fbpx

Tippek márkafrissítéshez

Ma van a tél utolsó napja, ami azt is jelenti, hogy holnaptól elkezdődik a tavaszi időszámítás és jön a nagytakarítás ideje. Ilyenkor elemi ösztönünk, hogy megújítsuk magunk körül az energiákat és rendet tegyünk mind az otthonunkban, mind a külvilágunkban. Ez jó időszak márkafrissítésre énmárkák és kisebb cégek életében ugyanúgy, főként krízishelyzetben.

A vállalkozásunkban is érdemes néhány szempont alapján átvizsgálni, hogy milyen változtatásokra lenne szükség, illetve hogyan tudjuk megtisztítani a teret magunk körül, a projektjeinkben, az online felületeinken és mindenhol, ahol csak szükséges. Ha még nem csináltál ilyen, akkor éppen itt az ideje, hogy beiktasd ezt az új szokást a rutinodba.

Ezek a tippek a mostani helyzetben is hasznosak lehetnek, hiszen sok vállalkozást közvetlenül is érinthet az orosz-ukrán háború kitörése, aminek hosszú távon következményei lehetnek minden üzleti helyzetre még a kisvállalkozók életében is. De más okból is kialakulhatott krízis, amit át kell most vészelned modern márkatulajdonosként.

Milyen helyzetekben szükséges a márkafrissítés

  • tavaly nagyon rossz évet zártam és még nem foglalkoztam azzal, min kellene változtatni
  • nem úgy indult az évem, mint ahogyan terveztem
  • a januárban felállított üzleti célok és tervek kitűzésén már most módosítanom kellett
  • közvetlen hatással van a vállalkozásomra a háborús helyzet, amit azonnal kezelnem kell
  • nem jönnek az ügyfelek / vásárlók úgy mint korábban és nem jövök rá, mi lehet a gond
  • egyszerűen nem működik az eddigi márkastratégia
  • én magam is megváltoztam és a körülményeim is, mióta belevágtam a vállalkozásba, viszont ez kívülről egyáltalán nem látszik, senki nem tudja min mentem keresztül
  • újrapozícionáltam a márkámat, de még mindig a régi célközönség talál meg
  • az üzeneteimmel egyszerűen nem tudok már hatni a közönségemre
  • nem kapok megfelelő visszajelzést az új termékemre/szolgáltatásomra, ezért elbizonytalanodtam, hogy maradjon-e a portfóliómba, vagy hogy szükség van-e rá

Még számos más helyzetben érezheted azt esetleg, hogy magadra maradtál a problémáiddal, az újonnan jött nehézségekkel. De az is lehet, hogy csak ráébredtél, valamin azonnal változtatni kellene, mert nem jó irányba mennek a dolgok, de fogalmad sincsen hol kezdjél neki a márkád átvilágításának. Ha ebben szeretnél egy támogató közösséghez tartozni, akkor szeretettel látunk a SELF-BRANDING BISTRO ☕️ transzformáció és önfejlesztés, a tudatos életmódmárka építők zárt csoportjában, ami éppen ebben a transzformációban támogat. Itt nem üzleti tippeket kapsz, vagy instant megoldásokat az előremeneteledhez, hanem magánemberként (márkatulajdonosként) segít abban, hogy megőrizd a saját belső stabilitásodat, s kialakítsd a saját ritmusodat, ami hozzásegít a további sikerek eléréséhez életviteli és üzleti szempontból is.

Fő területek, amelyeket át kellene világítanod

  • Márkanév
  • Alapvető értékek, amire a márka épül
  • Célcsoport és közönség
  • Brand Story – háttértörténet, főbb üzenetek, filozófia, saját autentikus hang
  • Arculat és vizuális koncepció – színek, összhatás, stílus, hangulat, minőség
  • Márkastratégia
  • Online felületek és jelenlét
  • Online kommunikáció és tartalomgyártás
  • Ügyfélszerzési metódus
  • Hirdetések, PR-tevékenység
  • Segítők, partnerek, egyéb szereplők bevonása
  • Termék- és szolgáltatás portfólió
  • Programok, események
  • Rövid- és hosszú távú célok

Ha mindezeknek az alapvető területeknek a megújításában gondolkodsz, akkor javaslom, hogy kezdd a munkát a Brand Brief ingyenes online munkafüzetnek a kitöltésével!

Ha a munkafüzet kitöltése után úgy érzed, hogy tisztázódott benned minden fontos kérdés és magad ugrasz neki a transzformációs folyamatnak, akkor lenne pár javaslatom számodra:

  1. Szerezd be a vadonatúj Self-Branding Guide 2022 átfogó útmutatómat, amiben 49 oldalon keresztül összesítettem minden tudást és tapasztalatot, amit a tanácsadói tevékenységem óta (2014 óta) magamra szedtem. Nem nagy költség, viszont hamar képbe kerülsz mindennel kapcsolatban, amiről tudnod kell az újrainduláshoz. (Ha már egyszer végigcsináltad ezt a folyamatot, akkor is ajánlom, mert más szemmel fogsz nézni a márkaépítésre, azt garantálom! Csak figyelj, mert szenvedés helyett kreatív lehetsz!)

  2. Miután rendszerezted a gondolataidat és beszerezted az összes tudnivalót, vágj bele a Brand Styling kreatív folyamatába. De előtte gyere el egy Online Célkitűző Beszélgetésre, ha szeretnél ehhez egy átlátható stratégiát és ütemtervet készíteni! Utána már biztos vagyok benne, hogy mindent végig tudsz majd csinálni az énmárkád áthangolásában, s fel tudod majd pezsdíteni a szálakat, aminek látható következménye lesz. Így a háttérben meglesz minden támogatás, amire szükséged lehet.

  3. Vagy ha szeretnél egy átfogóbb stratégiát összeállítani, akkor gyere el április 2-án a Self-Branding Alapozó Tréningre, ahol minden tudást megkapsz egy helyen. Ebben a programban személyesen dolgozunk együtt egy egész napon át, ahonnan kézzelfogható megvalósítási akciótervvel a kezedben mehetsz haza. Itt minden össze fog állni a fejedben. Ajándékba megkapod a Self-Branding Guide 2022 segédanyagot és még egy bónusz online konzultációt is. Tehát ez a legkomplexebb lehetőség a re-brandinghez.

Ha pedig úgy látod, hogy nálad sokkal nagyobb volumenű beavatkozásra lenne szükség, akkor azt javaslom, hogy első körben érdemes az önismereti kérdéseket tisztázni magadban. Vagyis, hogy te hogyan és miben változtál meg az utóbbi időszakban. Ugyanis innen indul ki minden.

Ha felmerül benned a változásra, megújulásra, szintemelkedésre való igény, az azt is jelenti, hogy te magad megváltoztál, így már nem érzed jól magad a régi környezetedben. Ezért tartod szükségesnek a váltást, hogy a klienseid is jobban tudjanak rezonálni új Én-eddel. Ez pedig vállalkozóként óriási előnyt jelent a piacon, ettől leszel önazonos.

Ébernek kell lenned, hogy mikor jött el az ideje ennek a megújulásnak. Vagyis hogy mikor kell belevágnod és mikortól szeretnéd láthatóvá tenni ezt a külvilág felé is. Mindenképpen számolj azzal, hogy ez egy folyamat, ami nem megy egyik napról a másikra. Akár eltarthat több hónapig is. Ha mindent szépen, tudatosan előkészítesz és aztán végigcsinálsz, akkor nem lehet gond. Viszont be kell tartanod a játékszabályokat, ha olyan eredményeket szeretnél felmutatni, mint a profik. Ez már az a szint, ahol komolyan kell venned magadat is: a szaktudásodat, a befektetett energiádat, idődet, pénzedet. Csak így érheted el a céljaidat. Így van értelme belevágni ebbe a kreatív folyamatba, a változásba. Meg fogod látni, hogy megindulnak az energiák körülötted és beárad a bőség az életedbe. De nem fog az öledbe hullani semmi, tenni kell az eredményekért.

Tippek tudatos vállalkozóknak a megújuláshoz

  1. Tegyél rendet a számítógépedet! Csinálj tavaszi nagytakarítást a céges anyagaidban!
    • dokumentumok rendszerezése
    • szerződések rendszerezése
    • képek és videók összeszedése és külön mappába rendezése (werkfilm, termék stb.)
    • korábbi írások, blogbejegyzések mappába rendezése
  2. Korábbi tartalmak tisztítása a szerkesztőprogramban. Ami már nem kell szanáld ki!
    • Canva
    • Trello
    • Notes
    • Drive
    • egyéb …
  3. Szelektálj a meglévő szolgáltatásaid/termékeid között! Főként ha webáruházat üzemeltetsz! Biztosan szüksége van a vásárlóidnak ekkora kínálatra?
  4. Nézd át visszamenőleg a publikált tartalmaidat a közösségi oldalaidon!
  5. Készíts listát az eddigi összes ügyfeledről! Rendszerezd őket az alábbiak szerint:
    • korábbi ügyfél, akivel már lezártunk egy folyamatot, nem dolgozunk többé
    • korábbi ügyfél, akivel még szeretnék dolgozni
    • jelenlegi ügyfeleim, akikkel hamarosan véget ér az együttműködés
    • jelenlegi ügyfeleim, akikkel már lejárt az együttműködés, de még dolgozunk
    • jelenlegi ügyfeleim, akikkel még lehetséges, hogy dolgozni fogunk együtt
  6. Írj listát, hogy kik érdeklődtek irántad, vagy volt korábbi levelezésed vele! Éleszd fel ezeket a levelezéseket, kérdezz rá diszkréten, hogy milyen a helyzete mióta nem hallottál felőle. Derítsd ki, hogy ő követte-e, hogy nálad milyen változások, újdonságok vannak.
  7. Az előbbi listákat tedd be a hírlevél küldő rendszeredbe külön csoportok alá. Mindegyik közönséghez külön levelet fogalmazz meg bármiről értesíted őket.
  8. Készíts tematikus és specifikus leveleket a különböző célközönségeidhez! A GDPR szabályait ne felejtsd el! Csak annak küldhetsz levelet, aki egyszer már beleegyezett.
  9. Kezdj el tudatosabban kommunikálni! Ne felejtsd el, hogy krízishelyzetben, vagy nagyobb változás idején, – ameddig még nincs a látókörödben az új célközönség, – könnyebb és olcsóbb a meglévő klienseid/vásárlóid megtartása. Nem beszélve arról, hogy ők eleve számítanak rád, mivel bíznak benned, mert tőled már kaptak segítséget.
  10. Kommunikálj tisztán és átláthatóan! Vagyis vond be a közönségedet és meséld el lépésről lépésre, hogy min mész most keresztül, mi a változás oka és milyen hatással lesz ez rájuk. Ha egyik napról a másikra változtatsz meg alapvető és megszokott dolgokat, – akár filozófiát, értékrendet, terméket vagy szolgáltatást, – akkor meginoghat a bizalom és az elköteleződés irányodba. Látnia kell az embereknek, hogy mi várható ezután.
  11. Tartsd fent az érdeklődést! Építsd fel a tartalomstratégiádat! Naplózz, készíts feljegyzéseket a konzultációidon, kérdezd meg az ügyfeleidet, hogy milyen nehézségekkel küzdenek, vagy egyáltalán miben vannak most éppen. Hogyan hat rájuk a jelenlegi helyzet, mire lenne most szükségük! Legyél a támaszuk minden helyzetben!
  12. Légy kitartó! Higgy abban, amit csinálsz! Köteleződj el saját magad iránt! Ne pánikolj, ha megpróbálkoztál így év elején valami újdonággal, de nem indult be azonnal. Számtalan oka lehet annak, hogy miért nem jönnek a vásárlók, megrendelők. A január és a februári hónap amúgy is mindig kiszámíthatatlan, ebben az évben meg aztán különösen.
  13. Légy türelmes! Tudom, a csapból is ez folyik, de nem véletlenül. Stratégiai előnyt szerezhetsz abból, ha megőrzöd a hidegvéredet akkor is, amikor nem érzed te sem, hogyan tovább. Ne azt lássák rajtad, hogy bizonytalan vagy, hanem azt, hogy keresed a megoldásokat minden kialakuló helyzetre és szinte azonnal tudsz reflektálni.

Ez csak néhány hasznos tipp, amiket már most be tudsz vetni, ha valami nem működik. Ha pedig jelentősebb újraszervezésre vagy komplett re-brandingre lenne szükséged a meglévő vállalkozásodban, akkor valóban nem elég egy-egy apróbb változtatás. Könnyen lehet, hogy alapjaitól kell újraépítened azt a birodalmat, amit egyszer már létrehoztál és sikeresen üzemeltettél. Nem a Te hibád, ha most nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Annyira gyorsan változik körülöttünk minden, hogy sokszor nehéz lépést tartani a fejleményekkel, az igényekkel, a piaci változásokkal, a gazdasági nehézségekkel, a környezetünk alakulásával, a saját életritmusunkkal, de még a vásárlók igényeivel is.

Nem szuperhősnek kell lenned, csupán fel kell mérned reálisan a jelenlegi helyzetedet és aztán egy tervet készítened a megújuláshoz!

Válts magasabb fokozatra, ha már nem elég a finomhangolás vagy a saját ötleteid! Létrehoztam egy vadonatúj programot, Refresh Program, olyan kisebb cégek számára, akik most egy jelentősebb változás előtt állnak és szükségük van külső segítségre, hogy átlássák a „nagy képet”, milyen mérföldkövei vannak a transzformációnak és milyen lépések menték érdemes haladni.

Nézd meg, mit tartogat ez a lehetőség számodra és a céged számára!

Bízom benne, hogy már ez az írás is hasznos volt számodra abban, hogy észreveddn, veled is éppen ez történik-e és időszerű a változás elindítása. Szeretném, ha tudnád és éreznéd, hogy rám számíthatsz akár csak az irányvonalak meghatározásában, de a teljes folyamat véghezvitelében is. Olyan lehetőségeket soroltam fel ebben az írásban, hogy mindenki megtalálja a számára ideális és kifizetődő programot, együttműködési formát. Együtt könnyebb haladni, mint egyedül, ezt én magam is megtapasztaltam. Kérj bátran segítséget, ha csak így tudsz kilábalni a nehéz időszakból. Meglátod csak ideig óráig tart ez az állapot.

⁎⁎⁎

Ha szeretnél még több inspirációt kapni a tudatos vállalkozói élethez és egy jól működő életmódmárka felépítéséhez, akkor a Blogomon további értékes és ingyenes cikket találhatsz! Ha tetszett ez a cikk, akkor küldd át ismerőseidnek, akiket szintén érdekelhet!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról és még exkluzívabb írásokról, akkor iratkozz fel a hírlevélre és kérd a 3 Napos Ingyenes Self-Branding Minitréninget ajándékba, hogy az elsők között értesülj mindenről!

Ha még mindig kíváncsi vagy, akkor pedig …

Kövess a Facebook-on is!
Kövess az Instagram-on is!

⁎⁎⁎

Képek forrása: Kollár Franciska – Lifestyle Brand Therapist, Canva.com

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .