Ezt hallottad már?
Lejárt a hamis üzenetek, a megtévesztés vagy az agresszív befolyásolás időszaka. Bár még sokan azt gondolják, hogy működik a látszatkapcsolatok fenntartása, a felszínes és kissé semmitmondó tartalom és az idealizált családi idill bemutatása. De ha kicsit is odafigyelsz ennek a pszichológiájára, akkor hamar rájössz, hogy aki tökéletesnek próbálja “álcázni” magát, a családját, s ezzel együtt a márkáját, vállalkozását, amögött mindig sántít valami. S ez leginkább belül keresendő.
Ha boldog vagy, ha minden rendben, akkor nem érzed szükségét, hogy az online térből szerezz visszaigazolást arra, milyen jó vagy.
Ne a közösségi oldalakról próbálj impulzust szerezni az önbecsülésed feltornázására, hanem belülről meríts, vagy kérj profi segítséget. Magaddal foglalkozni nem bűn, hanem érték. Sőt úgy is mondhatnám, hogy a mai vállalkozóknak már kötelező. Ugyanis ha Te magad rendben vagy, akkor a vállalkozásod is sikeres lesz. De arról, hogy hogyan válhatsz modern vállalkozóvá, arról már írtam korábban. Ha aktuális Nálad, akkor érdemes elolvasni a korábbi írásaimat ebben a témában. Ez a cikk másról fog szólni. Most arra szeretném felhívni a figyelmedet, hogy merd megmutatni önmagadat.
TALÁLD MEG ÖNMAGADAT A MÁRKÁDBAN
Ez az (én)márkám szlogenje is, nem véletlenül. Én ebben hiszek a legjobban, ez a filozófiám, szerintem ez egy stílusos márka alapelve. Ahhoz, hogy elérd ezt a szintet, végig kell menned egy folyamaton, amit nem tudsz és nem is érdemes megúszni, lerövidíteni.
Várd ki, míg eljön a Te időd
Sokan fordulnak hozzám a mai napig könnyen jött ötletekkel, amelyek megvalósításához instant megoldásokat várnak, mégpedig azonnal. Az ún. “tuti business” érdekében. (Én csak így hívom! Nem sértésnek szánom.) Ne értsd félre, nagyon díjazom, ha valakinek profitábilis ötletei vannak, ez valóban elengedhetetlen egy sikeres vállalkozás felépítéséhez. De ahhoz, hogy igazi lelke legyen annak, amit csinálsz és valódi tartalommal tölthesd meg a kommunikációdat és mindeközben hű maradhass önmagadhoz, annak megvan az ára és a menete is. Mégpedig az, hogy …
- Fel mered vállalni a személyiségedet.
- Ismered magadat és a korlátaidat, s ha kell tudsz segítséget kérni.
- Tudod, most hol állsz és hova szeretnél eljutni.
- Vannak hosszú távú céljaid is, ami nem csupán pénzkereseti lehetőség.
- Tudod, hogy mi az igazi esszenciád. (Nem földöntúli tulajdonságokra gondolok, hanem azokra az értékekre, amelyeket magadban szeretsz, amire büszke vagy.)
- Tudod, mikor kell még a háttérben maradni, s mikor kell cselekedni.
- Érzed, hogy mikor van szükség arra, hogy megmutasd magadat
Ahhoz, hogy hű maradhass önmagadhoz a legnehezebb időkben is, ahhoz nagyon mély önismeretre van szükséged. Miért lesz ez fontos, és hogy jön ez ide a mai témához? Hát úgy, hogy amikor elérkezel arra a pontra, hogy …
- Készen áll a terméked, vagy a szolgáltatásod
- Van egy csodás arculatod
- Felépítettél egy jól működő weboldalt / webshopot
- A gyártás, háttérmunkálatok is rajtra készen
- Megtervezted a stratégiádat, hogyan adod el a termékedet ›› vagyis, hogyan éred el a közönségedet
Akkor lehet elkezdeni igazából a működésedet. Ehhez pedig meg kell mutatni magadat hitelesen, mint a márka mögött álló személyt. S ilyenkor szoktak jönni a legnagyobb problémák, a kifogások, a magyarázkodás, hogy miért nem vállalod fel önmagadat, a márkádat, az álmodat. (Nem összetévesztendő a magamutogatással!) Bizony, ezt is meg kell szépen tanulni, hogy rutinná váljon. Ami szintén nem megy egyik napról a másikra.
Az a tapasztalatom, hogy akkor nem merik felvállalni magukat a márkatulajdonosok, ha nincsenek rendben saját magukkal, vagy magánéleti problémáik vannak, anyagi nehézségeik vagy önértékelési zavarral küzdenek, mert valaki vagy valamilyen élethelyzet teljesen kiölte belőlük a vágyat, hogy megvalósítsák önmagukat és a legbelsőbb vágyaikat.
Ez pedig nem más, mint az a tevékenység, hivatás, amivel a világon a legjobban szeretsz foglalkozni, ami nem is munka számodra, hanem relaxáció, feltöltődés, hobbi, vagy nevezzük bárminek. Egy igazi életmódmárka ettől különbözik a többitől.
Most pedig lássuk, hogyan néz ez ki a gyakorlatban, mit tudsz tenni Te magad azért, hogy a lehető leghitelesebben, őszintébben és önazonosabban mutasd be magadat a leendő ügyfeleid/vásárlóid előtt.
5 + 1 Tipp: Hogyan tedd önazonossá a márkádat?
- A vizuális megjelenésed szimbolizálja az értékeidet, amelyek mentén éled az életedet, s amelyeket a márkád is képvisel.
- Készíts werk, azaz munkaközi fotókat a márkakommunikációdhoz. (Például egy termék esetében is hasznos, ha a webshopban nem csupán egy unalmas, fehér hátteres termékfotó szerepel, hanem egy hangulatkép, vagy egy munkafázist bemutató fotó, amitől izgalmasabb és kelendőbb lesz. De ugyanez fontos egy szolgáltatásnál is, hogy az emberek el tudják képzelni, mit kínálsz pontosan.)
- Storytelling: mesélj arról, hogy honnan indultál, milyen utat jártál be, hogy idáig eljuss, amit most látnak és mire készülsz még.
- Mindig tájékoztasd a közönségedet, hogy mi zajlik a háttérben. Ennek módját, stílusát alakítsd ki úgy, hogy megszokják és már-már várják az újdonságokat.
- Húzd meg a határaidat! A legfontosabb kérdésekben zárd ki a külvilágot! Ilyenkor hallgass a belsődre, vagy profi tanácsadókra, szakemberekre. Akkor lesz igazán a Tiéd a márkád, ha ragaszkodsz az elveidhez, s nem alkuszol meg egyszerűbb, olcsóbb vagy más végeredménnyel, mint amit elképzeltél.
Ezzel persze óvatosan! Mert az, hogy ragaszkodsz az elveidhez nem ugyanazt jelenti, mint hogy nem tudsz elengedni rossz beidegződéseket, döntéseket, külső befolyást. Mert az is fontos, hogy légy kellően rugalmas vállalkozóként, s mindig legyen B-terved. Az is nagy hiba, ha vakon beleszeretsz a saját ötletedben, de ha valaki rávilágít, hogy ez nem lesz kifizetődő számodra valami miatt később, akkor nem tudod elengedni. Érzed a kettő között a különbséget? (Az elengedésről a márkaépítésben még fogok írni, mert ugyanúgy, ahogyan az önfejlesztésben, itt is óriási szerepe van abban, hogy mennyire leszel sikeres a hivatásodban!)
+1. Ha valami nem megy, akkor ne erőltesd! Vannak olyan időszakok, helyzetek,
amikor egyszerűen nem akar valami összeállni. Ezt általában szoktuk is érezni.
Például a grafikus nem találja el, azt az irányt az arculattervezésben, ami a
fejünkben volt, a termékfejlesztésben nem stimmel valami, nincs meg a
megfelelő alapanyag, valami nem érkezik meg időben, kompromisszumot kellene
kötni a weboldal felépítésében, csúszik egy esemény stb. még hosszan sorolhatnám.
Talán érzed már, hogy miért is olyan fontos, hogy jól ismerd magadat, hogy jóban legyél önmagaddal, s hogy ilyen módon önazonos márkát építs. A mai világban a ma emberének már őszinteségre, eredeti megoldásokra és valódi segítségre van szüksége, ami kifizetődik számára hosszú távon. Az internetnek köszönhetően ma már a kliensek is utána tudnak nézni mindennek, ezért nem lehet őket megvezetni. Ha Te igazán igényes vagy magaddal szemben, akkor nem is ez lesz a célod, hanem hogy valami pluszt adj nekik.
Ha megvan ez a plusz és szeretnéd megvalósítani lépésről lépésre, akkor nézz körül az oldalamon, mert számos lehetőséget kaphatsz ehhez.
Jöhetsz konzultációra, vagy dolgozhatsz eleinte otthonról is a saját tempódban az online mesterkurzusok vagy a letölthető segédanyagok segítségével!
Jó munkát kívánok!
⁎⁎⁎
Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!
Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!
Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …
Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!
⁎⁎⁎
Képek forrása: Unsplash.com