Mostanában sokat gondolkozom azon, hogy régen (értsd a 80-as éveket, az ún. „Boldog békeidők„-et) mennyivel könnyebb lehetett az embereknek. Ez túl általánosan hangzik? Tudom-tudom, de mindjárt kifejtem, hogy mire gondolok pontosan. Sok mindenben más volt a helyzet persze, de a puritánabb életvitel, a lehetőségek szűk, de biztonságosan elérhető tárháza megkövetelte és egyben lehetővé tette, hogy az ember jobban értékelje azt, amije van. A „könnyű” persze szubjektív, főleg ebben a környezetben, mert akkor is biztosan voltak problémák, amikkel meg kellett küzdenie például a vállalkozóknak, de nem volt ennyire összetett ez a kérdés, mint manapság. Nem volt ennyi impulzus, nem volt ez a tempó, amiben sokszor magunkat is alig érjük utol és ekkora verseny, amiben időről időre meg kell újulnunk, ha szeretnénk tartani egy bizonyos színvonalat és fennmaradni.
A legnagyobb felismerés az elmúlt években a modern gondolkodású vállalkozók körében, hogy nem elég csupán érteni valamihez, vagy jónak lenni a saját szakmánkban, hanem kiemelkedőnek kell lennünk, ha talpon akarunk maradni. És persze rettentő elszántnak.
Emlékezetesnek kell lennünk ahhoz, hogy kitűnjünk a tömegből, ehhez pedig elengedhetetlen az a fajta önismeret, amellyel reálisan látjuk önmagunkat és a lehetőségeinket. Pontosan tudnunk kell, hogy jelenleg hol tartunk ezen az úton és merre tartunk pontosan. Én már egy ideje felfedeztem magamon, hogy: a szakmai tudás mellett önmagam fejlesztése is kiemelkedő szerepet kapott az életemben. Ma már el sem tudnám képzelni az életemet e nélkül a tudatosság nélkül, amely segítségével megélhetem az „új énemet”, azt a nőt-vállalkozónőt, aki harmóniában van önmagával és a saját ritmusával.
A legnagyobb kincs, amit elérhetsz a szakmai utad során, hogy az anyagi sikerek mellett olyan életet élhetsz, amire mindig is vágytál, vagyis: olyan ritmus szerint alakítod a mindennapjaidat, ami harmonizál a természetes bioritmusoddal, úgy osztod be az idődet, hogy a magánéleted is rendben legyen és a kikakcsolódásra is maradjon elég időd. Azaz flow-ban vagy a belső éneddel és a saját életeddel.
Számomra ez az állapot jelenti azt, hogy bőségben élem az életem.
Mindenkinek mást jelent ez az állapot, másként jelenik meg ez a vízió amit el szeretne érni az életében. Mindannyian mások vagyunk, hisz emberek vagyunk. Éppen ezért fontos, hogy ha elkezdünk vállalkozni, megvalósítani önmagunkat és az álmainkat, akkor a könnyen elsajátítható szakmai ismeretek mellett önmagunkkal is eleget foglalkozzunk.
Először is nem árt, ha tudatosítjuk magunkban, hogy az önfejlesztés nem önzés, hanem egy tudatos módszertan, ami segít lelkileg egy újfajta életvitel kialakításában.
Önmagunk megismerése
Ezen a ponton fontos tisztáznunk, hogy miért is olyan fontos életmódmárka építés előtt-közben-alatt önmagunkat is fejleszteni és hogyan illeszthető össze ez a két terület egy folyamattá. Lássuk, milyen kérdéseket vet fel az „új énünk” felfedezése:
- Ki is vagyok én?
- Ki szeretnék lenni?
- Mit szeretnék, hogy mit gondoljanak rólam az emberek, ha velem találkoznak/dolgoznak? Itt jön a párhuzam a márkáddal! >>
- Mit szeretnék, hogy mit gondoljanak az emberek a márkámról, ha találkoznak vele valamilyen felületen? (weboldal, közösségi média, esemény stb.)
- Milyen életet szeretnék élni?
- Mit jelent Nekem a saját márkám? Melyik részében találom meg igazán önmagam?
- Mi működik számomra? | Mi nem működik számomra?
- Min kellene változtatnom ahhoz, hogy úgy működjek, ahogy szeretnék?
- Milyen viselkedést / tévhitet / gondolkodást kellene megváltoztatnom vagy elengednem?
- Hogyan képzelem el magamat, ha már mindez megvalósult, amire vágytam?
Ha kitűzöd magad elé azt a bizonyos vágyott célt, akkor már csak azt kell kitalálnod, hogy milyen lépéseket kell megtenned, hogy elérj odáig. Kezdd itt >>
Találd meg a nyugalmadat a káoszban
Jelenleg minden átszerveződik körülöttünk, ami nem feltétlenül baj, de ettől még nehéznek érezhetjük a helyzetünket, vagy abból a kiutat és homályosabban láthatjuk a jövőnket: stabilitásunk, jól megszokott rendszerünk meginoghat és az eddiginél is könnyebben elbizonytalanodhatunk ebben a dimenzióváltásban ami jelenleg zajlik.
Amikor elkezdtem 2014-ben tanácsadóként dolgozni, egyből felismertem két dolgot: hogy nem lehet megúszni a kemény munkát egészséges önismeret nélkül, másrészt pedig, hogy a jól bevált sablonok itt nem fognak működni, mindent az egyénre kell szabni.
Ezért a márkaépítés folyamatában ez lett a legfőbb mottóm:
Találd meg önmagadat a márkádban!
Ma már nem csupán a márkaépítés operatív részével foglalkozom, hanem a lelki oldalával is, vagyis az emberrel magával, aki egy márka mögött áll. Ezért arra bátorítok mindenkit, aki velem dolgozik, hogy álljon meg egy pillanatra, hallgassa meg, hogy mit súg a lelke és hagyja, hogy ösztönösen irányítsa a belsője egy lélekemelő vállalkozás és egy tudatos életvitel megteremtése felé.
Csak tárd ki a szíved és meglátod, hogy csodák fognak történni körülötted.
Készülj fel, hogyha elkezdesz ezen az úton járni, akkor előbb-utóbb megkapod az útmutatást a saját belső békédhez és egy harmónikus élet kialakításához. Nem vagy egyedül, az Univerzum mögötted van, és persze én is, ha szeretnéd. Arra törekszem, hogy segítsek megtalálni a saját utadat és hogy ráérezz minek van energiája az életedben és mit kell elengedned végleg. Ha változtatsz a látásmódon minden változik.
Én magam közel nyolc éve foglalkozom önfejlesztéssel, aminek köszönhetően óriási belső fejlődésen mentem keresztül magánemberként is, de vállalkozónőként is. Egy idő után annyira elkezdett foglalkoztatni a kérdés, hogy mi az összefüggés egy vállalkozás sikeres felépítése és az egyéni jóllétünk között, hogy akarva akaratlanul elkezdtem kérdezgetni a hozzám érkező klienseket, hogy kik is ők tulajdonképpen, miben áll a szupererejük és mi a valódi álmuk, egyéni célkitűzésük. Sokszor éreztem felületesnek az első beszélgetéseinket, mert nem mindig kaptam kielégítő válaszokat. Ekkor jött egy óriási felismerés, hogy klienseim azért nem tudnak válaszolni alapvető kérdésekre sem, mert egyszerűen nem tudják rá a választ, nem látnak rá önmagukra, saját személyiségükre.
Azt vettem észre, hogy az emberek el vannak veszve ebben a rohanó és teljesítményorientált világban, ahol a közösségi média és a környezetünk olyan elvárásokat támaszt velük szemben, aminek sok esetben nem tudnak, vagy nem akarnak megfelelni. Vannak, akiket már az megijeszt, hogy felvegyék a versenyt a többi piaci szereplővel, s alacsony önbecsülésük miatt el sem jutnak odáig, hogy meg merjék mutatni magukat és a tudásukat a külvilágnak.
Miről szól az Online Életmód Program
Az Online Életmód Program éppen ebben segít, hogy a márkaépítés folyamatát megelőző vagy előkészítő lépésként bárki felkészülhessen egy életmódmárka felépítésére a szakmai lépések mellett lelkileg is. Az önfejlesztés egy már meglévő márka tulajdonosának is elengedhetetlen. Egy mai modern vállalkozónak pedig óriási szüksége van erre a komplex és tudatos látásmódra, ezért elkezdtem mélyebben belevetni magamat az önfejlesztésbe (2020 decemberében sikeres vizsgát tettem egy az ICF – International Coach Federation által nemzetközileg elismert Life Coaching tanfolyamot), – ami mára már az életem részévé vált – hogy klienseimnek is tudjak segíteni abban, hogy közelebb kerüljenek önmagukhoz.
Saját misszióm, hogy minél több vállalkozónőt felébresszek és motiváljak a fejlődésben, s hogy önazonosak és hitelesek legyenek abban, amit csinálnak.
Márciusban indul az első Online Életmód Programom, amelynek a segítségével otthonról, kényelmesen lehetőséged lesz egy tudatosabb, önazonosabb élet kialakítására.
Addig is, ha szeretnél velem együtt gondolkodni a saját márkádról és lépésről lépésre megvalósítani a céljaidat a saját ritmusod szerint, akkor nézd meg a legújabb, ‘Slow’ Márka Mentorprogramot, ami szintén erre a filozófiára épül!
⁎⁎⁎
Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!
Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a weboldal alján található hírlevélre, s az elsők között fogsz értesülni minderről!
Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …
Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!
⁎⁎⁎
Képek forrása: Unsplash.com