesen hallgatnál és olvasnál hasonló érdekfeszítő és értékes témákat a tudatos életmódmárka építés íratlan szabályairól.

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Unsplash.com, Kollár Franciska – Lifestyle Brand Therapist, Photon.hu

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .