fbpx

Meséld el a filozófiádat

A kreatív márkaépítés első nagyobb pillére a Brand Story, azaz a márkatörténet megfogalmazása. Ez az a saját történet, ami bemutat téged magadat (főleg énmárka esetében), életed főbb mérföldköveit, a filozófiádat, az értékeidet, amelyek mentén éled az életedet, s amelyekre a vállalkozásodat is építed majd.

Ennek a bizonyos filozófiának a definiálása több részből tevődik össze. Ezzel az írással abban szeretnék Neked segíteni, hogy minél könnyedebben meg tudd fogalmazni a mondanivalódat, s ebből ki tudd emelni azt a gondolatot, legfőbb üzenetet, amire az egész vállalkozásod épülni fog, s amihez a leendő ügyfeleid is csatlakoznak majd.

Mire figyelj, ha a filozófiádat kommunikálod

Mielőtt belevágsz az érdemi munkába, tudatosítsd magadban az alábbiakat:

  1. Ne kreált történetben gondolkozz!
  2. Légy eredeti és figyelemfelkeltő!
  3. Maradj hiteles!
  4. Tartsd meg a “Kevesebb több” elvét!
  5. Frappáns, lényegretörő üzenetekben gondolkozz!

Ne csak úgy írj valamit, hanem gondold át, hogy valójában Ki vagy? és Mi áll mögötted? Számos olyan márkát lehet látni a piacon, akik érezhetően nagyot akarnak mondani magukról, aztán rohannak az ígéreteik után, mert nem biztos, hogy meg is tudják vagy akarják tartani az ígéreteiket. Ez a módszer már régen kiment a divatból. Manapság a fogyasztók is eléggé képben vannak, így nem tudsz és nem is szabad nekik “kamuzni”. Ezzel amúgy sem jutnál sokáig, mert az emberek hamar átlátnak a szitán. Életmódmárka építőként inkább azt javaslom, hogy:

  • Tudd, hogy ki vagy és mit képviselsz! Amíg ez nem tiszta ne is lépj tovább!
  • Kutasd fel a célközönségedet, hogy lásd kiket fog ez érdekelni!
  • Gondold át, hogy milyen üzeneteket szeretnél nekik átadni, mit szeretnél elmesélni!
  • Találd meg a saját hangodat!

Ne feledd!
Minden, amit és ahogyan mondasz magadról, az rólad és a márkádról árulkodik! Ezért érdemes időt, energiát fektetned abba, hogy tudatosan felépített stratégia mentén meséld el a történetedet, a filozófiádat, s majd a mindennapjaidat. Mindezt minőségi és egységes vizuális megjelenéssel állítsd össze, hogy felfigyeljenek arra, amit csinálsz. Légy izgalmas, eredeti és ami a legfontosabb, hogy legyen saját stílusod, ne másokat utánozz! Hogyan tudsz kitűnni a tömegből?

Ha ezekre oda tudsz figyelni kellőképpen, akkor meglátod, hogy meglátod a magad egyediségét. Csak mindig tartsd magadat az elképzeléseidhez!

Tedd fel magadnak a kérdést!

Azon dolgozz minden nap, hogy ezt a képet, amit magadról alkottál fent is tudd tartani!

Ha ez a kép nem egyezik azzal, amit mások gondolnak rólad, vagyis ha a visszajelzések, amiket kapsz köszönő viszonyban sincsenek azzal, amit magadról gondolsz, akkor gond van. Vigyázz, mert itt nagyon könnyen elcsúszhat a márkakommunikációd egy olyan irányba, ami már nem a te asztalod. Mondok egy példát:

Ha például elkezdesz olyan témában publikálni, vagy beszélni, ami nem a Te hatásköröd, akkor könnyen hiteltelenné válhatsz. A kezdetekkor felépítetted a márkádat azokra az ismeretekre alapozva, amiket korábban megtanultál, vagy többéves tapasztalatot szereztél. Ekkor hitelesen tudsz másoknak segíteni, vagy irányt mutatni ebben a témában, de még így is nagyon fontos, hogy tartsd a lépést a mai hullámokkal, különben lemaradsz, ami ugyanolyan téves útra terelhet, mintha nem lennél a kellő tudás birtokában.

Majd végül, ha (1) bemutattad magadat és (2) elmesélted, hogy mit kell rólad tudni, akkor (3) meg kell győznöd a közönségedet, hogy téged válasszanak! 

Miért fognak Téged (márkádat) választani? Ebben segít a márkaesszencia, amiről minden fórumon sokat beszélek. Íme egy kis segítség hozzá ››

Ha ezek megvannak a fejedben, vagy leírtad őket, akkor azt fogod észrevenni, hogy megvan a küldetésed, látod a filozófiádat, s innen már egyből kirajzolódik, hogy mi lesz a feladatod. Egy márka beindításánál nem csak egy jó arculatot kell megálmodni, vagy egy weboldalt gyorsan felhúzni. Minden azon múlik, hogy mit hogyan, mikor és kinek kommunikálsz majd. Ez lesz az online marketing tevékenységed, ami valójában be fogja lendíteni a márkádat. De ahhoz, hogy ez jól tudjon működni, – nem győzöm hangsúlyozni, – hogy fel kell építened az erős alapokat, aminek a szerves része a hiteles filozófia. Ne gondolj feltétlenül nagy dolgokra! 

Sokan jöttök hozzám ebben a fázisban, hogy nincs bennetek semmi extra, nem hogy esszencia és nem is tudjátok, hogy mit is lehetne elmesélni másoknak. Majd amikor felteszek pár kérdést, azonnal kiderül magatok számára is, hogy valódi értékekkel rendelkeztek, emberek vagytok erősségekkel, gyengeségekkel és különböző történetekkel. Ami számodra alapvető, az másnak lehet igazi kuriózom. Ha te külföldön éltél, tanultál korábban és onnan hozol egy másfajta szemléletet, az másnak lehet akkora löketet ad ahhoz, amit csinál, amiért még szívesen fizetne is. Érted már?

Ahhoz, hogy másoknak is el tudd mesélni azt, amit tudni kell rólad elsősorban találd meg a fókuszt abban, amit csinálsz!

Miért és hol van szükség a filozófiára?

Összeszedtem azokat az online felületeket, ahol szükséged lehet ezekre az üzenetekre. A Brand Story megalkotása egy kreatív alkotói folyamat, amely során ráébredhetsz olyan kompetenciáidra, amelyekről korábban nem is tudtál. Ettől csak még több önbizalmad lesz, ami jótékony hatással lesz a márkádra is.




Ha szeretnéd végigcsinálni a teljes folyamatot, akkor végezd el a Brand Story Online Mesterkurzusomat és válj igazi modern vállalkozóvá! 

Ha az online kurzus után még vannak kérdéseid, vagy ezzel a tudással tovább szeretnél dolgozni a gyakorlatban, hogy felépüljön a márkád, akkor gyere és indítsuk el együtt a folyamatot!

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Unsplash.com

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .