fbpx

Mire vágysz igazából?

Korábban már többször írtam arról, hogy milyen fontos az, hogy önazonos életet éljünk és a saját elveink szerint építsük az énmárkánkat. Ebben a cikkben inkább arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy mire figyeljünk oda ebben a rohanó, külső ingerekben gazdag világban, hogy valóban a saját vágyaink szerint cselekedjünk, s az igazi céljainkat valósítsuk meg – ezáltal kitűnve a tömegből, ne pedig másét. Mit jelent ez pontosan? Előfordulhat, hogy a belső mozgatórugód nem pontosan abba az irányba terel, ami számodra a legkedvezőbb.

Ha tovább olvasol, kiderül hogy mi a kapcsolat az énmárka és az önfejlesztés között és hogy miért kell odafigyelned rájuk, ha igazi modern vállalkozóvá szeretnél válni, illetve hogyan tarthatod fent az egyensúlyt a vágyaid és a céljaid között.

Az egyik legnehezebb dolog az életben saját magunkkal szembenézni és ellentmondani azoknak az irányelveknek, amiket otthonról hozunk, amiben nevelkedtünk, amilyen környezetben szocializálódtunk.

Arra gondolok, hogy például mi van akkor, ha Te valójában nem is vagy egy vállalkozó típus, mint a szüleid voltak, de ezt láttad mintaként gyerekkorod óta, ezért felmondasz a jól fizető munkahelyeden, ahol megbecsültek, ahol építetted a karriered, s elkezded hajtani a saját szekeredet. Nincs is ezzel semmi baj, ha valójában erre vágysz, ez tesz téged kerek egésszé. Vannak bizonyos embertípusok, akik egy bizonyos életterületen iszonyú könnyen veszik az akadályokat, s vannak olyanok is köztünk, akik megszenvednek minden apró sikerért ugyanabban a  szegmensben. Mitől lehet ez? Mit tehetünk ellene vagy éppen érte?

Semmit, ugyanakkor mindent. 

Például kezdhetjük elölről a folyamatot és tarthatunk önvizsgálatot, ami soha nem késő – semmilyen élethelyzetben, semmilyen korban. Ha azt érzed, hogy valami nem kerek, nem vagy a helyeden, mert vagy hiányzik valami, vagy éppen úgy érzed túltoltál valamit, akkor egészen biztos lehetsz benne, hogy felborult az egyensúly az életedben. Ilyenkor örök törvény, hogy első körben vissza kell billentened magad ahhoz, hogy újra jól érzed magadat a bőrödben. Majd jöhet az újratervezés.

Miben segíthet az önismeret?

Belevághatsz önismereti tanulmányokba, – ami amúgy is elengedhetetlen ha saját márkát szeretnél felépíteni, – mely segítségével közelebb kerülhetsz saját magadhoz, a vágyaidhoz, vagyis az eredeti önmagadhoz. Újra megtudhatod, hogy ki is vagy te valójában, milyen vagy és merre tartasz pontosan, hogy megtaláld újra a fókuszt abban, amit csinálsz!? 

A mai világban nagyon könnyű útvesztőbe kerülni, hiszen egy nap annyi inger ér minket, mint anno a szüleinket egy év, de legalább több hónap alatt.

El tudod ezt képzelni?

Ezért sokkal jobban oda kellene figyelnünk a belső jelzőlámpánkra, mert ha az kivillan, akkor valami “hibajavításra” szorul a rendszerben. Szeretném nagyon-nagyon hangsúlyozni ezen a ponton, hogy ez nem baj, ettől nem vagyunk rosszabbak, kevesebbek mint mások. Ez az állapot bármikor és bárkinél beállhat, de ha időben felismerjük és foglalkozunk vele, akkor orvosolható és csak a javunkat fogja szolgálni.

Mik az előjelei a hullámvölgynek?

Amikor nem tudod, merre tartasz.
Amikor megkérdőjeleződik sok minden az életedben.
Amikor azt érzed, hogy alapjaiban mást csinálnál, mint eddig.
Amikor nem lebeg a szemed előtt a vágyott cél.
Amikor nincsenek céljaid, vagy mások lettek mint eddig és ez megijeszt.
Amikor arra leszel figyelmes, hogy nem is tudod, hogy mit szeretnél.
Amikor nem tudod, hogy merre indulj, de tudod, hogy változtatnod kell.

Állíts fel egy prioritási listát, hogy lásd magad előtt a végcélt, s ehhez mérten egy ütemtervet, hogy minden cselekedeted és erőfeszítésed ebbe az irányba hajtson. Most nagyon fontos, hogy ne kószálj el más ismeretlen útvonalakra életed egyetlen területén sem, mert akkor még bizonytalanabb leszel mindenben. Ha nincs meg az elérendő cél sem, vagy tényleg ennyire elvesztetted a fonalat az életedben (ami még egyszer mondom, hogy nagyon könnyen előfordulhat), akkor “lépj vissza néhány mezőt a Start-hoz”, mint egy társasjátékban. Ne érdekeljen, hogy időt veszítesz, vagy lemaradsz másokhoz képest, inkább fókuszálj saját magadra és arra az életre, amit elképzeltél magadnak, amivel önazonosnak érzed magad. 

Mi a te missziód? Mire vágysz igazán?

Mit szeretnél megváltoztatni a világban? Nézz mélyen magadba, és válaszolj őszintén:

Tetszik, amit magad körül látsz? 
Elégedett vagy az életeddel?
Milyenek az emberi kapcsolataid? (Kikre nézel fel?)
Megtalálod a motivációt a hétköznapokban?
Tudsz kellően rugalmas lenni, ha valami nem úgy alakul, ahogy eltervezted?
(Vagy totál befeszülsz minden apró mozzanaton, ami kimozdít a komfortzónádból?)

És a legfontosabb …

Min szeretnél változtatni az életedben, ami már nem szolgálja a javadat? Ha megvan, tudod hogyan fogod elérni, mik lesznek az első lépések?

Ha valaki megkérdezné az utcán, vagy egy konferencián, hogy mi az állásfoglalásod a világban, akkor tudod, hogy erre a kérdésre mit válaszolnál zsigerből? Például mit gondolsz a globális felmelegedésről, a környezetvédelemről, milyen értékek szerint éled az életedet és egyáltalán mit látsz a világban? Azonnal elkezded sorolni a negatív körülményeket, eseményeket, vagy a pozitív oldaláról fogod meg a dolgokat és próbálsz a jóra fókuszálni, úgy mint a támogató közösség, az egészséges életmód, a szép időjárás és a kedvező éghajlat? Ugyanis nagyon nem mindegy, hogy milyen belső hang és hiedelem mozgatja a gondolataidat, az észjárásodat, így a terveidet.

Az fog leginkább hatni Rád, amit egyrészt beengedsz a saját szűrődön keresztül, másrészt amit alapvető meggyőződésednek tartasz. Vagyis amiben a legjobban hiszel, ami az alap értékrended része.

De nagyon fontos, hogy a Tiéd és nem másé. Nem a családod véleménye, vagy a barátaid, párod hatása, nem a téged körülvevő környezet berögződött mintái, hanem a saját tapasztalataidra, megérzéseidre, egyéni stílusodra épülő személyiségjegyek, gondolatok összessége. Ezek összessége a saját kreativitásod kibontakoztatásának zálogai.

Mikor merted magadnak utoljára őszintén leírni vagy kimondani, hogy mik ezek?

Miben vagy jó igazán? Mi a te szupererőd?

Ezt kérdezték már tőled korábban? Tudom, most azt gondolod, hogy ez nagyképűség lenne, meg hogy nem szoktuk magunkat fényezni. De tudd, hogy ez a “nevezzük gyakorlatnak” nem egészen erről szól. Az őszinteség magaddal szemben elengedhetetlen a személyiségfejlődésed érdekében. “Áll be a tükörbe és nézz szembe önmagaddal”, ha ez nem megy, kérj segítséget szakembertől. Tudnád és látnod kell, hogy ki vagy te, milyen ember vagy, miben vagy jó és milyen területeken vannak elakadásaid vagy hiányosságaid. 

Az egyéni stílusjegyeid,
Az életviteled,
Az értékeid,
Az általad lefektetett sarokpontok

mind az egyéniséged szerves részei. Ezeket nem szégyellni, hanem felvállalni kell. De tudom, hogy ez egyáltalán nem könnyű feladat és hiszed vagy sem, de egy énmárka felépítése esetében pedig igencsak meghatározó. Éppen ezért ha most pont ebben vagy, akkor miért is ne foglalkoznál ezzel a területtel, hiszen ha az életed két kiemelkedően fontos területén is segíthet és előbbre vihet Téged.

Ha szívesen megosztanád a terveidet, céljaidat és kihívásnak tekintesz ezen fontos kérdések megválaszolására, akkor kattints ide és töltsd le a Brand Brief ingyenes online munkafüzetemet, ami éppen ebben segít, hogy összegezd a benned rejlő gondolatokat, értékeket.

A gyakorlat végeztével kérhetsz egy online konzultációt is, ami tulajdonképpen egy célkitűző beszélgetés, ahol kiderítjük mi is a Te szupererőd, az igazi esszenciád, amire később a márkád is fel tud gyönyörűen épülni.

Definiáld, hogy hova szeretnél eljutni

Sokat segíthet Neked, hogy elindulj ebben a folyamatban, ha készítesz egy tervet magadnak, s rögtön azzal kezded a munkát, hogy a kitűzöd a végcélt, vagyis hogy hova szeretnél eljutni, majd azt is rögzítsd, hogy körülbelül mikorra szeretnéd elérni a vágyott állapotot. Ez nem azonos azzal, hogy „adj magadnak egy kis időt”, éppen attól próbállak megóvni, hogy az örökös kifogásokkal folyton felmentsd magadat a fontos feladatok alól és mentegetőzz, hogy miért nem állsz neki végre rendet tenni az életedben.

Tisztázd a céljaidat és tedd le az ehhez vezető út mérföldköveit!

Miután ezt megtetted, határozd meg, hogy mit szeretnél tanulni, mivel kellene bővíteni az ismereteidet, ami előbbre vihet a korábban megfogalmazott célod felé! Ha már tudod, hogy miben vagy jó, akkor azt is biztosan tudod, hogy milyen területen hiányos a tudásod. Ez nem szégyen, a kreatív emberek arról ismeretesek, hogy képesek a megújulásra, a folyamatos tanulásra önképzésre, vagyis alapvetően a változásra.

Ha megszerezted a kellő tudást és szakmai tapasztalatot ahhoz, amit szeretnél csinálni, akkor határozd meg, hogy milyen területek(en) vagy specialista! Ez már nagyon közel fog vinni a szupererőd megcsillanásához, de lehet, hogy így is szükséged lesz külső szemre, aki rálát a legrejtettebb értékeidre, tulajdonságaidra, amikről talán még Te sem tudsz.

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Unsplash.com

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .