Sok nőnél látom az utóbbi időben, hogy bármilyen közegből is jön (értsd úgy, hogy neveltetés, korábbi munkahely, beosztás vagy családi állapot) és bármilyen magabiztosnak is tűnik, ez a tulajdonság valahol elveszik az építkezés során. Ezzel az írással szeretném körbejárni a témát, hogy miért van ez így manapság és hogy mit lehet ellene tenni, hogy megelőzzük a teljes összeomlást.
2020-at írunk, amikor már korántsem idegen a világban, ha egy nő saját vállalkozásba kezd, esetleg vezetői pozícióba kerül, de tovább megyek már az sem rendhagyó, ha egy családban a Nő a fő pénzkereső, míg a Férfi elmehet GYES-re. Nézzük az első esetet, ami az én szakterületem, hiszen olyan (leginkább) ambíciózus nőknek segítek megvalósítani az álmaikat és elindítani a saját vállalkozásukat, akik egy komoly karrierváltáson mentek keresztül, s egy multinacionális cégből (vagy legalábbis fix munkaidős munkahelyről) kilépve megvalósítják önmagukat, és/vagy gyermekük megszületése után megváltozott értékrendjük következtében nem mennek vissza korábbi munkahelyükre, hanem belevágnak egy énmárka vagy életmód márka felépítésébe.
Ez a jelenség, illetve 21. századi lehetőség a nőket is komolyan megtépázza ám és az ő megítélésüket is jelentős mértékben megváltoztatta.
Mit jelent ez pontosan?
> Sokkal több területen kell megfelelniük, mint korábban.
> Rájuk nehezedik a nyomás, hogy aktív pénzkeresők lesznek a családban.
> Nőként, anyaként ugyanúgy meg kell felelniük, ahogyan vállalkozóként.
> A hosszú távú siker miatt keménynek és következetesnek kell lenniük.
> Magukkal is sokkal többet kell foglalkozniuk, ha formában akarnak maradni.
> Az emocionális hozzáállás helyett sokszor racionális döntéseket kell hozniuk.
A keménység, céltudatosság és a túlzott törtetés mögött azonban mindig megbújnak a félelmek, a korábbi sérülések, rossz tapasztalatok, a nem támogatottság és persze a manapság sokszor emlegetett önbizalomhiány is. Ha valaki beleáll egy folyamatba, hogy megvalósítsa a terveit, akkor bizony egy ponton kiélesedik a helyzet. Ez az a pillanat, amikor már nem „babra megy a játék”, amikor beindul a gépezet, s az ember rájön, hogy milyen komoly erőforrásokkal is “játszik”. Na ekkor kezd sokak lába alatt megremegni a föld. Mi nők sokkal könnyebben vetjük bele magunkat a kreatív dolgokba, mint a férfiak (persze tisztelet a kivételnek).
Ha van egy jó ötletünk és még a hozzá való induló tőke is a rendelkezésünkre áll, akkor belevágunk a legféltettebb álmaink megvalósításába. Ez egy iszonyú nagy belső hajtóerő, ami napról napra előrébb visz minket. Hatalmas ereje van a belülről áradó hitnek és meggyőződésnek, hogy működni fog másoknál is az, amit kitaláltunk. Ám a vállalkozás sikerességéhez néha hideg fejjel kell gondolkozni, amit már inkább tanulnunk kell, mintsem ösztönösen jöjjön belünk.
De a hirtelen megnövekedett teendők és a munkával eltöltött órák száma hamar elveheti a kedvét még a legpörgősebb hölgynek is. Ha nem úgy alakulnak elsőre a dolgok, ahogyan szeretnénk, vagy sorra jönnek a nem várt helyzetek, netán menet közben megváltoznak a körülmények, akkor könnyen oda lesz a maradék önbizalmunk. Ez sokszor egészen addig fajul, hogy valakit már egy mondattal is könnyen elbizonytalaníthatunk, hogy mit is akar valójában elérni a saját márkájával.
Az önbizalom megőrzése márkaépítés közben
Egyelőre nem posztom, hogy életviteli tanácsokkal szolgáljak (de ami késik, az nem múlik!), csupán a márkaépítés, induló vállalkozás fejlesztése kapcsán felmerülő nehézségekre szeretnék rávilágítani és arra, hogyan tudod ezt magad orvosolni.
Egy nagyon egyszerű módszert szeretnék megmutatni, ami pontosan azért nem szokott eszünkbe jutni, mert annyira magától értetődő.
Megmutatom, hogyan tudod egyenesbe hozni magad a legnehezebb időszakokban is! Íme egy módszer, amit bármikor alkalmazhatsz!
Egy módszer, amivel növelheted az önbizalmadat vállalkozóként >>
- Ülj le, vegyél elő egy papírt és írd össze időrendi sorrendben, hogy honnan indultál, mi mindent értél már el a szakmai utad során!
- Ha már egyszer számot vetsz a hivatásodban, akkor miért ne tehetnéd meg ugyanezt a magánéletedben is!? Készíts idővonalat, amelyen párhuzamosan megjelennek a legfontosabb mérföldkövek a szakmai és magánéleti utad során.
- Gondold végig és jegyzeteld ki magadnak, hogy melyik megálló adott hozzá az életedhez és mit pontosan és mi az, amit másképp csinálnál a mai fejeddel, ha visszamehetnél az időben. Ha több ilyen megállód volt, mint ami előbbre vitt volna és hasznosnak érezted, akkor érdemes komolyabban foglalkoznod a kérdéssel, hogy biztosan jó helyen vagy-e most!?
- Emeld ki mindkét sorból azt a 2-3 legfőbb mérföldkövet, ami ide vezetett szerinted, ahol most vagy, azaz a jelenlegi önmagadhoz és helyzetedhez!
- Tedd fel magadnak a kérdést, hogy jól érzed-e magadat ebben a jelenlegi helyzetben! (Ha igen, akkor miért vagy hálás, ha nem, akkor min változtatnál?)
- Ha van olyan momentum, amin úgy érzed, hogy változtatni kellene, akkor írd le, hogy melyek azok és aztán tedd fel magadnak a kérdést, hogy miért nem cselekszel?
- A saját életed irányítása biztosan a Te kezedben van? Csak úgy lehetsz magabiztos vállalkozóként, ha tudod hogy Ki vagy? Honnan jöttél? Mit képviselsz? Merre tartasz?. Ha ezeket nem látod kristálytisztán, akkor itt is állj meg egy pillanatra és gondold végig ezeket, hogy végre önazonos életet élhess minden területen!
Ha úgy érzed, hogy az előző pontokban több elakadásod is volt és elbizonytalanodtál abban, hogy valóban megvan-e a biztos háttér a vállalkozásod építéséhez és szeretnél ezzel komolyabb szinten foglalkozni, akkor ajánlom figyelmedbe az online célkitűző beszélgetést, amit pontosan erre a helyzetre találtam ki.
Ha most építenéd fel az énmárkádat, vagy életmódmárkádat, akkor kezdd a munkát a Brand Brief online munkafüzet kitöltésével, ami segíthet letisztázni a fejedben cikázó gondolatokat, ötleteket és célkitűzéseket. Ha nem szeretnél egyedül elúszni a feladatokban, s szükséged lenne iránymutatásra, akkor jelentkezz be az 1 órás online célkitűző beszélgetésre, mely során lehetőséged van a kidolgozott segédanyagot átbeszélni velem, hogy utána ne vesszen el a befektetett energia. Átbeszéljük a munkafüzetben megfogalmazott válaszaidat és akciótervet készítünk, hogy lásd mi lenne a feladatod.
Ha vannak álmaid és azok megvalósításához egy ígéretes terved, az már önmagában megerősítheti az önbizalmadat! – Franciska
Ha szeretnél kidolgozni egy stratégiát a terveid megvalósításához, akkor erre is van lehetőséged. Nézd meg, hogyan tudlak támogatni az utadon! >>
⁎⁎⁎
Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!
Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!
Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …
Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!
⁎⁎⁎
Képek forrása: Unsplash.com