fbpx

Mit csinál a Lifestyle Brand Therapist?

Pontosan 2010 óta dolgozom kreatív és kommunikációs szakemberként és 2014 óta pedig már tanácsadóként, de mindvégig ugyanabban a szegmensben. Soha nem váltottam szakmát, vagy drasztikus irányt. Mindig csak finomhangoltam azt, amit csinálok. Én ebben hiszek, nekem ez a filozófiám. Így visszatekintve minden szépen egymásra épült az évek során, minden kitérőnek megvolt a maga oka és tanítása utólag az életemben, amit persze akkor és ott nem mindig láttam előre.

De azt elmondhatom, hogy nem voltak vakvágányok sem a tanulmányaimban, sem a gyakorlati éveim alatt, de még a munkahelyeim között sem. Ha valakinek másként alakul az élete, az sem baj persze. Nem könnyű az utat megtalálni önmagunkhoz. Mindenesetre nálam ez így volt! Mindegyik mérföldkő egy állomás volt az életemben, ahol kaptam valamit, amivel több és értékesebb lettem. Mindig alázattal és tudásvággyal álltam az aktuális feladathoz, amit még az is támogatott, hogy bárhol megfordultam igazi mentorra leltem. Olyan példaképek mellett dolgozhattam az elmúlt években, akik itthon a legjobbak, a legprofibbak, akik tanítottak, akik vezettek, akikre felnézhettem, akik példaképekké tudtak válni. Mindannyian meghatározó alakjai voltak a mai énemnek, identitásomnak, ízlésemnek, egyéniségemnek, amit örömmel vállalok fel és mutatok meg másoknak is.

Fotó: Photon

Tíz éves szakmai tapasztalattal a hátam mögött most értem el arra a pontra, ahol érdemes számot vetnem hogy mi minden van már mögöttem. Ez az összegzés magam számára is értékes és noszatalgikus, de emellett szükségét is éreztem leírni részletesen, hogy mit is csinálok én a hétköznapokban, hogy tiszta legyen mindenki számára, mivel fordulhatnak mások hozzám és ezt milyen korábbi szakmai tapaszatalok alapoznak meg.

Ahhoz, hogy tudd merre haladj tovább, tudnod kell, hogy honnan indultál!

Lássuk sorrendben, hogy mit is csináltam eddig (vagyis mi mindent kap, aki Velem dolgozik):

2006-2009

A Corvin Rajziskolában kezdődött a történetem, ahol a tanáraim határása elmentem felfételizni a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Építész szakára. (3 év felvételizés után rájöttem, hogy nem ez való nekem, de nagyon tanulságos és dolgos évek voltak!)

2006-2009

Míg felvételiztem az építész szakra, rájöttem hogy csak tervezésből nehéz lesz megélni, ha nem tudom művészként menedzselni magam. Ezért elvégeztem a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (mai nevén Budapest Metropolitan University) Kommunikáció és Médiatudomány BA három éves képzését PR szakirányon. Gyorsan kiderült, hogy ez jobban passzol az egyéniségemhez, mint az építész kar. De a kreativitás és alkotás iránti vágyam továbbra sem csillapodott, ezért kerestem a lehetőségeket.

2009

A főiskola utolsó évében (fél év) kötelező szakmai gyakorlatra kellett mennünk, amit én az OTTHON magazin szerkesztőségében töltöttem el. Itt kóstoltam bele először a nyomtatott sajtó világába és azon belül is egy home & living magazin hétköznapjaiba.

2008-2010

Ekkor iratkoztam be a Werk Akadémia induló enteriőr stylist szakára. Mivel az oktatás az esti órákban zajlott, így nem kevés erőfeszítéssel, de össze tudtam hozni a BA képzéssel. Ezekben az években mai napig tartó értékes barátságokat, szakmai kapcsolatokat szereztem és rálátást az egész szakmára, hazai piacra. Akkori oktatóink (Megyesi Zsuzsa vezetésével) a hazai kreatívipar krémjét alkották akkor is és ma is, akik nem csak lexikális tudást adtak át, hanem olyan szakmai gyakorlatokat biztosítottak számunkra, ahova más körülmények között talán soha nem juthattunk volna el. Itt ismerkedtem meg Konnert Zitával, aki ekkor stylistként dolgozott az ELLE DEKOR nemzetközi dizájnmagazin hazai kiadásánál. Mentorációja az egyik legmeghatározóbb pillanata lett szakmai utamnak.

A Werk Akadémián eltöltött évek alatt már megjelentek önálló írásaim a Stílus Magazinban, ahol a design híreket szerkesztettem egy ideig szakmai gyakorlatként.

2010

Gyakornoki, és nem sokkal később segédszerkesztői pozícióba kerültem a hazai ELLE DEKOR nemzetközi dizájnmagazin szerkesztőségében. Az a vizuális kultúra, amit itt szívtam magamba alapvetően meghatározza a mai stílusomat, gondolkodásomat, élethez való hozzáállásomat. Az ott tapasztalt gondolkodásmód, életszemlélet, alázat, diszkréció és tudás, amit elsajátítottam megalapozta a szakmához való viszonyulásomat, későbbi szabadúszó létem színvonalát. Igazán inspiráló év volt (sajnos nem tartott tovább, mert anyagi okok miatt megszűnt és átszerveződött a kiadó). Itt vettem részt először igazi fotózáson, ami professzionális keretek között zajlott igazi stylistokkal, fotósokkal, sminkesekkel és a legrangosabb lakberendezési és divatmárkákkal.

Ebben az évben utaztam ki először Milánóba, az iSaloni szakkiállításra, ami kétségkívül a legelismertebb és legnívósabb szakmai esemény világszerte a dizájnszcénában. Nem csupán vendégként, hanem a magyarországi ELLE DEKOR szerkesztőjeként vettem részt az eseményen, ami azért fontos, mert így olyan kapuk nyíltak meg előttem, amit laikusként nem értékeltem volna. Olyan neves tervezőkkel találkoztam és beszélgethettem, akiket addig csak magazinokból ismertem. Egyedülálló élmény volt fiatalon a kreativitás és a stílus fellegvárában, Milánóban mozogni. Az utazást külön emlékezetessé tette, hogy a Werkes osztálytársaimmal vettük be a várost, ahol pár nap alatt annyi új impulzust és inspirációt kaptunk, mint az előtte még soha. Itt már megkaptam az a löketet, hogy milyen színvonalon érdemes bármit is csinálni az életben. Csak ennek és csak így van értelme. Azóta is külföldi utazásaim során tudok a legjobban feltöltődni azzal a munícióval, amivel itthon aztán tovább tudok működni és kreatív tudok lenni a munkámban, a hétköznapi életemben.

2009-2011

Az ELLE DEKOR magazinnál eltöltött év alatt már a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mesterszakos hallgatója voltam vizuális kommunikáció szakirányon. Ezekben az években nagyon mély és megalapozott tudást szereztem, miközben nem utolsó sorban igazi egyetemi életet éltem. Akkori csoporttársaim jó része ma is a legismertebb hazai médiumoknál dolgozik, vagy már szabadúszó szakemberként, mint jómagam is. Ekkor már valós projekteken dolgoztunk, amivel életszerű és gyakorlatias tapasztalatot szereztünk későbbi hivatásunkhoz. Mind a mai napig vizuális kommunikációs szakemberként dolgozom én is és ebből keresem a kenyérre valót!

2012

Az ELLE DEKOR megszűnése után lediplomáztam és elhelyezkedtem az első hivatalos munkahelyemen, a Szép Házak Online szerkesztőségében dizájn újságíróként-és szerkesztőként, ahol önálló interjúim és cikkeim jelentek meg a lapban, s beleláthattam élvonalból a digitális média működésébe. Ezek voltak az első online marketinges ismereteim, amit azóta már magasabb szintre emeltem. A mindennapi tartalomgyártás mellett belefolyhattam a hosszú távú tematika kialakításába, a design rovat szerkesztésébe, mindemellett pedig megismerhettem a hazai építészek, belsőépítészek, lakberendezők és enteriőrtervezők legjavát, akikkel interjút is készíthettem, s legújabb munkáik befotózásán is mindig jelen voltam.

2013-2014

Egy évvel később úgy döntöttem, hogy szeretném magamat kipróbálni abban a szektorban is, amiből diplomát szereztem, így kerültem a Style Communications, akkor újonnan induló butikügynökség csapatába projekt menedzserként. Az itt eltöltött idő alatt dolgoztam először önálló kommunikációs szakemberként saját ügyfelekkel (például Bedő Imre – Férfiak Klubja). Fotózási helyszíneket szerveztem, forgatókönyvet írtam, arculati koncepciót dolgoztam ki a művészeti vezetővel induló márkák számára, s itt képviselhettem pr-szakemberként magyar designereket a londoni design héten. Már akkor nagy érdeklődést mutattam a hazai kreatív ipar képviselőinek felkarolása, támogatása iránt. Két alkalommal volt szerencsém Londonban a magyar standon képviselni hazai bútortervezőket nemzetközi megmérettetésen, ahol a teljes sajtókommunikációt már én menedzseltem.

Fotó: Style Communication

2014

Úgy éreztem, még mindig tanulnom és fejlődnöm kell ebben a szektorban. Ezért mentem át a MITTE Communication csapatába, ahol külön design szekció alakult a hazai kreatív ipari márkák képviseletéért. Olyan ügyfelek nemzetközi jelenlétén dolgozhattam, mint az IVANKA beton design például. Még a próbaidőszak alatt felkérést kaptam a Design Hét Budapest egyik projekt menedzseri pozíciójára, amit utána még három évig töltöttem be.

2014-2016

Ez már igazán nekem való közeg volt. A Design Hét Budapest rendezvénysorozatánál élvonalban dolgozhattam a hazai divat- és dizájnipar legnevesebb képviselőivel. Nívós és nagy volumenű rendezvényekért, partikért feleltem, s adtam tanácsot már akkor is a tervezők online jelenlétéhez. Így kerestek fel első saját ügyfeleim, s ebből a helyzetből adódott, hogy megalapítottam saját, önálló vállalkozásomat tanácsadóként akkor még Francy Design PR Studio néven, hogy közvetlenül támogathassam a designerek márkáinak stílusos építését. Ezkben az években olyan saját projektjeim lettek, mint például az IVANKA Factory & Design Services közösségi oldalainak vezetése, az ANUKA kids design pr-tevékenysége a párizsi Maison & Objet kiállításon való részvétel kapcsán, vagy a MOBILSOFA pr-eseményének lebonyolítása és kommunikálása.

2014 –

Még a Design Hét Budapest-nél eltöltött első évem alatt megalapítottam a saját vállalkozásomat, akkor még Francy Design PR Studio néven, aminek keretein belül szabadúszó tanácsadóként segítettem hazai kreatív ipari vállalkozásokat, tervezőket, hogy egységes és stílusos közegben építhessék márkájukat. Kezdetben kizárólag tervezőkkel (divattervező, bútortervező, látványtervező, ékszertervező, grafikus, stb.) dolgoztam, mert akkoriban erre volt rálátásom, ebben a szegmensben voltak kapcsolataim és tapasztalataim, amelyeket azóta szélesebb spektrumban bővítettem. Így ma már úgy fogalmazok, hogy Kollár Franciska – Lifestyle Brand Therapist néven életmód- és énmárka tulajdonosokat mentorálok. Minden eddigi tudásom és tapasztalatom birtokában segítek a kezdeti ötleteléstől kezdve az arculati koncepción, weboldal kialakításán át a fotóanyag és online marketing stratégiájának összeállításában. Azaz komplexen kezelem ügyfeleim terveinek, céljainak megvalósítását és a vállalkozói életmódjuk kialakítását. Már évek óta érzem, hogy nem lehet elhanyagolni a márkaépítésben az emberi oldalt sem. Vagyis éppen úgyanúgy foglalkozom a helyes és egyéni életvitel kialakításával, egyéni értékek és stílusjegyek megtalálásával, mint egy új logó, vagy arculat kialakításával. Mind emberek vagyunk önálló stílussal, autonómiával. Ettől izgalmas és változatos ez a szakma.

2017

2016-ban szelet kaptunk a nővéremmel, hirtelen ránk tört az alkotási vágy. A munkánk során már éreztük napról napra, hogy az embereknek nagy szüksége van életviteli iránymutatásra is, nem csak szakmai tanácsokra. Nálam ebben az évben csúcsosodott ki egy évek óta tudatosan felépített életmódváltás, aminek következtében szépen lassan átalakítottam a táplálkozásomat, életritmusomat, munkamódszeremet (ekkor lettem szabadúszó vállalkozó), napi beosztásomat, emberi kapcsolataimat, hobbimat, szabadidős tevékenységeimet, testmozgással kacsolatos szokásaimat, mindennapi rutinomat. Nem volt kis változás, de megérte és szerettem volna példát mutatni ezzel másoknak is. Ebből az alap gondolatból született meg 2017-ben az Inspiráció Természetesen – Találj rá a kreativitásodra! című életmódkalauz a BOOOK Kiadó gondozásában.

Ez volt életem első saját kiadványa, amelyet a testvéremmel, Kollár Borbálával közösen alkottunk meg, hogy saját tapasztalatainkból merítve másokat is bátorítsunk a változtatásra, a kreativitásuk megélésére, egyéni életük minőségének javítására, ami erőt és új lendületet ad a mindennapokhoz. Irtó büszke vagyok arra, hogy meg mertük mutatni magunkat, hogy volt elég bátorságunk és kitartásunk ezt a folyamatot végigcsinálni. Egy egész éven át együtt kalandoztunk a fotósunkkal, Batár Zsolttal, akivel azóta is baráti viszonyban vagyunk és szívesen emlékezünk vissza a közös élményekre. Akkor is és most is összeköt minket az értékrendünk, a természethez való viszonyulásunk, az élethez való hozzáállásunk. Ilyen kapcsolódásokból születnek meg a legértékesebb dolgok a világon.

Ahhoz, hogy valaki sikeresen fel tudja építeni a saját vállalkozását, ahhoz meg kell ismernie önmagát, s tudatosan fel kell építenie az identitását, saját világát, amivel később leendő ügyfelei is tudnak azonosulni. Számomra a legfontosabb az önazonosság megtalálása és annak közvetítése egy márka jelenlétében, amit minden eddigi munkám során kutattam.

“Élj stílusosan és találd meg önmagadat a márkádban!”

Az itt leírtak tükrében továbbra is imádok olyan kreatív projekteken dolgozni, amelyek engem is valami új dolog megalkotására ösztönöznek, ahol nekem is kihívás megtalálni egy márka igazi esszenciáját. Egy ideig szüneteltettem az ilyesfajta tevékenységemet, de mostantól újra vállalok komplett művészeti vezetést kimondottan kis- és középvállalkozásoknak, akik nem most indultak, hanem már maguk mögött tudhatják a kellő szaktudást, presztízst, öszfélkört és tudják, hogy mit akarnak, csak szükségük van egy külső szemre, aki egységben látja őket és itényt mutat.

A művészeti vezetés azoknak nyújthat segítséget, akik már jó ideje tevékenykednek a saját piacukon, s szakterületük igazi szakértőivé váltak és szükségük lenne kreatív irányításra, ötletelésre, tervezésre és tanácsadásra a legújabb alkotásuk/ötletük megvalósításához (legyen szó egy könyv kiadásáról, egy esemény megszervezéséről, egy új termék vagy szolgáltatás bevezetéséről). Iránymutatást adok, hogy a projektben egyszerre ötvöződjön a márkád és a saját egyéniséged stílusa, ugyanakkor megfeleljen az aktuális fogyasztói kívánalmaknak, aktuális trendeknek. Miután én magam is írtam már könyvet, – amelynél író, stylist és művészeti vezető is voltam egyben alkotótársammal, – ezért pontosan tudom, hogy mire kell odafigyelni. Magazinos múltam során és a könyv létrehozásában is dolgoztam már számos profi kreatívval, – úgy mint fotós, food & enteriőrstylist, grafikus, stb.) akiknek az összehangolt és precíz munkája nélkül nem boldogultunk volna úgy, ahogyan elterveztük.

Ha érdekel, hogy mit is kapsz pontosan a művészeti vezetés alkalmával, akkor kattints ide és olvasd el ennek a szolgáltatásnak a pontos leírását! ﹥﹥

Olyan életmódmárkákkal élvezem a legjobban az együttműködést, akik tulajdonosai ambíciózusak, életvidámak, tettre készek és nyitottak a közös, építő munkára.

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Kollár Franciska – Lifestyle Brand Therapist

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .