Ismét egy rendhagyó témával jövök és ezúttal szeretném is előre jelezni, hogy egyre inkább ilyesfajta írásokra számíthatsz az online felületeimen. Szeretem a transzparens folyamatokat, szerintem ezekből lehet a legtöbbet tanulni és ettől lesz az ember valóban hiteles és önazonos a közönsége szemében, ezért fontosnak tartom, hogy lásd nálam mik zajlanak a színfalak mögött.
Hogy jön ez ide?
Úgy, hogy ha már jó ideje követed a blogomat, s olvasod az írásaimat, akkor feltűnhetett, hogy én magam is óriási változásokon mentem keresztül az elmúlt hónapokban, amit lépésről lépésre megosztok veled, hogy lásd, én is végigmentem azon a folyamaton, amiben segítek másoknak (tehát nem csak úgy „szövegelek” a nagyvilágba), másrészt hogy te is tanulhass belőle és be tudd építeni a saját életedbe, működésedbe azt, amire éppen most szükséged van.
Már korábban is írtam arról, hogy milyen túlélési praktikákat lehet bevetni életmódmárka tulajdonosként az ilyen időszakokban, amit most élünk éppen, de még mindig azt tapasztalom, hogy nagyon szétcsúsztak a dolgok körülöttünk, – amit nem lesz rövid idő helyreállítani, – ezért már engem is feszített valami belülről, hogy változtatni kell olyan dolgokon, amiről korábban azt hittem, hogy már működik. Nagyon nehéz volt belátnom és elfogadnom azt a tényt, hogy az elmúlt év rávilágított, hogy fel kell készítenünk magunkat egy olyan életvitelre, gondolkodásmódra, amely támaszt nyújt azokban a vészterhes időkben, amikor hirtelen kell irányt váltanunk, s új stratégiát kidolgoznunk. Míg korábban úgy öt évente volt időszerű egy márka vagy vállalkozás újragondolása, úgy manapság évente akár többször is felül kell vizsgálnunk, hogy jól mennek-e a dolgok. Vagyis nem könnyen, de beláttam végre, hogy …
Egyszerűen nem tudunk támaszkodni sem korábbi módszerekre, jól bevált trükkökre és szokásokra, mert ma már ezek nem működnek.
Én már hetek óta azt érzékelem, hogy napról napra többet kell dolgoznom magamon, a testi-lelki jóllétemen (pl.: többet járok a természetbe, s merülök el a csendben) és ki kell zökkentenem magam az „állóvíz” állapotából, ha azt akarom, hogy változzanak a dolgok és jó irányba haladjak. Ha megadom magamnak azt ez ÉNidőt, akkor mindig jönnek a megoldások.
Már régóta érlelődik bennem a vágy, hogy elindítsak egy olyan Életmód Programot, ami segít megtalálni a saját ritmusodat ebben a felgyorsult, kihívásokkal teli világban. Ez egy saját módszertan, ami több lépcsőfokból áll, amely során megváltozik a gondolkodásod, helyére kerülnek a negatív érzéseid és képes leszel elindulni egy olyan úton, ahol fejlődhetsz és építkezhetsz a magad tempójában. Ebben a folyamatban én nem tanácsokat osztok, hanem a helyes irányba terellek, s rávilágítok azokra a lehetőségekre, amelyek a rendelkezésedre állnak.
Mi is az a coaching?
A COACHING „egy olyan tanácsadó tevékenység /tanácsadási folyamat/, amely sajátos eszközeivel az egyén önálló feladatmegoldását segíti elő, támogatja akár az érintett személy (érintettek) ismereteinek kiegészítésével is – és elvezeti az optimális döntéshez, célja megvalósításához. (Dr. Poór Ferenc, 2007).
Kérdezéstechnikát használ, él a pszichológia eszköztárával részben, tesztekkel is dolgozik, vagy akár videóval és képekkel. A jelenre és a jövőre fókuszál, nem elemez. Ennek lényege, hogy bármi is történt a múltban, már megtörtént, mi elsősorban a jelen problémáit akarjuk megoldani, és ezáltal a jövőnket már tudatosan úgy alakíthatjuk, ahogyan azt mi akarjuk. A coaching diagnosztizál, célt határoz meg, megoldásokat keres, erőforrásokat gyűjt, konkrét lépésekre bontja a megvalósítást, amelyeket közben monitoroz. A múlt traumáinak ismeretét a jelen javára fordítja. Erősíti a megoldás központú gondolkodást és a jelenlétet, perspektívát nyújt, amiből az egyén önálló döntéshozatalra képes.
Mi az a brand coaching?
A BRAND COACHING ugyanúgy egy építkező folyamaton kísér végig, ahol rátérünk olyan nehézségek, elakadások megoldására, amelyek meggátolnak abban, hogy sikeres és magabiztos vállalkozó válhasson belőled. Hiszen a mai világban nem elég jónak lenni valamiben, ki kell tűnni a tömegből, s meg kell mutatni az egyediségedet. Ez viszont sokakból kihozhat komoly önértékelési problémákat, korábbi feszültségeket, amelyeket csodálatosan ki tudunk oldani ennek a rendhagyó és egyedi technikának a segítségével úgy, hogy később meg tudod őrizni a stabilitásodat. Amiben biztosan segíthet neked ez a technika:
önreflexió • megoldásközpontú gondolkodásmód • intuitív szemlélet • személyre szabott szolgáltatások megalkotása • problémamegoldás • stresszkezelés • múlt jelenbe helyezése • kommunikáció fejlesztése • önismeret • célkitűzés • test és lélek egyensúlyának megtalálása • felkészülés a változásra | színvonal emelkedésre • kivitelezés ötlettől a célig • hatékonyság növelése • rendszerben való gondolkodás • megvalósításban való támogatás • tudatos tervezés • önkifejezés • fókuszáltság • jelenben lenni • ráhangolódás valamire • imázs kialakítása • stílus • életszerű megoldások • kreativitás megőrzése
Ami elsősorban elindította a fejemben a változtatásra való igényt, az a személyes kapcsolatok átalakulásának megfigyelése volt. Csak igyekeztem éber lenni, s megfigyelni magamat, a reakcióimat és az embereket a környezetemben, s arra lettem figyelmes, hogy valami megváltozott, valami nem úgy megy mint régen. Általában egy ilyesfajta felismerésből indulunk el egy olyan úton, amely során új célokat tűzünk ki magunk elé. Ezen az úton gyakran elmaradoznak mellőlünk korábbi társak, segítők, ami a természetes velejárója a folyamatnak. De ezt sem könnyű egyedül megemészteni, pedig rájön az ember, hogy a saját hasznára vált ez is.
Az én esetemben maga a felismerés az volt, hogy például az üzleti életben míg korábban az online térben próbáltuk elérni, hogy a közönségünk eljöjjön a rendezvényeinkre, észrevegye a szolgáltatásunkat, adott esetben a termékünket, úgy ma annyira nehéz kitűnni virtuálisan, hogy inkább újra a személyes kapcsolódásban keressük a megoldást.
Hogyan?
Újra elmegyünk szakmai rendezvényekre, s élőben hívjuk fel a figyelmet a kínálatunkra, vagyis egy személyes beszélgetést követően tereljük a leendő közönséget online felületeinkre.
Visszatérünk oda, ahonnan indultuk. Vagyis a gyökereinkhez.
Egyre többektől hallom és én is ezt érzem magamon, hogy a legjobb lenne kiüríteni a fejünket, s lemosni magunkról az online platformokról ránk zúduló, – gyakran hamis, vagy manipulatív, – információáradatot, hogy újra meghalljuk a belső hangunkat, ami szinte mindig ösztönösen rávezet minket a megoldásra. Ehhez óriási bátorságra van szükség, de ha már felismered magadban, hogy nem szeretnél beállni a sorba, az már fél siker azt gondolom.
Mi a megoldás a virtuális zaj ellen?
Tehát újra ki kell menni az emberek közé! Meg kell hallgatnunk, hogy miben vannak éppen, mi bántja vagy hátráltatja őket, mire lenne most nagy szükségük. Ez egy sokkal empatikusabb, humánusabb stratégia annál, minthogy gondolkodás nélkül elkezdjük ugyanúgy „tukmálni” a portékánkat, mintha mi sem történt volna. Hogyne történt volna!
Megállt az életünk több, mint egy évre, s bizony ezzel foglalkoznunk kell. Ezt most nem tudjuk csak úgy lenyomni magunkban. Az már érezhető, hogy lesznek ennek az időszaknak utóhatásai, amivel sajnos kénytelenek leszünk szembenézni. De nagyon nem mindegy, hogyan állunk hozzá ehhez a kérdéshez. Ha lázadunk és ellenkezünk, akkor a negatív érzelmeket és történéseket fogjuk megteremteni az életünkbe, ha viszont őszintén magunkba nézünk, s megvizsgáljuk, mik is törtek fel belőlünk a felszínre, akkor jobban fogjuk érezni, hogy mit kell magunkban és az életünkben meggyógyítani, helyrehozni, vagy regenerálni.
Ha elég türelmes leszel magaddal, akkor rá fogsz érezni, hogy merre kell elindulnod! De ehhez le kell csendesedned!
Majd menj ki az emberek közé, s hallgasd meg, hogy mire vágynak, milyen szükségleteik vannak. Ha veszed a fáradtságot, hogy akár újra visszamenj az alapokhoz, akkor talán olyan dolgokra is figyelmes leszel, amiket észre sem vennél, ha csak hajtanád a szekeret, mint korábban.
Vállalkozóként ugyanúgy rá kell most éreznünk, hogy mire van szüksége a közönségünknek, egyáltalán hogy ott van-e még a háttérben az a vásárlói csoport, akikhez korábban beszéltünk, vagy már teljesen máshol járnak. Ha ezt is megvizsgálod a működésedben, bizony lehetséges, hogy rá fogsz döbbenni: megváltozott a célcsoportod, így neked is változtatnod kell valamin.
A brand coaching folyamat során ezt is meg tudjuk vizsgálni, hogy mi az, ami „behalt” és hogyan tudsz ezen változtatni és felfrissíteni a vállalkozásodat, hogy a kínálatod valóban a közönséged szükségleteire reflektáljon. Mindemellett arra is rávilágítok a közös munka során, hogy felismerd, lehet, hogy nem csak a környezeted vagy a körülmények, de te magad is jelentősen megváltoztál. Erre fel vagy készülve, vagy még mindig tagadásban vagy?
Ha életmódmárkát építesz, akkor különösen szem előtt kell tartanod, hogy üzeneteiddel és felhívásaiddal minél több érzékszervre kell hatnod, ha bármilyen reakciót ki szeretnél váltani a közönségedből. Ez még csak a kezdet, ezután jön az a fázis, ahol cselekvésre kell ösztönöznöd őket, vagyis el kell érned, hogy elköteleződjenek feléd és meg is vegyék a termékedet/szolgáltatásodat. De ebben is az a tapasztalatom, hogy nem az aktuális trendeket érdemes követned, vagy másolni a versenytársak módszereit, hanem rá kellene jönnöd, hogy te milyen műfajban vagy jó és hiteles és mire van éppen lehetőséged. (pl.: live streaming, videós jelenlét, blogírás, közösségépítés, interjúkészítés, stb.). Ha nem a hozzád testhezálló formátumot fogod választani, akkor túlságosan izzadságszagú lesz a tartalmad, amit előállítasz, így nem biztos, hogy azt a hatást éred el vele, amit eredetileg szerettél volna.
Kell-e követni az új trendeket?
A COVID-19 járvány hatása szinte minden korosztályra kiterjed kortól, nemtől, társadalmi hovatartozástól függetlenül, így óvatosnak kell lenned azzal kapcsolatban, hogy kinek mire lesz most szüksége. A legjobb, ha nem feltételezgetsz magadtól, hanem …
- megkérdezed a közönségedet,
- online-offline-hybrid megoldásokkal is készülsz,
- lehetőséget biztosítasz a visszajelzésre.
Most minél rugalmasabb vagy és gyorsan tudsz reagálni a piaci helyzetre, annál nagyobb előnyre fogsz szert tenni. Aki nem képes idejében felismerni, hogy változtatni kell, az bizony le fog maradni. Ezt nem azért mondom, hogy stresszeld magad ezen. Éppen ellenkezőleg. Arra szeretném felhívni a figyelmedet, hogy ez a gyors reakcióképesség és hajlandóság a változtatásra már a mindennapjaink részévé válik lassan, így érdemes megtanulni kezelni ezt a helyzetet. Hogyan? Csakis megfelelő önismerettel és tudatossággal, amely segít neked abban, hogy egyensúlyban maradj, hogy önazonos légy, s hogy jobban tudd kezelni a „fenteket és a lenteket” egy vállalkozásban. Mert bizony akad bőven mindkettőből. Ha tudod már, hogyan reagálsz bizonyos helyzetekben, akkor azt is tudni fogod, hogyan juss túl ezeken a pillanatokon úgy, hogy ne veszítsd el önmagad, hanem profitálj a lehetőségekből.
Ha arra törekszel, hogy önmagadat add, akkor ezzel már eleve egyedi leszel és ki tudsz tűnni a tömegből. Persze vannak bizonyos szabályszerűségek, amiket jó, ha betartasz, de akkor se felejtsd el, hogy a legfontosabb, hogy: választ kell adnod az emberek érzelmi szükségleteire, ehhez pedig először a sajátodat kell jól ismerned és kielégítened.
Töltsd fel a saját teás bögrédet, hogy aztán másokét is tele tudd tölteni!
Így tudsz a legjobban láthatóvá válni, ha jóban vagy önmagaddal és jól érzed magad a bőrödben. Ehhez egyfajta tudatosságra lesz szükséged. Kezdd a munkát a 21 Napos Tudatos Életmód Online Kihívás Nr. 1 első szériájával. (Tudtad, hogy 21 nap szükséges ahhoz, hogy egy elhatározás szokássá váljon? ) Ez a lehetőség az Életmód Program első állomása, ami abban nyújt segítséget, hogy feltöltsd az energiakészleteidet. Hiszen üres elmével és lemerült fizikummal nem tudsz nekilátni az elmélyült munkának.
Ha lemerülsz azon a területen, ahol adnod kellene, akkor nem csatlakozni fognak hozzád a leendő ügyfeleid, hanem éppen ellenkezőleg, elpártolnak tőled.
Márpedig ha lemerülünk kívül-belül, akkor megváltoznak a minket körülvevő energiák és azok áramlása is megrekedhet. Ha szeretnéd újra felébreszteni magadban az erőt, akkor keress fel egy 0. díjmentes beszélgetésért!
⁎⁎⁎
Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!
Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!
Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …
Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!
⁎⁎⁎
Képek forrása: Unsplash.com, Kollár Franciska – Lifestyle Brand Therapist